طرز تهیه اشترودل گوشت

آموزش تصویری طرز تهیه اشترودل گوشت خوشمزه به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت جهت دادن طعمی اید آل، جهت درست کردن این اشترودل گوشت لذیذ با ما همراه باشید.

طرز تهیه اشترودل گوشت

اشترودل یکی از غذاهای جدید و بسیار پر طرفدار می‌باشد. این غذای خوشمزه نه تنها یک وعده ی غذایی جذاب برای کودکان بوده بلکه به دلیل سهولت استفاده به عنوان یک پای ثابت غذاهای مهمانی و در طول سفر، مطرح می‌شود. چنانچه کودک شما تمایلی به خوردن گوشت یا سبزیجات ندارد، شما می‌توانید اشترودل گوشت و سبزیجات تهیه کرده و با این ترفند مواد مغذی موجود در گوشت و انواع سبزی را به کودک خود برسانید. همچنین برای دانش آموزان و افرادی که صبحانه را بیرون از منزل  صرف می‌کنند، اشترودل یک صبحانه ی مغذی و کامل محسوب می‌شود. با ما در ادامه این متن همراه باشید تا طرز تهیه این غذای پرکاربرد و خوشمزه را آموزش دهیم.

 

مواد لازم جهت درست کردن اشترودل گوشت

آرد سفید: دو پیمانه

ماست: یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ: یک عدد

کره: پنجاه گرم

آب ولرم: یک سوم پیمانه

خمیر مایه فوری: یک قاشق غذاخوری

نمگ: نصف قاشق چایخوری

شکر: یک قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی اشترودل

گوشت چرخ کرده: صد گرم

قارچ: یک پیمانه خرد شده

پیاز: یک عدد

فلفل دلمه ای: یک عدد

جعفری خرد شده: چهار قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: پنجاه گرم

زرده ی تخم مرغ: یک عدد

نمک، فلفل، ادویه ی کاری، زردچوبه، آویشن و پاپریکا: به میزان لازم

کنجد برای تزئین: به میزان لازم

 

طرز پخت اشترودل گوشت خوشمزه

مرحله اول: در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای ، آب ولرم، خمیر مایه و شکر را ریخته، به آرامی آن ها را با قاشق کمی هم می زنیم. سپس در ظرف را گذاشته، در محیط گرمی قرار می دهیم. پانزده دقیقه صبر می کنیم تا خمیر مایه عمل بیاید. اگر خمیر مایه ی شما سالم باشد بعد از پانزده دقیقه، ترکیب فوق مانند شکل زیر کف می کند.

طرز پخت اشترودل گوشت

مرحله دوم: در ظرفی دیگر، تخم مرغ، نمک و ماست را خوب با هم مخلوط می کنیم. کره را با حرارت غیر مستقیم آب کرده پس از سرد شدن، به مواد بالا اضافه می کنیم.مواد را با قاشق، خوب به هم می زنیم.

طرز درست کردن اشترودل گوشت

مرحله سوم: خمیر مایع عمل آمده را به موادمان اضافه می کنیم. دقت کنید در این مرحله نیازی به هم زدن مواد نمی باشد.

دستور تهیه اشترودل گوشت

مرحله چهارم: آرد را الک کرده، به آرامی به مواد اضافه می کنیم.  بعد از اینکه تمام آرد را اضافه کردیم، با دست شروع به ورز دادن خمیر می کنیم. می توانید بدین منظور صد بار خمیر را به سطح محکم و تمیزی بکوبید.

طرز تهیه اشترودل گوشت مرحله به مرحله

مرحله پنجم: چون آردها با هم تفاوت دارند چنانچه پس از ورز دادن همچنان خمیر چسبنده بود، مقداری آرد به آن اضافه می کنیم و مجددا خمیر را ورز می دهیم تا به صورت خمیر نرم و لطیفی که به دست نمی چسبد در بیاید.

طرز پخت اشترودل گوشت گام به گام

مرحله ششم:  داخل ظرفی پلاستیکی یا شیشه ای را کمی چرب کرده، خمیر را در آن قرار می دهیم. روی خمیر نایلون کشیده در ظرف را می بندیم و ظرف را به مدت یک الی دو ساعت در جای گرمی قرار می دهیم. پس از اینکه خمیر مانند شکل زیر پف کرد یا به اصطلاح ور آمد آماده ی استفاده می باشد.

نحوه درست کردن اشترودل گوشت در خانه

مرحله هفتم: در  مدت زمان استراحت خمیر مواد میانی را آماده می کنیم. برای تهیه ی مواد میانی، پیاز را خرد کرده در مقدار کمی روغن تفت می دهیم، مقداری زدچوبه به آن اضافه کرده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. حرارت را کم کرده، در ظرف را به مدت ده دقیقه  می گذاریم تا گوشت پخته شود، سپس ادویه ها، رب، جعفری، قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای خرد شده را به آن اضافه کرده، ده دقیقه اجازه می دهیم با شعله متوسط پخته شده، سرخ شوند و آب آنها کشیده شود. بعد از این که مواد میانی خوب پخته شدف آن را از روی حرارت برداشته، کنار می گذاریم تا سرد شود.

نحوه پخت اشترودل گوشت در منزل

مرحله هشتم: پس از ور آمدن خمیر، با دست پف آن را می خوابانیم. مجددا کمی خمیر را ورز می دهیم. مقداری از خمیر را برداشته، مطابق شکل زیر با وردنه خمیر را روی سطح صاف و تمیزی به ضخامت سه میلی متر باز می کنیم. اطراف خمیر را با چاقو یا کاتر برش هایی منظم و یکسان می زنیم، مقداری از مواد میانی را روی خمیر پهن می کنیم. در این مرحله می توانید مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید.

آموزش درست کردن اشترودل گوشت مرحله به مرحله

مرحله نهم: مطابق شکل زیر یکی یکی نوارها را به سمت دیگر برده، تا سطح مواد میانی از خمیر پوشانده شود.

آموزش تصویری اشترودل گوشت مرحله به مرحله

مرحله دهم: زرده ی تخم مرغ را با یک قاشق زعفران دم کرده مخلوط کرده، با برس به سطح خمیر می کشیم. در صورت تمایل روی نان ها کنجد می پاشیم.

اشترودل گوشت

مرحله یازدهم: نان ها را به آرامی روی سینی فر که کف آن کاغذ روغنی انداخته اید، می چینیم. اگر انجام این کار برای شما سخت است می توانید از همان ابتدا خمیر را روی کاغذ روغنی روی سینی فر باز کنید و بعد بقیه ی مراحل فوق را انجام دهید.

مرحله ی یازدهم: فر را از یک ربع قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم،  اشترودل ها را در فر، طبقه ی وسط به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم. بعد از سی دقیقه، شعله ی بالای فر را روشن کرده تا سطح اشترودل ها طلایی شود. سپس از فر خارج کرده، اجازه می دهیم کمی از حرارت بیفتد. چاشنی مکمل اشترودل سس کچاپ یا انواع سس های ساندویچ می باشد.

طرز تهیه اشترودل گوشت خوشمزه

نکات مهم پخت

  • برای عمل آمدن مایه ی خمیر و خمیر، هرگز آن ها را در محیطی که دمای بالایی دارد قرار ندهید. خمیر مایع چنانچه حرارت بالا یا پایینتر از حرارتی که نیاز دارد ببیند، عمل نیامده پف نمی کند. 
  • اگر خمیر مایه شما پف نکرد نشان دهنده ی فاسد بودن آن می باشد. به هیچ وجه از خمیر مایعی که عمل نیامده در پخت نان ها استفاده نکنید زیرا نتیجه ی نهایی خوب از آب در نمی آید و زحمتتان هذدر می رود.
  • بهترین مکان برای عمل آمدن خمیر مایع، روی کتری خاموشی که آبش داغ است، می باشد. همچنین برای عمل آوردن خمیر، می توانید فر را به مدت ده دقیقه روشن کنید. سپس فر را خاموش کرده، ظرف خمیر را در آن قرار دهید. یا می توانید در اتاق یک ملافه یا پتو روی ظرف در بسته قرار دهید تا خمیر به عمل آید.
  • مواد میانی اشترودل کاملا سلیقه ای می باشدف شما می توانید از گوشت ریش ریش شده ی سینه ی پخته ی مرغ، سوسیس ، ذرت، سیب زمینی و … برای پر کردن میان اشترودل ها استفاده کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که حتما موادی که در میان اشترودل قرار می دهید باید بدون آب، بدون روغن اضافه بوده و بسیار ریز خرد شده باشد.
طرز تهیه ی اشترودل عالی و خوشمزه

 

ارزش غذایی

اشترودل مخصوصا اگر خانگی باشد و با گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده درست شده باشد، یک وعده ی غذایی کامل محسوب مس شود. به دلیل کنار هم قرار گرفتن نان و گوشت، بسیار مغذی بوده و به عنوان یک صبحانه ی کامل و سایر وعده های غذایی می تواند مصرف شود. سرشار از پروتئین و آهن و ریز مغزی های مورد نیاز بدن می باشد. با اضافه کردن قارچ می توانید پتاسیم و سدیم آن را بالا ببرید یا با اضافه کردن فلفل دلمه ای، ویتامین ث آن را افزایش دهید. همچنین پنیر پیتزا نیز باعث وجود کلسیم و پروتئین در این غذا می شود.

 

کالری غذایی

یک عدد اشترودل گوشت که شامل گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه ای و کمی پنیر پیتزا می باشد، حدود 250 کیلو کالری دارد.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =