طرز تهیه کیک بی بی

کیکای شکلاتی با هر روش و دستوری که تهیه بشن کلی طرفدار دارن و بسیار خوشمزه هستن. یکی از کیکای شکلاتی معروف که پایتخت نشینان اسمشو زیاد شنیدن و حتما تجربه ش کردن کیکای شکلاتی قنادی بی بی هست. یه قنادی قدیمی که به کیک های شکلاتیش معروفه و داره یه برند میشه واسه خودش. کیک های شکلاتی قنادی بی بی معمولا به شکل دایره و در قطرهای کوچیک پخته میشه. انقدر این کیک ها خوشمزن که حد نداره. امروز در اینجا می خوام به شما طرز تهیه یک کیک شکلاتی خوشمزه هست رو آموزش بدم که از نظر مزه به پای کیک بی بی می رسه. البته من در قالب گرد درست نکردم این کیکو، اما شما می تونید این کارو بکنید. با ما در ادامه ی این آموزش همراه باشید تا روش پخت یک کیک شکلاتی بی نظیر مثل کیک بی بی رو به صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک بی بی
طرز تهیه کیک بی بی خوشمزه مرحله به مرحله همراه با نکات پخت

 

مواد لازم جهت تهیه پخت کیک بی بی

آرد مخصوص شیرینی پزی: دو پیمانه

شکر پودر شده: دو پیمانه

سس یا سیروپ شکلات: دو پیمانه

کره: یک دوم پیمانه

تخم مرغ: سه عدد سایز متوسط

وانیل: یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

 

مواد لازم جهت تهیه گاناش

کره: یک دوم پیمانه

شکلات چیپسی: دو پیمانه

شیر عسلی: یک چهارم پیمانه

شکر پودر شده: یک دوم پیمانه

نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه کیک بی بی خوشمزه

مرحله ی اول: فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد یا 350 فارنهایت روشن کنید.

طرز تهیه کیک بی بی
طرز پخت کیک بی بی خوشمزه پام به گام

 

مرحله ی دوم: بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده، الک کنید و در ظرفی بریزید. پودر شکر را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا ذرات آرد و شکر با هم مخلوط شوند. کره را به مواد اضافه کرده ، هم می زنیم. تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کرده هر کدام را در حد یک دقیقه هم می زنیم. تمام مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کیک بی بی
طرز تهیه کیک بی بی خیلی خوشمزه مرحله به مرحله

 

مرحله ی سوم: پس از اینکه مواد را خوب با هم مخلوط کردیم  سس شکلات را به مواد اضافه می کنیم. سپس نمک و وانیل را به مواد اضافه کرده و مواد را با همزن دستی یا قاشق خوب هم می زنیم تا کاملا یک دست و یک رنگ شود.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی چهارم: کف قالب را کاغذ روغنی می گذاریم. اگر کاغذ روغنی ندارید با اسپری مقداری روغن به کف قالب پاشیده آن را چرب می کنیم.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی پنجم: مایع کیک را داخل قالب می ریزیم و در فر قرار می دهیم. سی و پنج دقیقه زمان برای پخت این کیک نیاز است.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی ششم: بعد از پخت کیک، قالب را از فر بیرون می آوریم و بیست دقیقه صبر می کنیم تا کیک خنک شود.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی هفتم: بعد از اینکه کیک سرد شد، آن را از قالب بیرون می آوریم.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی هشتم: گاناش را آماده می کنیم. برای تهیه گاناش کره را در ظرفی ریخته روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی نهم: شکلات چیپسی و شکر را به کره روی حرارت اضافه می کنیم.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی یازدهم: هنگامی که شکلات چیپسی ذوب شد و شکر در مواد حل شد، شیر عسلی را به آن اضافه می کنیم. مواد را خوب هم می زنیم. حرارت را کمی بیشتر می کنیم تا مواد به نقطه ی جوش برسد.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی دوازدهم: بعد از اینکه مایع گاناش به نقطه ی جوش رسید، دو دقیقه صبر می کنیم تا بجوشد سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و وانیل و نمک به آن اضافه کرده مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی سیزدهم: چند ثانیه صبر می کنیم تا گاناش از حرارت بیفتد. دقت کنید که هنگام ریختن گاناش روی کیک، کیک باید کاملا خنک باشد و گاناش گرم (نه داغ) باشد.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی چهاردهم:  گاناش را روی کیک می ریزیم. گاناش باید گرم باشد تا از اطراف کیک سرازیر شود.

طرز تهیه کیک بی بی

 

مرحله ی پانزدهم: در این مرحله کیک قابل سرو است اما برای اینکه طعم گاناش به خورد کیک برود و کیک شکلاتی تری داشته باشید، می توانید یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید، بعد برش زده سرو کنید.

طرز تهیه کیک بی بی

 

نکات پخت

  • برای تهیه سیروپ شکلات می توانید از ترکیب یک پیمانه آب، یک و نیم پیمانه شکر، سه چهارم پیمانه پودر کاکائو و کمی وانیل و یک هشتم قاشق چایخوری نمک، استفاده کنید. آب را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس بقیه ی مواد را در آن ریخته خوب مخلوط کنید تا یک دست شود، برای چند دقیقه مواد با هم بجوشد، سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. به این ترتیب شما سیروپ شکلات تهیه کرده اید.
  • شکر پودر شده زودتر از شکر معمولی حل می شود. برای پودر کردن شکر آن را چند ثانیه آسیاب کنید.
  • برای اینکه کیک شما طعم و بافتی عالی داشته باشد از پودر کاکائوی مرغوب برای تهیه ی آن استفاده کنید.
  • حتما فر را همانطور که در دستور گفته شد، از یک ربع قبل از اینکه کیک را داخل آن قرار دهید، گرم کنید. اگر حرارت فر شما از فرهای استاندارد بیشتر است حتما آن را کمتر از 180 درجه تنظیم کنید. دمای فر به مرور دستتان می آید. اگر مثلا برای کیکی در دستور دمای 180 و زمان چهل دقیقه گفته شده است و در این شرایط کیک شما سوخت یا زیادی برشته شد، نشان دهنده ی این است که دمای فر شما بیشتر از حد استاندارد می باشد. اگر در این زمان و دمای گفته شده، کیک شما نپخت، نشان دهنده ی کمتر بودن دمای فر شما نسبت به دمای فرهای استاندارد می باشد. این نکته ای بسیار مهم است که برای پخت تمام کیک ها و شیرینی ها باید به آن توجه نمایید.

 

ارزش غذایی

این کیک نیز مانند سایر کیک های خانگی یک میان وعده ی مناسب و مغذی و البته پرکالری به شمار می رود. ویتامین های گروه B ، C ، D، E در آن وجود دارد. از مواد معدنی موجود در آن می توان به کلسیم، فولات، آهن، منیزیم، منگنز، نیاسین،زینک، تیامین و … اشاره کرد. سدیم، پتاسیم و کربوهیدرات نیز در این کیک وجود دارد.

 

کالری غذایی

یک برش از این کیک حدود 294 کیلو کالری انرژی دارد که برای سوزاندن این مقدار انرژی 35 دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

8 پاسخ

    1. سلام و درود
      بله اگرچه با گاناش خیلی شکلاتی تر و خوشمزه تر میشه ولی اختیاریه می تونید گاناش رو حذف کنید دوست عزیز

  1. سلام ببخشید برای تهیه سیروپ شکلات نیازی به پودر کاکائو نداریم: تو نکات پخت نوشتید پودر شکر و شکر و … کاکائو نداره؟

    1. سلام دوست عزیز ممنون از دقتتون اون پودر کاکائو بوده که اشتباها پودر شکر تایپ شده اصلاح شد ممنون

  2. ببخشید یه سس هایی هست تو فروشگاه ها دارن روش نوشته سس شکلات، مثل اون شکلات هایی هست که روی بستنی قیفی می ریزن، از اون ها میشه برای این کیک استفاده کرد؟

  3. سلام خیلی دنبال دستور کیک بی بی بودم. خیلی ممنونم واقعا کیک فوق العاده ای شد. به نظرم یکی از خوشمزه ترین کیک های دنیا همین کیک بی بی هست. به همه دوستانی که مثل من عاشق شکلات و کیک های شکلاتی هستند به شدت این کیک رو توصیه می کنم عالیه یعنی. بازم ممنون

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که این کیک رو درست کردی و راضی بودی. بله کیک بی بی یه کیک شکلاتی خیلی خوشمزه س که محاله کسی دوسش نداشته باشه. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =