میوه گل نسترن را چگونه دم نمایید

میوه گل نسترن حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد که در پاییز و زمستان برای بدن بسیار مفید است اگر شما دچار سرماخوردگی می شوید و سیستم ایمنی بدن تان ضعیف می باشد می توانید از میوه گل نسترن استفاده نموده و یک دمنوش تهیه کرده و میل نمایید این دمنوش برای پوست و مو هم بسیار مفید می باشد این میوه باعث می شود که شما دچار بیماری آنفلوانزا نشده و در طول زمستان ایمنی بدنتان زیاد شود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر فواید چای میوه گل نسترن + طریقه دم نمودن میوه گل نسترن را در سایت نیک استار خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

فواید چای میوه گل نسترن

  • فشار خون را تنظیم می نماید
  • درد روماتیسمی را کاهش می دهد
  • مبارزه با کلسترول بد خون
  • برنزه شدن پوست
  • کاهش رشد سلول های سرطانی در بدن
  • بالا بردن سیستم ایمنی بدن

میوه گیاه نسترن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که بدن را در برابر بیماری های کلیوی و عفونت مجاری ادراری پیشگیری می نماید .

چای میوه گل نسترن
چای میوه گل نسترن

از میوه این گیاه میتوانید مربا نیز تهیه نمایید ولی بهترین روش تهیه دمنوش و چای این میوه پر خاصیت می باشد .

 

طرز تهیه دمنوش و چای میوه گل نسترن :

برای تهیه این دمنوش و چای باید میوه این گیاه در آب قرار داده و به مدت ده دقیقه بجوشانید از برگ نعناع نیز برای خوش طعم شدن چای می توانید استفاده نمایید بعد از اینکه میوه گل نسترن را در قوری دم نمودید الان این چای آماده خوردن می باشد در درون استکان ریخته و میل نمایید شما می توانید هر روز از این دمنوش تهیه نموده و استفاده کنید .

 

فواید دمنوش و چای میوه نسترن :

سوالات مختلفی در ذهن همه وجود دارد که چرا باید از این دمنوش استفاده نماییم و آیا واقعا این دمنوش برای بیماری های مانند فشار خون و سرماخوردگی های شدید و آنفلونزا مفید می باشد یا نه در ادامه به فواید این دمنوش فوق العاده مفید گل نسترین خواهیم پرداخت.

 

سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد

آنتی اکسیدان هایی که در میوه گل نسترن می باشد باعث می شود سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و کمک نماید ویتامین C موجود در این میوه می تواند به بدن در ساخت سلول جدید کمک نماید افرادی که همیشه مریض و دچار سرما خوردگی می شوند این دمنوش بسیار برایشان مفید خواهد بود.

 

مفید برای روده ها  و درمان یبوست

بیشتر میوه ها و سبزیجات در فصل خاصی در دسترس است ولی میوه گل نسترن را می توانید از مغازه های عطاری خریداری نموده و برای تهیه دمنوش از این میوه استفاده نمایید افرادی که یبوست شدیدی دارند از دارو برای رفع یبوست استفاده ننمایند میوه گل نسترن برای یبوست بسیار مفید می باشد چون حاوی لاکتوز است و سیستم گوارش شما را تنظیم نموده و برای روده ها بسیار مفید می باشد.

 

پیشگیری از انواع سرطان ها در بدن

میوه گل نسترن  محافظ قوی و قدرتمند در برابر سرطان ها می باشد و خطر ابتلا به سرطان را  در بدن کاهش می دهد همچنین از لخته شدن خون در رگ های قلب جلوگیری و فشار خون  بالا را کاهش داده و فرد دچار سکته قلبی نمی شود .

چای میوه گل نسترن
چای میوه گل نسترن

 

افزایش قدرت در عضلات کودکان

عضلات کودکان بسیار ضعیف می باشد شما می توانید برای کودکان از این دمنوش بخورانید تا بدنی قوی داشته باشند والدین باید سعی نمایند که کودکان از این چای و دمنوش میوه گل نسترن زیاد استفاده نمایند .

 

زیبایی پوست

علاوه بر اینکه میوه گل نسترن غنی از ویتامین C است  دارای ویتامین A نیز می باشد که این ویتانین ها در جوان سازی پوست بسیار موثر می باشند و افرادی که پوست خشکی دارند از این دمنوش استفاده نماییند چون پوست را جوان و شاداب می نماید.

 

منبع: sabah.com.tr

مطالب پیشنهادی
نظرات

5 پاسخ

  1. چای نسترن خیلی خوشمزه س و جایگزین مناسبی برای چای سیاهه. من خیلی وقتهچای سیاه رو کلا گذاشتم کنار و چای نسترن رو جایگزینش کردم. خیلی خوب و مقویه

  2. سلام. ممنون بابت مطلب مفیدتون. من به توصیه دوستام این چای رو خریدم و دفعه اول که درست کردم نتونستم بخورم اصلا طعمشو دوست ندارم حالا که مقاله تون رو خوندم و فهمیدم انقدر خاصیت داره دلم می خواد استفاده کنم ازش اما نمی دونم چه جوری مزه بدش رو تحمل کنم

    1. سلام دوست عزیز، چای نسترن انقدرا که شما می گید بدمزه نیست. می تونید با یه کم نبات یا شکر شیرینش کنید و میل کنید. به هر حال بعد از چند بار مصرف طعمش براتون عادی میشه.

  3. سلام به همه خانوما توصیه می کنم حتما از این چای استفاده کنن. از عطاری ها میتونن تهیه کنن این چایی رو. مثل چای سیاه هم میشه دمش کرد، روزی یه لیوان دم کنید بخورید برای پیشگیری از سرطان و بیماری های دیگه خیلی مفیده. من تو یه برنامه خارجی دیدم که در مورد خواص این چای کلی صحبت می کردن

    1. سلام و درود
      از این که تجربه و نظر خود رو با ما به اشتراک گذاشتید ممنونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 5 =