عکس دربی پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی

دربی پرسپولیس و استقلال امشب در استادیوم آزادی با داوری علیرضا فغانی انجام شد در نیمه نخست هر دو تیم مساوی و بدون گل زده وارد رختکن شدند علیرضا بیراوند در تیم پرسپولیس دروازه بان است در این بازی هم از دروازه پرسپولیس بسیار عالی دفاع نمود مهدی رحمتی نیز یکی از بهترین دروازه بان های ایرانی می باشد که دروازه بان تیم استقلال است در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر عکس دربی 88 پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی با داوری فغانیرا در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

عکس دربی پرسپولیس و استقلال
عکس دربی پرسپولیس و استقلال

با نظر وینفرد شفر، سید مهدی رحمتی، میلاد زکی‌پور، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، وریا غفوری، علی کریمی، روزبه چشمی، طارق همام، فرشید اسماعیلی، روح‌الله باقری و مرتضی تبریزی به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس می‌رود.

 

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، علی علی پور و گادوین منشا.

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در دربی هشتاد و هشتم از ساعت ۱۸:۳۰ در استادیوم آزادی با قضاوت علیرضا فغانی برگزار  شد.

عکس دربی پرسپولیس و استقلال
عکس پیراهن بازیکنان تیم پرسپولیس و استقلال دربی 88

:علیرضا فغانی،محمدرضا منصوری و رحیم شاهین به عنوان کمک های اول و دوم سید رضا مهدوی به‌ عنوان داور چهارم ، مهدی عالیقدر به عنوان کمک‌داور ذخیره، حسین عسکری ناظر داوری و فریدون اصفهانیان ناظر ویژه داوری

در پایان فصل گذشته، با قهرمانی پرسپولیس و استقلال در لیگ و جام حذفی و حضور همزمان این دو تیم در جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا فصل پر از دربی پیش‌بینی می‌شد ولی استقلال حاضر به بازی در سوپرجام در موعد مقرر نشد و از لیگ قهرمانان هم کنار رفت. این دو تیم در جام حذفی تا مرحله یک هشتم نهایی با هم روبه رو نخواهند شد و ظاهرا در این فصل مانند اکثر فصول شاهد برگزاری دو دربی خواهیم بود که یکی از این دو دربی در روز پنچشنبه (فردا) برگزار خواهد شد.

این شهرآورد هشتادو نهمین دیدار دو تیم، هشتاد و دومین جدال در بازیهای رسمی و شصت و سومین بازی در ادوار لیگ و سی و پنجمین دیدار در تاریخ لیگ برتر است که آمار این تقابلها به این شرح است:

عکس دربی پرسپولیس و استقلال

با مرور تاریخ دربی، وزن تساوی‌ در این رقابت زیاد است و حدود نیمی از بازیهای دو تیم مساوی شده است ولی شهرآوردهای اخیر با تساوی غریبه بوده در ۹ دربی اخیر (با احتساب سوپرجام) ۷ بازی برنده داشته است و همین آمار نوید یک بازی جذاب را برای علاقه‌مندان فوتبال می‌دهد.

 

شروع متفاوت

دو تیم در شرایط متفاوت پا به این دیدار خواهند گذاشت.استقلال که فصل قبل را رویایی به پایان رسانده بود، در این فصل فعلا نتوانسته انتظارات هواداران پرشمارش را برآورده کند ولی پرسپولیس با پنچره بسته نقل و انتقالاتی و از دست دادن چند مهره کلیدی فراتر از حد انتظار نشان داده است.

استقلال در این فصل در مجموع لیگ و آسیا در ۸ بازی تنها یک پیروزی کسب کرده است و با یک بازی کمتر در نیمه دوم جدول لیگ قرار گرفته و در لیگ قهرمانان آسیا از گردونه رقابتها خارج شده است. پرسپولیس اما در یک موفقیت بزرگ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راه یافته و در لیگ یکی از دو تیم بی‌شکست است و با ۱۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد، هر چند که عادت صدرنشینی خود را حفظ نکرده است ولی میانگین ۲ امتیاز در هر بازی که شرط لازم برای قرار گرفتن در مسیر قهرمانی است را به دست آورده است.

عکس دربی پرسپولیس و استقلال
عکس دربی پرسپولیس و استقلال

آیا جدول تعیین کننده است؟

تجربه اما نشان داده که موفقیت در دربی ارتباطی به موقعیت در جدول ندارد و در ۷ دربی قبلی که برنده داشته ۶ بار تیمی که در جدول پایین تر بوده به پیروزی رسیده است. آمار امیدبخش برای استقلال، عملکرد فوق‌العاده این تیم تحت هدایت وینفرد شفر در بازیهای خانگی است. استقلال شفر در خانه در لیگ هیچ وقت بازنده نبوده است و در این فصل گل نخورده است و به طور متوسط ۲ امتیاز در هر بازی کسب کرده است.

پرسپولیس مانند ۲ فصل گذشته در دفاع عملکرد منحصربه‌فردی داشته و با ۲ گل خورده باز هم عنوان بهترین خط دفاع را در اختیار دارد. اوضاع استقلال اما در خط حمله برخلاف نیم فصل دوم لیگ گذشته چنگی به دل نمی زند این تیم در بین عناصر هجومی خود تغییرات زیادی داشته و نفرات جدید نتوانستند هنوز به هماهنگی لازم برسند و آبی‌پوشان ۳۰۹ دقیقه است که در لیگ گل نزده‌اند و اگر تا دقیقه ۴۲ دربی در گلزنی ناکام باشند بدترین آمار این تیم در دربی رقم خواهد خورد.

عکس دربی پرسپولیس و استقلال
دربی پرسپولیس و استقلال

برانکو یک- شفر یک

جذاب‌ترین تقابل دربی پیش رو، رویایی برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر است.این دو مربی از زمان روی کار آمدن در دو تیم بزرگ پایتخت منشا تغییرات اساسی بودند و حاصل تقابل این دو در فصل گذشته یک برد برای شفر و یک پیروزی برای برانکو بوده است.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.