طرز تهیه بیسکویت بدون کره

بسکویت از اون دسته خوراکی هاییه که بچه ها خیلی دوست دارند و با یک لیوان شیر یک میان وعده ی مقوی و مغذی برای بچه هاست. بیسکویت های خونگی سالم تر و متنوع تره و ارزش غذایی بسیار بالاتری نسبت به بیسکویت های کارخونه ای داره. بیسکویت درست کردن انقدر راحت و بی دردسره که با یک بار درست کردنش دیگه به فکر خرید بیسکویتهای بازاری نخواهید افتاد. ماده اصلی همه بیسکویت ها آرد، شکر و کره س. امروز یک بیسکویت بدون کره به شما آموزش خواهم داد که داخلش به جای کره از کره ی بادام زمینی استفاده شده و فوق العاده مقوی و خوشمزه س . با ما همراه باشید تا طرز تهیه بیسکویت بدون کره خوشمزه و مقوی رو به صورت مرحله به مرحله و تصویری مشاهده نمایید.

طرز تهیه بیسکویت بدون کره
طرز تهیه بیسکویت بدون کره مرحله به مرحله

 

مواد لازم جهت درست کردن بیسکویت بدون کره

  • تخم مرغ درشت : یک عدد
  • آرد : یک چهارم پیمانه
  • کره ی بادام زمینی : یک دوم پیمانه
  • شکر دانه ریز : یک دوم پیمانه
  • بکینگ پودر : یک دوم قاشق چایخوری
  • عصاره ی وانیل : یک قاشق چایخوری

 

دستور تهیه بیسکویت بدون کره

مرحله ی اول: فر را روی دمای 350 فارنهایت یا 177 درجه ی سانتیگراد روشن کنید.

مرحله ی دوم: تخم مرغ و شکر را در  ظرفی ریخته با درجه ی تند همزن چند دقیقه هم بزنید تا کاملا کش دار و کرم رنگ شود.

طرز تهیه بیسکویت بدون کره

 

مرحله ی سوم: کره ی بادام زمینی را به مواد اضافه کنید و با درجه ی تند همزن خوب مواد را مخلوط کنید تا یک مایع یک دست به دست بیاید.

طرز تهیه بیسکویت بدون کره

 

مرحله ی چهارم: یک قاشق چایخوری عصاره ی وانیل ( یا یک قاشق چایخوری پودر وانیل شکری) به مواد اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه بیسکویت بدون کره

 

مرحله ی پنجم: آرد را به مواد اضافه می کنیم. ابتدا یک دوم پیمانه آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده آن را الک می کنیم. سپس این آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم. باید یک خمیر مثل حلوا به دست بیاید. اگر نیاز بود کمی بیشتر از یک دوم پیمانه آرد به مواد اضافه می کنیم.

حتما بخوانید  طرز تهیه بیسکویت کوکی خوشمزه مرحله به مرحله + نکات مهم خوشمزه شدن

طرز تهیه بیسکویت بدون کره

 

مرحله ی ششم: خمیر را خوب ورز می دهیم. سپس  مانند شکل زیر یا به شکل های دلخواه در سینی فر می چینیم.

طرز تهیه بیسکویت بدون کره

 

مرحله ی هفتم: سینی را در فر می گذاریم و در فر را می بندیم. پخت این کوکی ها 12-8 دقیقه طول می کشد. هنگامی که لبه های کوکی ها طلایی شد فر را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم کوکی ها سرد شوند.

طرز تهیه بیسکویت بدون کره

 

مرحله ی هشتم: پس از خنک شدن کوکی ها را از فر خارج کرده در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می کنیم. کوکی ها قبل از استفاده باید بیست دقیقه در دمای اتاق قرار داده شود تا نرم  شود.

طرز تهیه بیسکویت بدون کره
آموزش طرز تهیه بیسکویت بدون کره گام به گام

 

نکات پخت

  • اگر عصاره ی وانیل در دسترس تان نبود می توانید از وانیل شکری استفاده کنید.
  • بسته به نوع آردی که در تهیه ی این کوکی استفاده می کنید ممکن است آرد مورد نیاز شما کمتر یا بیشتر از یک دوم پیمانه باشد. البته اضافه کردن بیش از حد آرد به کوکی ها موجب سفت شدن و خشک شدن آن ها می شود.
  • اگر اولین بار است که در فر خود کوکی یا بیسکویت می پزید حتما هنگام پخت کنار فر باشید تا به محض طلایی شدن کناره های کوکی ها، فر را خاموش کنید. ممکن است دمای فر شما بالاتر از حد استاندارد باشد و کوکی ها زودتر از زمانی که در دستور ذکر شده است بپزند.

ارزش غذایی 

این بیسکویت ها به دلیل داشتن کره ی بادام زمینی بسیار مقوی و مغذی هستند. یک لیوان شیر به همراه یک الی دو عدد از این بیسکویت های خوشمزه یک میان وعده یا صبحانه ی مقوی محسوب می شود. این کوکی ها دارای ریز مغذی ها و درشت مغذی های مورد نیاز بدن نظیر کلسیم، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیم و ویتامین های گروه B  و سایر ویتامین های A E C K D ، کربوهیدرات، قند و چربی می باشد.

 

کالری غذایی

هر کدام از این بیسکویتها حدودا 97 کیلو کالری انرژی دارد و 15 دقیقه پیاده روی تند برای سوزاندن این مقدار کالری مناسب می باشد.

 

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام. تشکر می کنم برای آموزش این بیسکوییت های جذاب. می خوام بدونم که میشه به جای کره بادام زمینی از کره یا کره سایر مغزها استفاده کرد؟

    1. سلام و درود دوست عزیز. ممنون . جایگزین کره بادوم زمینی میتونه کره باشه اما مقدارش باید کمتر باشه که چون من با کره این رسپی رو درست نکردم دقیقا نمی تونم بگم مقدارش رو. ولی از کره بادام طبیعی، کره فندق یا حتی شکلات صبحانه یا نوتلا هم می تونید به جای کره بادام زمینی استفاده کنید.

  2. خیلی دنبال بیسکوییتی بودم که کره نداشته باشه.ممنون بافت این بیسکویین با اونایی که کره داره فرق می کنه؟

    1. سلام و درود
      دوست عزیز کلا مواد اصلی پخت بیسکوییت آرد و کره و شکره هیچ بیسکوییتی نیست که یکی از این سه ماده رو نداشته باشه مگر این که جایگزینش رو استفاده کرده باشه، اینجا به جای کره کره بادام زمینی استفاده شده پس چربی مورد نیاز بیسکوییت حذف نشده و بافتش کاملا شبیه به بیسکوییت هاییه که کره داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =