طرز تهیه بستنی انبه

بستنی های میوه ای جزء خوشمزه ترین و سالم ترین انواع بستنی هستند و ارزش غذایی قابل ملاحظه ای دارند. انبه یکی از میوه های تابستانی بسیار مقوی و خوشمزه است که می توان با آن یک بستنی خانگی خوشمزه نیز تهیه کرد. اگر کودکی دارید که علاقه چندانی به میوه ندارد، اگر مدت هاست که چند میوه گوشه یخچالتان مانده است، دست به کار شوید و یک بستنی میوه ای خوشمزه تهیه کنید. با این کار هم میوه های مانده یخچالتان خورده می شود هم کودکتان با ولع و اشتیاق میوه خواهد خورد. در این آموزش به شما روش تهیه بستنی انبه خوشمزه را آموزش خواهیم داد، شما می توانید از میوه های دیگر نیز به جای انبه استفاده کنید. برای مشاهده آموزش این بستنی خوشمزه با نیک استار همراه باشید.

طرز تهیه بستنی انبه

 

مواد لازم جهت درست کردن بستنی انبه

  • پوره انبه: یک دوم پیمانه
  • خامه قنادی: دو پیمانه
  • شیر غلیظ شده (پودر شیر) :یک قاشق غذاخوری

 

طرز درست کردن بستنی انبه

مرحله اول: یک انبه درشت یا دو انبه متوسط بردارید. دقت کنید که انبه ها سالم و تازه باشند. از انبه های سبز یا قهوه ای استفاده نکنید.

طرز درست کردن بستنی انبه

 

مرحله دوم: انبه ها را مانند شکل زیر خرد کنید.

روش تهیه بستنی انبه

 

مرحله سوم: انبه های خرد شده را در مخلوط کن بریزید.

نحوه تهیه بستنی انبه

 

مرحله چهارم: خامه قنادی را به آن اضافه کنید و مخلوط کن را برای چند دقیقه روشن کنید تا خامه و انبه کاملا با هم ترکیب شوند.

آموزش تهیه بستنی انبه

 

مرحله پنجم: مواد را داخل یک کاسه بریزید. شیر غلیظ شده را به آن اضافه کنید. با قاشق مواد را خوب به هم بزنید.

آموزش درست کردن بستنی انبه

 

مرحله ششم: یک ظرف مناسب که قابلیت قرار گرفتن در فریزر را داشته باشد انتخاب کنید. مایع بستنی را داخل آن بریزید. حداقل به مدت شش ساعت آن را در فریزر قرار دهید. این بستنی نیازی به هم زدن در طول فریز شدن ندارد.

حتما بخوانید  طرز تهیه بستنی یخی خانگی خوشمزه با سیب موز مرحله به مرحله + نکات مهم

طرز درست کردن بستنی انبه

 

مرحله هفتم: پس از شش ساعت بستنی را از فریزر خارج کنید.

دستور تهیه بستنی انبه خوشمزه

 

مرحله هشتم: با قاشق مناسب چند اسکوپ از بستنی جدا کرده و در ظرف مناسب سرو کنید. این بستنی بسیار خوشمزه است و بلافاصله در دهانتان آب می شود. بافت آن شبیه به بستنی های وانیلی می باشد و زیاد یخی نیست. از طعم فوق العاده آن لذت خواهید برد.

 

نکات مهم

  • دمای فریزر باید بین منفی 18 تا منفی 22 درجه سانتی گراد باشد.
  • این بستنی در فریزر قابل نگهداری می باشد.
  • می توانید با مقداری سس شکلاتی و تکه های میوه بستنی را تزیین کنید.
  • برای کم شدن کالری این بستنی می توانید از خامه های رژیمی برای تهیه آن استفاده کنید.
  • شما می توانید از موز نیز به همین شیوه بستنی موزی تهیه کنید.

 

ارزش غذایی

به گزارش سایت نیک استار ، این بستنی سرشار از چربی، پروتئین و قند بوده کالری بسیار بالایی دارد. این بستنی به دلیل انبه ای که دارد سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، ویتامین ث، ویتامین آ و بعضی از ویتامین های گروه ب از ریز مغذی های موجود در این بستنی می باشند. پروتئین و چربی و کلسیم این بستنی را خامه و پودر شیر تامین می کند. به دلیل کالری بالا این بستنی مناسب افرادی که رژیم غذایی دارند نمی باشد اما برای کودکان و نوجوانان یک میان وعده خوشمزه و مفید محسوب می شود. می توانید با کم کردن مقدار خامه و افزودن مقداری آب کالری بستنی را کاهش دهید. البته در آن صورت بافت بستنی بیشتر شبیه به بستنی های یخی می شود اما نگران نباشید طعم آن همچنان فوق العاده خواهد ماند. حتما در فصل تابستان که فصل انبه است این بستنی راحت اما خوشمزه و مقوی را در خانه تهیه کنید و خانواده تان را مهمان طعم جادویی این بستنی نمایید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام. این بستنی های میوه ای واقعا خوشمزه و سالمن. ممنون. می تونم به جای استفاده از خامه قنادی از بستنی یا ماست میوه ای استفاده کنم؟

    1. سلام و دورد
      بله دوست عزیز، اما ماست باعث میشه بافت بستنی شما کمی یخی بشه. اما خامه قنادی یه بافت کاملا خامه ای به بستنیتون میده. بستنی وانیلی هم می تونید جایگزین خامه کنید که البته بافتش یه مقدار متفاوت میشه. اما خوشمزه س.

    1. سلام و درود

      بله هر میوه ای به غیر از میوه های خیلی آبدار در ترکیب با خامه به روشی که گفته شد قابلیت تبدیل به یه بستنی خوشمزه رو داره . از آزمایش مزه ها و طعم ها نترسید. هر میوه ای رو دوست دارید جایگزین انبه کنید و نتیجه کار رو مشاهده بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =