کراتینه مو در منزل
6 مواد طبیعی و بدون عوارض جهت کراتینه کردن مو در خانه - آموزش ساخت چند ماسک عالی برای کراتینه مو در منزل با مواد طبیعی همراه با نکات مهم

كراتينه مو با مواد طبیعی

6 مواد طبیعی و بدون عوارض جهت کراتینه کردن مو در خانه – آموزش ساخت چند ماسک عالی برای کراتینه مو در منزل با مواد طبیعی همراه با نکات مهم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

همه دوست دارند موهایی نرم و براق و خوش حالت داشته باشند. مو یک بافت مرده و بسیار آسیب پذیر است و عدم رعایت نکات مراقبت از موها منجر به آسیب دیدن موها و زبر و وز وزی و بد حالت شدن آن ها می شود. ترکیب اصلی مو از پروتئین ساختمانی محکمی به نام “کراتین” تشکیل شده است. این پروتئین همچنین در ناخن و سطح خارجی پوست نیز وجود دارد و از عوامل نرمی و لطافت و سلامت این بافت ها می باشد.

سلول های تولید کننده کراتین به طور طبیعی می میرند و سلول های دیگری جایگزین آن ها می شود. عواملی مثل تغذیه نامناسب، اسیب رساندن به مو با استفاده مدام از وسایل حرارتی مثل سشوار و اتو مو، بالا رفتن سن و … می تواند بر روند تولید کراتین تاثیر بگذارد. هنگام از بین رفتن یا کاهش کراتین موها زبر و بد حالت شده و زیبایی خود را از دست می دهند.

کراتینه مو

 

در آرایشگاه ها آرایشگر یک ماده نرم کننده مو حاوی کراتین را بر روی موهای شما قرار می دهد. سپس با استفاده از گرمای اتوی مو این ماده کراتیه را بر روی موهای شما مهر و موم می کند. به عبارتی دیگر یک لایه بسیار نازک از مواد نرم کننده حاوی کراتین بر روی موی شما قرار می گیرد که باعث نرمی فوق العاده آن و زیبایی موهایتان می شود. اما اگر با ساختار مو آشنایی داشته باشید می دانید که کراتینه مو در واقع تاثیری بر نرمی موهای تازه رشد کرده نخواهد داشت و فقط می تواند باعث نرمی بافت مرده موهایتان شود.

تنها راهی که شما می توانید مطمئن شوید از این به بعد موهایتان نرم و زیبا رشد کنند اصلاح تغذیه و وادار کردن سلول های مو به تولید کراتین می باشد. البته کراتینه مو یک گزینه مناسب برای افرادیست که به دنبال نرمی و زیبایی موهای خود برای زمانی اندک هستند و مجددا با رویش موهای جدید موهایشان به حالت قبل بر خواهد گشت.

از آن جایی که هزینه کراتینه کردن موها بسیار بالاست و ماندگاری آن نهایت یک الی دو ماه می باشد و همچنین به دلیل این که موادی که از آن برای کراتینه موها استفاده می شود شیمیایی بوده و عوارض خاص خود را دارد نیک استار توصیه می کند که برای کراتینه مو و نرمی و خوش حالتی موهایتان از روشهای طبیعی کراتینه مو استفاده کنید.

این روش ها بسیار موثر و کاربردی بوده و شما در خانه به راحتی می توانید آن ها را انجام دهید و نرمی و زیبایی را به موهای خود بازگردانید. در ادامه به آموزش کراتینه مو در خانه می پردازیم.

 

روشهای کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی

1) تخم مرغ: یکی از بهترین مواد برای تقویت موها و کراتینه موها تخم مرغ می باشد. استفاده از تخم مرغ برای تقویت و زیبایی موها از دیر باز متداول بوده است. ترکیبات مختلفی می تواند با استفاده از تخم مرغ تهیه کرد و از آن برای تقویت و کراتینه کردن موها استفاده نمود. نیک استار در ادامه چند ترکیب عالی با تخم مرغ برای نرمی و کراتینه شدن موها به شما پیشنهاد خواهد داد.

 

  • ترکیب تخم مرغ، روغن زیتون و عسل: تخم مرغ باعث حذف آلودگی ها از موهای شما شده و عسل ویتامین های طبیعی مو را تامین می کند. روغن زیتون نیز با پوششی که بر روی موها ایجاد می کند سبب لطافت و نرمی موها خواهد شد. این ترکیب به شرط اینکه در تهیه آن نسبت های اولیه مواد را رعایت کنید یک ماسک نرم کننده مو و جایگزینی عالی برای کراتینه مو با مواد شیمیایی خواهد بود. برای تهیه این ماسک عسل و روغن زیتون را به نسبت دو به سه با هم مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ ترجیحا محلی به آن اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. می توانید از حرارت غیر مستقیم آب در حال جوش برای نرم شدن عسل و ترکیب شدن آن با مواد دیگر استفاده نمایید. هفته ای یک بار از این ماسک بر روی موهای خود استفاده کنید. بیست الی سی دقیقه صبر کنید سپس موهای خود را با یک شوینده ملایم و آب ولرم شست و شو کنید.

کراتینه کردن مو با مواد طبیعی

 

  • ترکیب تخم مرغ و روغن نارگیل: یکی از بهترین روغن ها برای تقویت و نرمی موها روغن نارگیل می باشد. ترکیب روغن نارگیل و تخم مرغ یک ترکیب قوی برای نرم کردن موها می باشد. یک تخم مرغ و یک چهارم پیمانه روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. می توانید از همزن برای ترکیب کامل مواد با یکدیگر استفاده نمایید. یک بار در هفته این ماسک را به موهای خود بزنید و پس از بیست دقیقه با آب ولرم و یک شوینده ملایم موهای خود را آبکشی نمایید.

کراتینه مو در خانه

 

  • ترکیب تخم مرغ، ماست و روغن زیتون: روغن زیتون نیز یکی از مناسب ترین و مفید ترین روغن ها برای نرمی موها می باشد. به این منظور یک دوم پیمانه ماست را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک تخم مرغ ترجیحا محلی خوب مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت بیست دقیقه روی موهای خود قرار دهید و موها را خوب ماساژ دهید. سپس موها را با آب ولرم و یک شوینده ملایم آبکشی نمایید. یک بار در هفته می توانید از این ترکیب طبیعی برای کراتینه طبیعی موها در خانه استفاده کنید.

کراتینه مو در منزل

 

2) روغن زیتون: تاثیر روغن زیتون برای زیبایی و نرمی موها بسیار بی نظیر بوده و در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مو از این روغن استفاده شده است. ترکیبات مختلفی می توانید با استفاده از روغن زیتون تهیه کنید و بر روی موهای خود بگذارید تا موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید. نیک استار این ترکیبات را به شما آموزش خواهد داد.

حتما بخوانید  صاف کردن مو به روش ژاپنی | افشای راز موهای صاف و زیبا زنان ژاپنی

 

  • ترکیب روغن زیتون، عسل، موز و سرکه: یک ماسک بسیار عالی برای نرمی موها ترکیب روغن زیتون، عسل، موز و سرکه سیب می باشد. یک چهارم پیمانه عسل و یک چهارم پیمانه روغن زیتون را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا با هم مخلوط شوند. یک قاشق سوپخوری سرکه سیب ترجیحا خانگی و یک عدد موز رسیده سیاه شده را به آن اضافه کنید و مواد را خوب با هم میکس کنید تا یک ترکیب رقیق و یکواخت به دست بیاید. قبل از حمام رفتن به مدت سی دقیقه این ترکیب را روی موهای خود قرار دهید. سپس موها را با اب ولرم و یک شوینده ملایم مثل شامپو بچه بشویید. یک بار در هفته می توانید از این ماسک بر روی موهای خود استفاده کنید.

آموزش کراتینه کردن مو در منزل

 

  • ترکیب روغن زیتون و آووکادو: یک آووکادوی رسیده و له شده را بردارید و با چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید. مواد را در مخلوط کن بریزید تا ترکیب کاملا یکنواختی به دست بیاید. این ترکیب را بیست دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید و سپس با آب ولرم و یک شوینده ملایم موها را آبکشی نمایید. استفاده از این ماسک در دراز مدت باعث درخشش و لطافت موهای شما خواهد شد.

آموزش کراتینه مو در منزل

 

3) روغن نارگیل: تاثیر روغن نارگیل بر زیبایی و لطافت موها یک امر ثابت شده است و شما می توانید از ترکیبات مختلف روغن نارگیل برای کراتینه طبیعی موها در منزل استفاده نمایید. همچنین شما می توانید روزانه مقدار کمی روغن نارگیل به موهای خود اسپری کنید. این کار به حفظ لطافت و نرمی موهای شما کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه نیک استار به شما روش ساخت چند ماسک نرم کننده مو با استفاده از روغن نارگیل را آموزش می دهد.

 

  • ترکیب روغن نارگیل، ماست، عسل و … : همانطور که گفتیم نارگیل تاثیر فوق العاده ای بر لطافت و نرمی موها می گذارد. در این ترکیب به منظور بهره وری از خواص بی نظیر نارگیل از شیر نارگیل نیز علاوه بر روغن نارگیل استفاده خواهیم کرد. یک پیمانه شیر نارگیل را با دو قاشق سوپخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری عسل و چهار قاشق سوپخوری ماست در مخلوط کن بریزید تا مایع یکنواختی تشکیل شود. سپس این ترکیب را به مدت بیست دقیقه روی موهای خود بگذارید و پس از آن موهای خود را با یک شوینده ملایم و آب ولرم ابکشی نمایید. هفته ای یک بار می توانید از این ماسک به منظور لطافت و نرمی موهای خود استفاده کنید.

کراتینه طبیعی مو

 

  • ترکیب روغن نارگیل، روغن زیتون و نشاسته ذرت: یک پیمانه روغن نارگیل، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با هم خوب مخلوط کرده و به مدت بیست دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید. سپس با آب ولرم و یک شوینده ملایم موهایتان را بشویید. این ترکیب باعث نرم شدن و لطافت موها خواهد شد.

4) روغن های داغ: یک راه بسیار موثر برای کراتینه کردن طبیعی موها در خانه استفاده از ترکیب چند روغن به صورت داغ می باشد. به این منظور روغن بادام، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن جوجوبا و روغن ذرت را به نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید. روغن ها را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا خوب گرم شود. سپس موهای خود را به این روغن ها آغشته کنید و خوب موهایتان را ماساژ دهید.

یک کلاه نایلونی بر روی موهایتان بکشید. بیست دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب ولرم و یک شوینده ملایم آبکشی نمایید. استفاده از این روغن ها به صورت داغ باعث تشکیل یک لایه محافظتی اطراف هر تار مو خواهد شد که منجر به نرمی و لطافت موها می شود.

کراتینه مو در منزل

 

5) ترکیب اسانس نعناع، روغن آووکادو: این ترکیب برای نرمی موها بسیار مفید است و عطر بسیار خوبی نیز به موهایتان می دهد. یک پیمانه روغن آووکادو و یک قاشق غذاخوری اسانس نعناع را با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری ماست یا یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. ترکیب را روی موهای خود بگذارید. یک کلاه نایلونی روی موهای خود بکشید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشویید. این ترکیب تاثیر فوق العاده ای در نرم کردن موهای شما دارد.

 

کراتینه مو با روش آسان

6) گل ختمی: سفید: طب اسلامی یک نرم کننده بسیار موثر برای نرمی و لطافت موها پیشنهاد می کند. استفاده از پودر گل ختمی سفید برای شست و شوی موها تاثیر فوق العاده ای بر نرمی و زیبایی موها خواهد گذاشت. در روایات اسلامی نیز به بر شستن موی سر با گل ختمی سفید تاکید شده است. به این منظور مقداری گل ختمی سفید را آسیاب کرده با مقداری آب جوش مخلوط کنید.

یک ساعت این ترکیب را به حال خود رها کنید. پس از یک ساعت آن را صاف کنید. مشاهده می کنید که یک مایع ژلاتینی تشکیل شده است. در حمام موهای خود را به این ترکیب آغشته کرده و پس از ده دقیقه بشویید. استفاده مداوم از این ترکیب برای شست و شوی موها باعث لطافت و نرمی موها خواهد شد. در روایات داریم که شست و شوی سر با ختمی باعث زیبایی پیشگیری از سردرد، دیوانگی و برص می شود و روزی را زیاد می کند.

 

کراتینه مو در طب سنتی

 

نکات مهم: بهتر است فقط هفته ای یک بار از انواع ماسک ها و ترکیبات طبیعی نرم کننده مو استفاده کنید. زیرا مصرف بیش از حد این ترکیبات بر روی موها باعث ایجاد حساسیت پوسته سر، خارش و اسیب رسیدن به موها می شود و حتی ممکن است نتیجه عکس داشته و باعث زبری و بدحالتی موها شود. می توانید یک هفته از یک ترکیب استفاده کنید و هفته بعد یک ترکیب دیگر را بر روی موهای خود امتحان کنید و در نهایت ترکیبی که با موی شما سازگار بوده و باعث نرمی موی شما می شود را مشخص کرده، هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

  1. به به. مرسی از توضیحاتتون. جالب بود برام. نمی دونستم کراتینه مو توی خونه هم امکان پذیره. بنظرم برای حفظ زیبایی و سلامت مو بهتره سالانه دو مرتبه حداقل موها رو کراتینه کنیم. حیف که یه کم هزینه بره اما خب به لطف توضیحات شما از هزینه ها هم کم میشه و می تونیم با خیال لراحت این کارو توی خونه هم انجام بدیم. فقط یه سوالی داشتم. این روش هایی که اینجا برای کراتینه مو گفتین دقیقا بعد از انجامشون تاثیری رو که کراتینه های بیرون ( منظورم آرایشگاه هاست ) روی مو می ذارن رو می تونیم روی موهامون ببینیم یا نه؟ چون اینم فاکتور مهمیه دیگه. به هر حال ممنون

  2. سلام. مرسی از مطلب خوبی که قرار دادید. من کراتینه کردن مو رو چند بار توی آرایشگاه انجام دادم و از لحاظ هزینه خیلی برام بالا دراومد. نمی دونستم میشه خودمم توی خونه انجامش بدم و انقدر توی هزینه هام صرفه جویی کنم. حالا روشش رو یاد گرفتم و دیگه از این به بعد خودم انجامش میدم. توصیه می کنم به خانوما که به خاطر حفظ زیبایی و سلامت موهاشون از کراتینه کردن استفاده کنن و نتیجه رو ببینن. عالیه. بازم ممنون به خاطر مطلب مفیدی که قرار دادین. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

همچنین بخوانید
بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که برخی از ‌ آنها محدود به برند خاصی می‌شوند. اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب را با شما در میان بگذاریم.
رنگ پوست هر فرد تأثیر زیادی بر روی نحوه آرایش و ظاهر او دارد. این مقاله به بررسی نکات اساسی آرایشی برای هر رنگ پوست می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای ایجاد ظاهری هماهنگ و زیبا ارائه می‌دهد.