به نظر برخی از هواداران آرای خبرنگار ازبکستانی برای توپ طلای سال 2021، اعتبار این جایزه را زیر سوال برده است.

به گزارش “ورزش سه”، طبق قوانین نشریه فرانس فوتبال، جایزه توپ طلا با آرای خبرنگاران فدراسیون های تحت نظر فیفا تعیین می شود و فقط یک خبرنگار از هر کشور می تواند در رای گیری شرکت کند. حاضران در این انتخابات می توانند به پنج بازیکن رای دهند و حضور بازیکنی از کشور خود خبرنگار در لیست او نیز منعی ندارد. بعد از مشخص شدن نام لیونل مسی به عنوان برنده توپ طلا، نشریه فرانس فوتبال شروع به انتشار آرای خبرنگاران کرده است.

 

 

به عنوان گریگوری رتولادزه از ازبکستان نام کیلیان امباپه را در رده اول و میسون مانت از چلسی را در رده دوم، بالاتر از لیونل مسی قرار داده است و در رتبه های بعدی نیز کوین دی بروین و جوزجیو کیه لینی قرار دارند. رتولادزه نامی از رابرت لواندوفسکی در بین پنج نامرد برتر خود قرار نداده و به همین دلیل بسیاری از هواداران فوتبال در سراسر جهان در اینستاگرام به انتقاد از او پرداختند.

 

حتما بخوانید  بایرن 3-0 بارسا: سقوط بلوگرانا به لیگ اروپا

اما حالا اسکرین شات پیام های خصوصی این خبرنگار با یکی از کاربران اینستاگرام نیز در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. این کاربر از روزنامه نگار ازبکستانی پرسیده که چگونه لواندوفسکی را در پنج نفر اول خود انتخاب نکرده که پاسخ رتولادزه این بوده است: “او به اندازه کافی سریع و ماهر نیست.”

 

او در پیام خود تصویری از کارت بازی فیفا 22 لواندوفسکی را ضمیمه کرد که آمار سرعت این بازیکن را عدد 78 نشان می دهد. بسیاری از هواداران فوتبال عصبانیت خود را از اینکه چگونه می توان بر اساس آمار بازی های ویدیویی در مورد مرد سال جهان تصمیم گرفت، ابراز کرده اند.

 

اما نکته جالب تر اینجاست که او تصور می کند رابرت لواندوفسکی بازیکن تیم ملی آلمان بوده و با این تیم در سال 2021 موفق به کسب دستاورد خاصی نشده است. رتولادزه افزود: “همچنین او با لباس آلمان موفق به کسب عنوان نشده است.”

 

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.