امروزه بحث خداحافظی سردار از تیم ملی بعد از جام جهانی توجه همه رو به خود جلب کرده  از آن عجیب تر دعوت بازیکن که از فوتبال  ملی خداحافظی کرده به تیم ملی بوده است.

علت خداحافظی سردار آزمون از تیم ملی چه بود؟
علت خداحافظی سردار آزمون از تیم ملی چه بود؟

 

علت خدا حافظی سردار از تیم ملی

به گزارش ورزش سه: سرمربی تیم ملی ایران برای اولین بار در پاسخ به بازیکنی که درخواست جدایی از تیم ملی را داده است، با شکل دیگری با وی برخورد کرده و خبری از آن اقتدار سلبی نیست. جدا از اینکه کارلوس کی روش به سردار آزمون علاقه خاصی دارد و همواره حامی این مهاجم گنبدی فوتبال ایران بوده، او دیشب در برنامه نود در تحلیل این موضوع دو اشاره مهم به دو موضوع مختلف داشت. ابتدا تفاوت شکل خداحافظی آزمون با اتفاقی که برای مهدی رحمتی و هادی عقیلی افتاد و دوم مسائلی که باعث تصمیم به خداحافظی سردار از تیم ملی شده اند.

در قسمت اول کی روش تلاش کردبه عادل فردوسی پور تفهیم کند که موضوع جدایی سردار با عقیلی و رحمتی به هیچ وجه قابل مقایسه با یکدیگر نیست. سرمربی تیم ملی در این خصوص گفت: «مساله سردار آزمون تفاوت بسیار زیادی با قضیه مهدی رحمتی و هادی عقیلی دارد؛ البته باید با احترام زیادی در مورد این بازیکنان صحبت کنیم زیرا آنها بازیکنان بزرگی هستند. در آن زمان، رحمتی و عقیلی به صورت یک طرفه تصمیم به ترک تیم ملی گرفتند. اولاً سردار هیچ گاه تیم را ترک نکرد. ثانیاً من اولین کسی بودم که از این تصمیم سردار مطلع شدم و او این مساله را به صورت خصوصی با من در میان گذاشت و سوم اینکه، بنده دلایل پشت این تصمیم سردار را به خوبی می دانم که باید آنها را محرمانه نگه دارم. البته این مسائل را به رئیس فدراسیون فوتبال گزارش کردم.»

حتما بخوانید  وحید امیری؛ یک ناخودآگاهِ کاملا در اختیار خودآگاه !

این در حالی بود که جدایی از رحمتی در آن مقطع از تیم ملی به دلیل روابط سرد کادرفنی تیم ملی با این بازیکن شکل گرفت.

در مورد موضوع دوم که او دقایق طولانی درباره آن صحبت کرد، سرمربی تیم ملی به صورت مبهم از اتفاقاتی گفت که باعث دلسردی یا اختلاف افکنی بین مردم ایران می شود.مسائلی که دامنه آن به تیم ملی نیز رسیده است.

مسائلی که کی روش به آنها اشاره کرد، کلید واژه هایی مثل «من وظیفه دارم با چنین اتفاقاتی مبارزه کنم»، «تیم ملی فقط برای بخش خاص یا فقط پایتخت نیست»، «این تیم برای سفید و سیاه پوست ها، ارامنه، مسلمانان و … نیست»، «برخی می خواهند شکاف اجتماعی در ایران درست کنند» و «این یک مساله حساس و خطرناک برای ایران است» داشت اما در نهایت با وجود اصرار عادل فردوسی پور اعلام نکرد از چه موضوع و چه داستانی صحبت می کند. در این باره به سبک فیلم های اصغر فرهادی پایان را برای بیننده باز گذاشت تا آنها خود درباره این موضوع تصمیم بگیرند. هرچند که اعلام کرد اجازه خداحافظی به آزمون را نمی دهد.

یکی از مهم ترین دلایل خداحافظی احساسی سردار آزمون از تیم ملی بحث فحاشی جمعی از مسافران روسیه بعد از بازی ایران و اسپانیا به خانواده او در هتلی در شهر کازان است. اتفاقی تلخ که باعث تکدر خاطر خانواده سردار و واکنش او به این ناراحتی شدید را فراهم آورده است.

همانطور که قبلا ورزش سه در گزارشی اختصاصی این موضوع را منتشر کرده بود، تعدادی از ایرانیان بعد از بازی ایران و اسپانیا به خانواده سردار در یک هتل اهانت کرده بودند و شاید کلید اصلی جدایی سردار از تیم ملی را باید در همین اتفاق جست و جو کرد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 1 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.