طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی

در روزهای گرم فصل تابستان چی بیشتر از یک بستنی خنک خوشمزه خانگی می چسبه؟ امروز به شما روش تهیه بستنی فوق العاده خوشمزه را آموزش خواهیم داد. این بستنی واقعا معرکه هستند و روش تهیه آن بسیار ساده می باشد. به دلیل خانگی بودن یک میان وعده مقوی و مغذی برای کودکان محسوب می شود و همچنین چون کالری آن دست خودتان است برای بزرگسالان نیز یک خوراکی مناسب و هیجان انگیز محسوب میشود. برای آموزش تهیه این بستنی موزی شکلاتی خوشمزه لطفا با ما همراه باشید.

طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی
طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی مرحله به مرحله

 

مواد لازم

  • موز: چهار الی پنج عدد
  • عصاره نعناع: یک قاشق چایخوری اختیاری
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری اختیاری
  • شکلات رنده شده: به میزان دلخواه اختیاری

 

طرز درست کردن بستنی موزی

مرحله اول: موزها را پوست بگرید.

طرز تهیه بستنی موزی
طرز تهیه بستنی موزی گام به گام

مرحله دوم: موزها را مطابق شکل خرد کنید.

طرز درست کردن بستنی موزی

مرحله سوم: موزهای خرد شده را درون زیپ کیپ قرار دهید و در فریزر بگذارید. حداقل سه ساعت موزها باید در فریزر باقی بمانند تا کاملا منجمد شوند.

طرز تهیه بستنی

مرحله چهارم: وقتی موزها کاملا منجمد شد آن ها را از فریزر بیرون بیاورید در یک مخلوط کن ریخته و حدود دو دقیقه آن را میکس کنید تا پوره شود.

طرز ساخت بستنی

مرحله پنجم: بستنی آماده ست. به همین سادگی و راحتی شما این بستنی فوق العاده را آماده کردید. این بستنی به تنهایی و بدون اضافه کردن هر چیز دیگه ای بی نهایت خوشمزه و محشره اما می توانید با اضافه کردن مقداری شکلات برای تزیین یا برای ترکیب با موزها، مقداری وانیل یا مقداری عwاره نعناع طعم فوق العاده آن را بهتر کنید. البته باز تاکید می کنم که این بستنی به تنهایی طعم بی نظیری خواهد داشت که عاشقش خواهید شد.

حتما بخوانید  طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خوشمزه با دستور عالی مرحله به مرحله

طرز تهیه بستنی شکلاتی

نکات مهم

  • از موزهای رسیده برای تهیه بستنی موزی استفاده کنید. موزهای رسیده نرم تر هستند و پوست آن ها معمولا لکه های قهوه ای رنگ دارد.
  • از زیپ کیپ یا یک ظرف پلاستیکی در دار برای فریز کردن موزهای تکه شده استفاده کنید. زیرا در حین فریز کردن نباید هیچ هوایی به موزها برسد. این کار باعث می شود هم رنگ موزها تیره نشده و ثابت بماند و هم این که طعم و بوی موزها تحت تاثیر مواد غذایی ای که در فریزر قرار دارند تغییر نکند.
  • می توانید مقداری گردو، و مغزهای دیگر به این بستنی اضافه کنید تا مغذی تر شده و میان وعده ای مناسب برای کودکتان باشد.
  • برای شیرین تر شدن این بسنی می توانید هنگام میکس کردن موزها یک قاشق عسل به ان اضافه کنید.

 

ارزش غذایی

این بستنی علاوه بر اینکه سالم و ساده و خوشمزه س ارزش غذایی بالایی نیز دارد. موز یکی از میوه های مقوی محسوب می شود و حاوی مقادیر بالایی پتاسیم، پروتئین، ویتامین های گروه ب، ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین ث، آهن، منگنز، مس و فیبر گیاهی ، کاروتن و مواد معدنی و ویتامین های بی شمار دیگری می باشد.

 

میزان کالری

اگر فقط از موز برای تهیه این بستنی استفاده کنید هر صد گرم از این بستنی حدودا 90 کیلو کالری به بدن می رساند که برای سوزاندن این مقدار کالری حدودا ده دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد. اضافه کردن عسل، مغزها و .. به این بستنی کالری آن را افزایش می دهد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. سلام ممنون بابت دستور بستنی. یه سوال بافت این بستنی چه جوریه؟ یخیه یا مثل بستنی های معمولی
    سلام. بافت این بستنی اصلا یخی نیست. بعضی از میوه ها مثل موز بعد از یخ زدن و پوره شدن بافت جالبی پیدا می کنن که شبیه به بستنی های معمولیه. اصلا بافت این بستنی های میوه ای یخی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + ده =