طرز تهيه كرپ نوتلا

کرپ یه نان تابه ای خانگی شیرینه. کرپ و پنکیک از نظر ظاهری و طعم شباهت زیادی با هم دارن و از یه خانواده هستن. تفاوت کرپ با پنکیک در چند مورده. یکی اینکه کرپ برخلاف پنکیک اصلا پف نمی کنه و یه نان کاملا نازک و مسطح هست دلیلش هم اینه که در کرپ از بکینگ پودر یا جوش شیرین استفاده نمیشه در نتیجه پف نمیکنه.  دوم اینکه مواد کرپ اگرچه تقریبا شبیه به مواد پنکیک هستن اما بسیار رقیق تره و همین موجب قطر بزرگ و ضخامت کم این نوع نان میشه. معمولا روی کرپ رو با مواد دلخواه مثل انواع شکلات های صبحانه، عسل، مربا و … پر می کنند و سپس کرپ رو رول می کنند و به همین شکل سرو میشه. یکی از خوشمزه ترین کرپ ها کرپ نوتلاست که البته به جای نوتلا میشه از شکلات های صبحانه ی برندهای دیگه هم برای پر کردن کرپ استفاده کرد. امروز یه دستور عالی برای پخت یه کرپ نوتلایی محشر به شما آموزش خواهیم داد. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا روش پخت این کرپ نوتلا خوشمزه رو به صورت تصویری و مرحله به مرحله مشاهده نمایید.

طرز تهيه كرپ نوتلا
طرز تهيه كرپ نوتلا خوشمزه مرحله به مرحله

مواد لازم جهت درست کردن کرپ نوتلا

آرد سه صفر: یک و یک هشتم پیمانه

شکر ریز: یک قاشق سوپخوری

نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

تخم مرغ: سه عدد

شیر: یک و یک دوم پیمانه

کره ی ذوب شده و سرد شده: یک قاشق سوپخوری

وانیل: در صورت تمایل یک قاشق چایخوری

نوتلا: به میزان دلخواه

 

طرز پخت کرپ نوتلا

مرحله ی اول: تابه رو روی حرارت خیلی ملایم می گذاریم تا گرم شود.

طرز تهیه کرپ نوتلا
طرز تهیه کرپ نوتلا خوشمزه گام به گام

مرحله ی دوم: یک قاشق سوپخوری کره را در مایکروویو قرار می دهیم تا ذوب شود.

طرز تهيه كرپ نوتلا
طرز تهيه كرپ نوتلا مرحله به مرحله

مرحله ی سوم: تخم مرغ ها، کره و شیر را در ظرفی با هم مخلوط کرده ، آن ها را خوب هم می زنیم.

طرز تهیه کرپ نوتلا
طرز تهیه کرپ نوتلا گام به گام

مرحله ی چهارم: شکر و آرد و وانیل را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط می کنیم به طوریکه کاملا با هم ترکیب شوند.

كرپ نوتلا
دستور پخت كرپ نوتلا خوشمزه برای صبحانه

مرحله ی پنجم: مخلوط تخم مرغ ، کره و شیر را پس از این که خوب هم زدیم به مواد خشک اضافه می کنیم. سپس تمام مواد را به خوبی هم می زنیم تا مایع یکدستی داشته باشیم.

کرپ نوتلا
طرز پخت کرپ نوتلا خوشمزه مخصوص صبحانه

مرحله ی ششم: کف تابه مقداری روغن ریخته ، چند ثانیه صبر می کنیم تا خوب داغ شود. سپس از مایع کرپ در تابه می ریزیم.

طرز درست کردن کرپ نوتلا
طرز درست کردن کرپ نوتلا خیلی خوشمزه

مرحله ی هفتم: تابه را با دست به صورت چرخشی تکان می دهیم تا مایع کرپ در سرتاسر تابه پخش شود و کل فضای تابه از آن پوشیده شود.

طرز درست کردن كرپ نوتلا
طرز درست کردن كرپ نوتلا در منزل

مرحله ی هشتم: بعد از اینکه سطح کرپ حباب های ریز زد زمان برگرداندن آن می باشد. به آرامی کرپ را در تابه پشت و رو می کنیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا طرف دیگر کرپ نیز بپزد و برشته شود.

دستور تهیه کرپ نوتلا
دستور تهیه کرپ نوتلا خانگی خوشمزه

مرحله ی نهم: وقتی هر دو طرف کرپ ها خوب طلایی شد، مقداری نوتلا روی سطح کرپ می ریزیم و آن را در سطح کرپ پخش می کنیم.

طرز تهيه كرپ نوتلا
طرز تهیه کرپ نوتلا خوشمزه گام به گام

مرحله ی دهم: سپس کرپ را رول می کنیم. کرپ رول شده را چند دقیقه در تابه نگه می داریم تا نوتلا ذوب شده، کاملا به خورد کرپ برود.

طرز تهيه كرپ نوتلا
طرز تهيه كرپ نوتلا خوشمزه مرحله به مرحله

مرحله ی یازدهم: پس از ذوب شدن نوتلاها، کرپ ها را از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مناسب قرار می دهیم . روی آن را با پودر قند و انواع میوه های خرد شده تزیین می کنیم. می توانید از خامه ی فرم گرفته ی قنادی و کمی توت فرنگی خرد شده برای تزیین آن استفاده کنید.

طرز تهيه كرپ نوتلا
دستور پخت كرپ نوتلا خوشمزه برای صبحانه
طرز تهیه کرپ نوتلا
طرز پخت کرپ نوتلا خوشمزه مخصوص صبحانه

نکات پخت

  • غلظت مایع کرپ بسیار کمتر از مایع پنکیکه، اگر مایع شما غلیظ بود با اضافه کردن مقداری شیر، آن را رقیق کنید.
  • با توجه به اینکه میزان شکر استفاده شده در کرپ بسیار کم است برای شیرین شدن آن ، حتما هنگام سرو روی آن خامه، عسل و … بریزید.
  • وقتی مایع کرپ را داخل تابه ریختید بلافاصله قبل از پخته شدن آن ، با تکان دادن تابه، مایع کرپ را در سرتاسر تابه پخش کنید.
  • حرارت گاز در تمام مراحل پخت کرپ کم یا بسیار ملایم باشد.

 

ارزش غذایی

مواد تشکیل دهنده ی کرپ آرد، تخم مرغ، شیر و شکر می باشد. کرپ سرشار از ویتامین های گروه B  می باشد و دارای مقادیری ویتامین  E و A نیز می باشد. به دلیل استفاده از شیر و تخم مرغ در تهیه ی آن ، کرپ دارای پروتئین، و مواد معدنی قابل توجهی نظیر کلسیم، سلنیم، پتاسیم، فسفر، روی، منگنز و مقداری آهن می باشد و یک میان وعده ی مناسب محسوب می شود. اگر برای پر کردن کرپ از میوه های خرد شده استفاده کنیم ارزش تغذیه ای آن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

کالری غذایی :

هر عدد کرپ نوتلا حدودا 150 کیلو کالری انرژی دارد. اگر از ریختن نوتلا روی کرپ خودداری کنید، کالری آن بسیار کمتر از این مقدار خواهد بود. برای سوزاندن این مقدار انرژی بیست دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام ممنون بابت این رسپی. یه سوال دارم به نظرتون میشه شکر رو حذف کنم تا کرپم شیرین نشه و بعد مثلا املت یا هر چیزی رو لاش بپیچم؟ یعنی برای غذا استفاده کنم از کرپ

    1. سلام دوست عزیز. بله اتفاقا یکی از کاربردهای کرپ همینه. می تونید شکرش رو حذف کنید و مقداری املت سبزیجات، یا قارچ سرخ شده، یا مایه ماکارانی و … بریزید و رولش کنید. برای مهمانی ها یه پیش غذای ساده اما شیک و خوشمزه س. حتی برای بچه ها هم می تونه جذاب باشه.

  2. نازکی کرپ خیلی کمتر از پنکیکه؟ نمیشه همون مایع پنکیک رو پهن تر بریزیم و کرپ درست کنیم؟

    1. سلام و درود
      دوست عزیز اگه دقت کرده باشید مایع کرپ خیلی رقیق تر از مایع پنکیکه. مایه پنکیک رو شما نمی تونید به این نازکی روی تابه پخش کنید اما مایع کرپ چون رقیقه خودش به سادگی کف تابه پخش میشه، می تونید مایع پنکیک رو کمی رقیق تر درست کنید و کرپ تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =