طرز تهیه بستنی یخی

آموزش طرز تهیه بستنی یخی خانگی خوشمزه با سیب موز مرحله به مرحله همراه با نکات مهم – طرز درست کردن بستنی یخی خوشمزه با میوه در خانه گام به گام

طرز تهیه بستنی یخی

در روزهای گرم سال وقتی از زمین و آسمون داره گرما می باره هیچی بهتر از یک بستنی یخی خانگی نمی تونه حال آدمو به جا بیاره. تهیه بستنی یخی در خانه بسیار راحت و ساده است و از هر کسی بر میاید. نیک استار امروز یک بستنی سیب موز یخی خوشمزه را به شما آموزش خواهد داد. شما می توانید ترکیب سایر میوه ها را نیز برای تهیه این بستنی امتحان کنید. اما ترکیب سیب و موز یک چیز دیگه ای است. این بستنی بسیار مناسب برای میان وعده ی کودکان دلبند شما در روزهای گرم سال است زیرا سالم و خانگی بوده و به دلیل استفاده از میوه های تازه در تهیه اون سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد. برای مشاهده آموزش درست کردن این بستنی خوشمزه لطفا با ما همراه باشید.

 

مواد لازم جهت تهیه بستنی یخی

  • موز رسیده: یک عدد
  • آب سیب: یک دوم پیمانه
  • لیوان پلاستیکی یا قالب مخصوص بستنی

 

طرز درست کردن بستنی یخی سیب موز

مرحله اول: موز را رنده کنید. می توانید مانند شکل زیر به جای رنده کردن موز را له کنید. فقط دقت کنید موز خوب ریز یا له شود و قطعات درشت نداشته باشد.

طرز درست کردن بستنی یخی

 

مرحله دوم: یک یا دو عدد سیب را آب بگیرید. آب سیب را به موز های رنده شده اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

نحوه درست کردن بستنی یخی

 

مرحله سوم: اگر قالب مخصوص بستنی دارید از آن استفاده کنید. اگر ندارید یک لیوان پلاستیکی بردارید. مایع بستنی را داخل ان بریزید. حدودا یک سانتی متر از لیوان را خالی بگذارید.

حتما بخوانید  آموزش کامل طرز تهیه بستنی انبه خوشمزه مرحله به مرحله + نکات مهم

طریقه درست کردن بستنی یخی

آموزش درست کردن بستنی یخی

 

مرحله چهارم: روی لیوان را با سلفون بپوشانید. سلفون برای ثابت نگه داشتن چوب بستنی استفاده می شود. چوب بستنی را مطابق شکل داخل لیوان قرار دهید.

آموزش تهیه بستنی یخی

 

مرحله پنجم: لیوان را یک شب تا صبح داخل فریزر قرار دهید. بستنی حدودا ده ساعت باید در فریزر باشد. پس از این مدت بستنی را از فریزر بیرون بیاورید. لیوان را چند ثانیه زیر اّب گرم بگیرید تا بستنی به راحتی از آن خارج شود. این بستنی بسیار خوشمزه بوده و یک میان وعده مغذی مخصوصا برای کودکان محسوب می شود. آن را تهیه کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه بستنی یخی

 

نکات مهم

  • ترکیب سیب و موز یک ترکیب شناخته شده و خوشمزه می باشد. شما می توانید از هر میوه دلخواه یا ترکیب چند میوه برای تهیه بستنی یخی استفاده کنید. فقط دقت کنید که این سبک بستنی ها از آب میوه به همراه پالپ میوه استفاده کنید تا بستنی جذاب تری داشته باشید.
  • موز و سیب جزء میوه های شیرین محسوب می شوند. اگر از میوه های ترش استفاده می کنید حتما با مقداری شکر بستنی را شیرین کنید. از عسل نیز می توانید به این منظور استفاده کنید.

 

ارزش غذایی

این بستنی سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین ب6، ویتامین آ و منیزیم از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این بستنی می باشند. اضافه کردن مقداری عسل باعث افزایش ارزش غذایی این بستنی شده و کالری ان را افزایش می دهد. بنابراین توصیه می کنیم به بستنی فرزند دلبندتان یک قاشق عسل طبیعی اضافه کنید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام ممنون بابت آموزش این بستنی سالم. من یه مقدار عسل ریختم داخل مواد بستنی اما عسل حل نشد. چه جوری باید حل کنم عسل رو؟

    1. سلام و درود
      دوست عزیز چون میوه ها سرد هستند عسل در میوه ها حل نشده اما شما می تونید یک مقدار خیلی کم آب ولرم بردارید و عسل رو داخل آب ولرم حل کنید و داخل بستنی بریزید. در حد یک هشتم پیمانه آب ولرم کافیه.موفق باشید.

  2. این بستنی رو درست کردم خیلی خیلی خوشمزه شده بود اما خیلی رنگش تیره تر از چیزی که تو عکس هست شد نمیدونم چرا😕

    1. دوست عزیز خوشحالم که از طعم بستنی خوشت اومده. رنگ تیره اش به خاطر اینه که زمان بیشتری در معرض هوا بوده. ممکنه سیب یا موزی که استفاده کردی هم زیادی رسیده باشن و باعث این رنگ تیره شده باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دو =