باشگاه بارسلونا همچنان با محدودیت مالی تعیین شده از سوی مقامات لالیگا درگیر است و این بار نوبت به فران تورس رسیده است. 

به گزارش “ورزش سه”، بارسلونا روز دوشنبه مراسم معارفه فران تورس را برگزار کرد تا بخشی از خواسته‌های ژاوی هرناندز را برآورده کرده باشد. 

با این حال مربی بارسا هنوز نمی‌تواند روی این بازیکن سابق منچسترسیتی استفاده کند و دلیل این موضع شکستگی پای این بازیکن نیست که به گفته خودش تقریبا به طور کامل بهبود پیدا کرده است. 

مشکلی که بارسا با آن درگیر است دقیقا همان معضلی است که در تابستان امسال با آن روبرو بود و این چیزی نیست جز دستمزد غیرقابل کنترلی که این باشگاه به بازیکنانش پرداخت می‌کند. 

متئو المانی، مدیر فوتبال بارسا، در این باره گفت:« واقعیت این است که وقتی ما فران را جذب کردیم می‌دانستیم که محدودیت پرداخت دستمزد باشگاه به پایان رسیده است. ما این موضوع را در نظر گرفتیم و در حال تلاش برای حل آن به شیوه‌های مختلف هستیم. ما اطمینان داریم که می‌توانیم پیش از روز یکشنبه این موضوع را حل کنیم. پیش‌بینی ما به این ترتیب است.»

با این حال به نظر می‌رسد که فران تورس هیچ نگرانی‌ای از این بابت ندارد. این بازیکن که حالا تست کرونایش به همراه پدری مثبت شده گفت:« من کاملا آرام هستم و می‌دانم که آنها در حال تلاش برای حل این موضوع هستند. می‌دانم که در آخر همه چیز درست خواهد شد.»

 

وقتی بارسلونا در ماه اکتبر بودجه 22-2021 را اعلام کرد، حجم دستمزد پرداختی حدود 470 میلیون یورو تخمین زده شده بود که پنج برابر سقفی بود که از سوی لالیگا در ماه سپتامبر اعلام شد (97.9 میلیون) چرا که این باشگاه در ماه سپتامبر اعلام ضرر 481 میلیون یورویی کرده بود. 

منبعی از داخل باشگاه بارسا اظهار داشت:« مبلغ دستمزد یک مبلغ ثابت نیست. اگر بتوانیم بازیکنی را به فروش برسانیم، می‌توانیم قرارداد فران تورس را به ثبت برسانیم.»

وقتی باشگاهی از حد دستمزدش فراتر می‌رود، باید بازیکنانی را به فروش برساند تا بتواند بازیکن از بازیکن جدیدش استفاده کند. با خداحافظی سرخیو آگوئرو از دنیای فوتبال به دلیل مشکلات قلبی، بارسا دیگر مجبور به پرداخت دستمزد این بازیکن نیست و امید دارد که به زودی با یوسف دمیر نیز خداحافظی کند. المانی گفت:« جدایی او می‌تواند کمک کند و ما در حال رایزنی روی این موضوع هستیم.»

حتما بخوانید  طرفدار بارسا هستم و پیش‌بینی می‌کنم ۲-۱ برنده شود

اما با توجه به دستمزد 11 میلیون یورویی فران تورس، جدایی این بازیکنان برای ثبت قرارداد این بازیکن کافی نیست. همان منبع بار دیگر اضافه کرد:« ما باید یکی از بازیکنان بزرگ را به فروش برسانیم.»

با این حال بر اساس قانون دیگر لالیگا، اگر بازیکن فروخته شده بیش از پنج درصد کل دستمزد پرداختی باشگاه را دریافت می‌کرده، آنها اجازه ثبت قرارداد بازیکن جدید را پیدا می‌کنند و بنابراین بار دیگر نام کوتینیو مطرح می‌شود. 

هرچند فروش این بازیکن برزیلی که پس از جدایی لیونل مسی و آنتوان گریزمان بیشترین دستمزد را در نوکمپ دریافت می‌کند چندان ساده نیست. المانی در این باره تنها گفت:« همه چیز در حال بررسی است.»

جدایی از بارسا برای ساموئل اومتیتی نیز کار ساده‌ای نیست و نام عثمان دمبله نیز در فهرست بازیکنان مدنظر این باشگاه برای فروش دیده می‌شود. این مدیر فوتبال اضافه کرد:« هنوز چیزی مشخص نیست.»

 

ژاوی علاقه زیادی به این وینگر فرانسوی دارد و پیش از این مدعی شده بود که او می‌تواند بهترین بازیکن دنیا در پست خودش باشد. خوان لاپورتا نیز در ادامه این تمجیدها گفته بود که دمبله از کیلیان امباپه هم بهتر است.

اما شرایط در زمینه تمدید قرارداد متفاوت است و آنها از رفتار این بازیکن و خصوصا مدیربرنامه او خسته شده‌اند. نمایندگان دمبله باور دارند که اگر این باشگاه توانسته فران تورس را جذب کند پس شرایط مالی آنها خیلی هم بد نیست و همین باعث شده که خواهان دریافت دستمزدی در حدود 30 میلیون یورو باشند. 

پرداخت چنین دستمزدی با توجه به شرایط باشگاه عملا ممکن نیست و آنها حالا می‌گویند که اگر مجبور به دست کشیدن از مسی شده‌اند، پس می‌توانند با نبود دمبله هم کنار بیایند.

المانی اظهار داشت:« ما پنج ماه است در حال مذاکره با مدیر برنامه او هستیم. تا به حال صبوری زیادی به خرج دادیم. آنها می‌دانند که ما می‌خواهیم او در تیم بماند و تاثیرگذار باشد. این موضوع نمی‌تواند بیش از این به تاخیر بیفتد. ما منتظر پاسخی قطعی هستیم که با شرایط باشگاه سازگاری داشته باشد.»

قرارداد این بازیکن فرانسوی در ماه ژوئن به پایان می‌رسد و بارسا نیاز به فضایی دارد تا بتواند قرارداد فران تورس را به ثبت برساند.

منبع: ال پایس

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.