طرز تهیه شیرینی اسکار

آموزش تصویری طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه با یک دستور عالی به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت، جهت درست کردن این شیریتی اسکار بسیار خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی اسکار

امروز قصد داریم تا به شما طرز تهیه ی یک نوع شیرینی خشک بسیار خوشمزه و مقوی را آموزش دهیم. این شیرینی گزینه ی مناسبی به عنوان شیرینی عید یا مهمانی های عصرانه می‌باشد. با سایت نیک استار همراه باشید تا به صورت گام به گام، طرز تهیه‌ی این شیرینی خوشمزه را آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه حدود 15 عدد شیرینی

آرد سفید سه صفر: 250 گرم

کره: 150 گرم

پودر قند: 120 گرم

زرده ی تخم مرغ: دو عدد

سفیده ی تخم مرغ: دو عدد

پودر هل: یک قاشق مرباخوری

مغزهای خرد شده: به میزان لازم

 

طرز پخت شیرینی اسکار

مرحله اول: کره را در دمای محیط گذاشته تا نرم شود، سپس با پودر قند مخلوط کرده، با همزن به خوبی هم می زنیم.

طرز تهیه شیرینی اسکار مرحله به مرحله

مرحله دوم: سه دقیقه مواد بالا را هم می زنیم تا به شکل زیر در آید:

طرز تهیه شیرینی اسکار گام به گام

مرحله سوم: پودر هل سبز و زرده ی تخم مرغ را اضافه کرده، حدود یک دقیقه با همزن به خوبی هم می زنیم.

طرز تهیه شیرینی اسکار خوشمزه

مرحله چهارم: آرد را دو بار الک کرده سپس به آرامی به مواد بالا اضافه کنیم. با قاشق آرد را به خوبی با مواد ترکیب می کنیم.

طرز تهیه شیرینی اسکار خانگی

مرحله پنجم: خمیر به دست آمده را به خوبی ورز می دهیم. می توانید آن را صد بار روی سطح تمیزی بکوبید. حاصل کار خمیری نرم و لطف بوده که به دست نمی چسبد. اگر به دست چسبید، فقط با ورز دادن قابلیت چسبندگی خود را از دست می دهد.

طرز درست کردن شیرینی اسکار گردویی

مرحله ششم: مغزهای خرد شده و سفیده تخم مرغ ها را کنار دست خود در ظرف هایی جداگانه بگذارید. از خمیر گلوهایی به اندازه ی گردو برداشته سطح خمیر را کمی سفیده ی تخم مرغ هم زده با برس می کشیم، سپس شیرینی را در مغز دلخواه زده وقتی خوب با مغز کاور شد، آن ها را مطابق شکل زیر با فاصله در سینی فری که کف آن کاغذ روغنی انداخته ایم، می چینیم.

طرز درست کردن شیرینی اسکار گردویی

مرحله هفتم: فر را روی حرارت 170 درجه تنظیم کرده، سینی را در فر قرار می دهیم. مدت زمان پخت این شیرینی 20 دقیقه می باشد که اگر دمای فر شما استاندارد نباشد این مدت تغییر خواهد کرد. هنگامی که زیر شیرینی ها طلایی رنگ شد، زمان پخت آن ها به پایان می رسد. از فر خارج کرده اجازه دهید سرد شود. برای نگهداری در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.

آموزش درست کردن شیرینی اسکار در منزل

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

 

نکات پخت

  • مواد را از یک ساعت قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند.
  • اگر از کره ی گیاهی یا روغن جامد برای پخت این شرینی استفاده کنیم مدت زمان ماندگاری آن افزایش می یابد در صورت استفاده از کره ی حیوانی تا ده روز در ظرف دربسته در یخچال قابل نگهداری می باشد.
  • می توانیم به جای کره از روغن جامد استفاده کنیم به ازای هر 100 گرم کره باید از 80 گرم روغن جامد استفاده نماییم.
  • مغزیجاتی که در این شیرینی استفاده می کنیم کاملا دلخواه بوده  می تواند شامل مغز پسته، بادام، کنجد، گردو، کرن بری، مغز تخمه ی بدون نمک، پودر نارگیل و … باشد.
  • دقت کنید که سفیده ی تخم مرغ را فقط روی شیرینی ها بریزید چنانچه زیر شیرینی در تماس با سفیده ی تخم مرغ قرار گیرد به کاغذ روغنی چسبیده، در حین پخت می سوزد.

 

ارزش غذایی

این شیرینی مانند سایر شیرینی ها سرشار از کربوهیدرات و ویتامین های گروه A،E و ویتامین های گروه B می باشد. استفاده از مغزیجات خرد شده ارزش غذایی این شیرینی ها را بسیار بالا برده و میان وعده ای مناسب برای افراد در حال رشد می باشد. به دلیل استفاده از انواع مغزها در این شیرینی ها، می توان آن ها را منبع سرشاری از امگا 3 و اسیدهای چرب به شمار آورد. خواص این شیرینی ها بسته به نوع مغزی که در آن به کار می رود متغیر است.

 

میزان کالری

هر صد گرم از این شیرینی حدودا 200 کیلو کالری دارد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =