طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات

این شیرینی مخصوص کشورهای آمریکای شمالی می باشد. کوکی های شکلاتی بی نهایت خوشمزه و لذیذند و پخت آن در خانه نیز بسیار لذت بخش است. در اینکه کوکی ها و شیرینی های خانگی بسیار سالم تر و مقوی تر از انواع بازاری آن ها هستند هیچ شکی نیست. این کوکی های سالم و خوشمزه به همراه یک لیوان شیر یک میان وعده کامل و مناسب برای کودکان شما می باشند. پخت کوکی شکلاتی در خانه انقدر راحت و بی دردسر است که هر کسی به سادگی از عهده آن بر می آید. اگر عاشق شکلات هستید و دلتان یک کوکی با چیپس شکلاتی خوشمزه می خواهد با ما همراه شوید تا طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات

 

مواد لازم برای درست کردن این کوکی

کره حیوانی یا مارگارین: دو پیمانه

شکر قهوه ای: سه چهارم پیمانه

شکر سفید: سه چهارم پیمانه

وانیل: یک قاشق چایخوری

تخم مرغ: دو عدد

آرد سه صفر مخصوص شیرینی پزی: دو پیمانه

نمک دریا: یک قاشق چایخوری

بیکینگ سودا: یک قاشق چایخوری

چیپس شکلات نیمه شیرین: یک دوم پیمانه

 

دستور پخت کوکی با چیپس شکلات

مرحله اول: کره را در یک کاسه بزرگ بریزید. آن را در مایکروویو یا روی بخار کتری گرم کنید تا نرم شود.

طرز پخت کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله دوم: با یک همزن دستی، کره نرم شده را هم بزنید تا مطابق شکل زیر باز شود.

طرز درست کردن کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله سوم: شکر قهوه ای را به کره اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید. سپس شکر سفید، بیکینگ سودا، تخم مرغ ها، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید. با همزن دستی مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

دستور تهیه کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله چهارم: آرد را الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید. در حین اضافه کردن آرد مواد را هم بزنید تا آرد به خوبی با مواد ترکیب شود و مواد یک دست شوند.

طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله پنجم: یک دوم پیمانه (در صورت تمایل کمی بیشتر یا کمتر) چیپس شکلاتی به مواد اضافه کنید و مواد را به آرامی هم بزنید تا چیپس شکلاتی به طور تقریبا یکسانی در خمیر کوکی پخش شود.

طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات خوشمزه

 

مرحله ششم: در صورت تمایل مواد را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات مرحله به مرحله

 

مرحله هفتم: فر را روی 375  فارنهایت یا 190 درجه سانتی گراد روشن کنید.

طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات گام به گام

 

مرحله هشتم: کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید.

دستور پخت کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله نهم: مواد کوکی را از یخچال بیرون بیاورید. با قاشق مطابق شکل زیر مقداری از مواد را برداشته در سینی فر با فاصله مناسب بچینید.

آموزش طرز تهیه کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله دهم: کوکی ها را در فر قرار دهید. مدت زمان پخت این کوکی ها 10 الی 15 دقیقه می باشد. اگر دمای فر شما استاندارد نیست طلایی شدن کناره های کوکی نشانه پخته شدن کوکی ها می باشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکی فانتزی خوشمزه مرحله به مرحله همراه با نکات طلایی

آموزش درست کردن کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله یازدهم: همانطور که می بینید با طلایی شدن کناره های کوکی ها مدت زمان پخت آن ها به پایان می رسد و کوکی ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم ده دقیقه در سینی فر باقی بمانند تا خنک شوند.

طرز درست کردن کوکی با چیپس شکلات

 

مرحله دوازدهم: وقتی کوکی ها از حرارت افتادند آن ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده در ظرف مناسب سرو می کنیم. این کوکی ها علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه هستند، در مدت زمان کوتاهی نیز آماده می شوند. کوکی با چیپس شکلات همراه با یک فنجان چای، عصرانه لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد.

 

نکات پخت

  • در صورت امکان حتما مواد کوکی را سی دقیقه در یخچال استراحت دهید. این کار به ذوب نشدن چیپس های شکلاتی و حفظ شکل آن ها پس از پخت کوکی ها کمک می کند.
  • هنگام چیدن کوکی ها در سینی فر، حتما کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بین کوکی ها به میزان مناسب فاصله قرار دهید، زیرا کوکی ها در هنگام پختن پهن می شوند و اگر فاصله کوکی ها با هم کم باشد تمام کوکی ها هنگام پخت به هم می چسبند.
  • قبل از اینکه کوکی ها را داخل فر بگذارید مطمئن شوید فر به مدت پانزده دقیقه در دمای 190 درجه سانتی گراد گرم شده باشد.
  • بیکینگ سودا همان جوش شیرین می باشد و عملکردی مشابه بکینگ پودر دارد. معمولا در رسپی هایی که شامل سرکه، آب مرکبات، عسل، میوه افرا، شکر قهوه ای و … می باشند از بیکینگ سودا به جای بیکینگ پودر استفاده می شود.
  • در صورت تمایل می توانید مقداری مغز گردو یا فندق یا بادام خرد شده( در حد یک چهارم پیمانه) به مواد اضافه کنید.

 

ارزش غذایی

کوکی با چیپس شکلات سرشار از چربی های اشباع و غیر اشباع می باشد و مصرف بیش از حد آن برای سالمندان و بیمارانی که به چربی خون مبتلا هستند مناسب نمی باشد. از مواد معدنی و ویتامین های موجود در این کوکی ها می توان به سدیم، پتاسیم، پروتئین، ویتامین A و منیزیم اشاره کرد. افزودن مقداری مغز گردو یا فندق خرد شده به این کوکی ها ارزش غذایی آن ها را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

 

میزان کالری

هر عدد کوکی به طور متوسط 16 گرم می باشد که 78 کیلو کالری انرژی به بدن وارد می کند که برای سوزاندن کالری یک کوکی تقریبا ده دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد. این کوکی ها کالری بالایی دارند و مصرف بیش از سه الی چهار عدد کوکی با چیپس شکلات در طول روز توصیه نمی شود.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام نیک استار جان. خیلی ناراحتم کلی زحمت کشیدم این کوکی ها رو درست کردم اما اصلا نمی دونم چرا نابود شد. همش به کاغذ روغنی چسبید شکلات هاش آب شدن و ریختن رو کاغذ و سوخت و یه بوی بدی خونه رو گرفت . آخه چرا

    1. دوست عزیز ناراحت شدم بابت این که کوکی هات خراب شده. این که میگی کوکی هات چسبیده به خاطر شکلات هاش بوده که آب شده . جنس شکلات هات خوب نبوده وگرنه شکلات چیپسی نباید آب بشه در حین پخت. فقط یه کم نرم تر میشه. شایدم خیلی بیشتر از مقداری که گفتم شکلات چیپسی ریختی. بررسی کن ببین اشکال کارت کدومش بوده عزیزم

  2. میشه به جای شکلات چیپسی مغز گردو یا کشمش بریزیم داخل این کوکی ها؟روشش چه جوریه

    1. بله دوست عزیز توی متن هم گفتم که میشه کشمش یا مغز بادام، پسته، گردو و … رو به جای شکلات چیپسی بریزید داخل کوکی ها. روش خاصی نداره فقط زیاد درشت یا زیاد ریز نباشه و مقدارش هم در همین حد شکلات های چیپسی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =