طرز تهیه شیرینی مرنگ

طرز تهیه شیرینی مرنگ رنگی خوشمزه مرحله به مرحله همراه با نکات مهم پخت، جهت درست کردن شیرینی مرنگی با یک دستور پخت عالی و گام به گام، با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی مرنگ

یکی از ساده‌ترین شیرینی‌هایی که می توانید در منزل درست کنید، شیرینی مرنگ می باشد. ساده از آن جهت که برای تهیه‌ی این شیرینی به مواد زیادی احتیاج ندارید. ترکیب اصلی این شیرینی سفیده تخم مرغ و شکر می باشد. با اضافه کردن چند قطره رنگ خوراکی، می توانید این شیرینی‌های ساده و خوشمزه را تبدیل به شیرینی‌های جذاب و زیبایی برای کودکانتان کنید. همچنین در مهمانی‌ها نیز یک ظرف پر از مرنگ‌های رنگی رنگی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در ادامه با نیک استار همراه باشید تا طرز پخت شیرینی مرنگ خوشمزه را به شما یاد دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه ی 20 مرنگ کوچک

شکر پودر شده: یک پیمانه

سفیده ی تخم مرغ: سه عدد

وانیل: یک قاشق چایخوری

آبلیمو: نصف قاشق چایخوری

پودر هل سبز: یک قاشق مرباخوری

 

طرز پخت شیرینی مرنگ رنگی

مرحله اول: سفیده‌های تخم مرغ را در ظرفی ریخته، در هوای خنک با درجه ی تند همزن آن را پنج دقیقه هم می زنیم تا کاملا سفید شده، پف کند و وقتی ظرف را وارونه می کنیم از ظرف بیرون نریزد. وانیل و آب لیمو را اضافه کرده مجددا یک دقیقه هم می زنیم.

طرز تهیه شیرینی مرنگ مرحله به مرحله

مرحله دوم: پودر شکر را به تخم مرغ ها اضافه کرده دو الی سه دقیقه، آن ها را به خوبی با همزن می زنیم.

طرز پخت شیرینی مرنگ

مرحله سوم: هل را اضافه کرده، یک دقیقه با درجه ی تند همزن، مواد را به خوبی هم می زنیم. تا به شکل زیر در آید.

طرز درست کردن شیرینی مرنگ

مرحله چهارم: ترکیب را به اندازه ای هم می زنیم تا مواد به شکل زیر در آیند و روی پره های همزن بمانند.

دستور تهیه شیرینی مرنگ

مرحله پنجم: در این مرحله می توانید مقداری رنگ خوراکی یا زعفران به مواد اضافه کنید. من مواد را نصف کرده به نیمی از آن رنگ خوراکی قرمز، و به بقیه مواد رنگ خوراکی آبی اضافه کردم.

دستور پخت شیرینی مرنگ خوشمزه

مرحله ششم: کف سینی فر، کاغذ روغنی می گذاریم. هر رنگ را جداگانه در قیف ریخته، شکوفه های بزرگ می زنیم. می توانید از سرهای مختلف قیف استفاده کرده، شکل های متنوعی به شیرینی خود دهید.

طرز تهیه شیرینی مرنگ در منزل

مرحله هفتم: سینی را در فری که از ده دقیقه قبل با دمای 110 درجه ی سانتیگراد گرم کرده ایم قرار می دهیم. 20 دقیقه زمان برای پخت مرنگ ها کافیست.

طرز تهیه شیرینی مرنگ خانگی

مرحله هشتم: با توجه به اینکه دمای فرها متفاوت می باشد، هنگامی که زیر شیرینی ها شبیه به عکس زیر، طلایی رنگ شد، فر را خاموش کنید.

طرز تهیه شیرینی مرنگ خوشمزه

مرحله نهم: بعد از خاموش کردن فر، یک ساعت اجازه می دهیم مرنگ ها در فر بمانند. سپس به مدت دو ساعت آن ها را در یخچال قرار می دهیم. بعد از این مدت، مرنگ ها را در ظرف مناسب ریخته به دلخواه تزئین می کنیم. مرنگ ها را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری می کنیم. شما می توانید با ریختن همزمان چند رنگ از مواد در قیف مرنگ های زیبایی شبیه شکل زیر درست کنید.

طرز تهیه شرینی مرنگ با فر

نکات مهم پخت

  • اگر از شکر معمولی در پخت این شرینی استفاده کنید، در مرحله ی اول نیاز به مدت زمان بیشتری برای هم زدن مواد دارید.
  • برای اینکه سفیده ی تخم مرغ خوب پف کند و از ظرف نریزد، باید حتما دمای محیط سرد باشد. چنانچه دمای مح-یط شما گرم بود می توانید ظرفی که در آن سفیده ها را هم می زنید را روی مقداری یخ قرار دهیم تا سفیده ها به صورت غیر مستقیم در تماس با یخ باشند.
  • برای اینکه شیرینی شما بوی ضخم تخم مرغ ندهد، حتما از وانیل و پودر هل سبز استفاده کنید.

 

ارزش غذایی

بخش عمده ی این شیرینی از سفیده ی تخم مرغ تشکیل شده است. سفیده ی تخم مرغ یک غذای کامل می باشد و همان طور که می دانید حاوی مقدار زیادی پروتئین است. تقریبا شصت درصد از پروتئین بالای تخم مرغ مربوط به سفیده ی آن می باشد. به دلیل اینکه این شیرینی حاوی مقدار زیادی سفیده تخم مرغ است، بنابراین می توان گفت حاوی مقدار زیادی پروتئین از نوع آلبومین بوده که منبع مهمی از انرژی به شمار می رود و تنها نوع پروتئین است که فورا توسط بدن جذب می شود. همچنین این شیرینی ها سرشار از اسیدهای آمینه، اسید فولیک، ویتامین های A،E،Kو B12 می باشد. از آن جایی که مصرف سفیده تخم مرغ فقط به صورت پخته این خواص را به بدن می رساند، می توان از این روش پخت سفیده‌های تخم مرغ برای کودکانی که تمایلی به استفاده از آن ندارند، بهره برده با پخت این شیرینی‌ها خواص بالای سفیده تخم مرغ را به کودک برسانیم.

 

 

کالری غذایی

هر عدد شیرینی مرنگ حدودا 121 کیلو کالری دارد.

 

منبع: NikStar.IR

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =