افشای راز موهای صاف و زیبا زنان ژاپنی: راز داشتن موی صاف، زیبا و براق زنان ژاپنی بدون استفاده از مواد شیمیایی چیست؟ که در این مقاله به افشای این راز می پردازیم.

 

راز صاف کردن مو زنان ژاپنی

زیبایی و صافی موهای زنان ژاپنی بین تمام مردم جهان معروف است. اصولا زنان ژاپنی را به موهای بلند و زیبا و پوست صاف و لطیفشان می شناسند. اما راز موهای صاف و زیبای زنان ژاپنی چیست؟ چه عواملی باعث شده است زنان ژاپنی موهایی صاف و زیبا داشته باشند؟ نیک استار قصد دارد در ادامه مطلب به بررسی و افشای راز موهای صاف و زیبا زنان ژاپنی بپردازد.

زنان ژاپنی معمولا موهایی بلند دارند. موهایی که علی رغم بلندی سالم و شاداب و بسیار زیبا بوده و نماد زیبایی آن ها محسوب می شود. اگر شما پیش از این برای بلند کردن موهایتان با مشکل مواجه شده اید و موهایتان در حین بلند شدن دچار موخوره و شکنندگی شده اند حق دارید بپرسید که روش زنان ژاپنی برای بلند کردن موهایشان چیست که موهایشان هم بلند می شود هم دچار موخوره و … نمی شود و کاملا سالم است.

صاف كردن مو به روش ژاپني
صاف کردن مو به روش ژاپنی

 

راز موهای صاف و زیبا زنان ژاپنی در استفاده از مواد طبیعی می باشد

زنان ژاپنی هرگز برای صاف کردن مو یا تقویت موهای خود از مواد شیمیایی استفاده نمی کنند و تمام زیبایی موهای خود را از طریق به کاربردن مواد طبیعی به دست می اورند. تغذیه سالم و استفاده از مواد طبیعی و سرشار از آنتی اکسیدان از مهم ترین دلایل زیبایی مو زنان ژاپنی و زیبایی و صافی پوست آن ها می باشد. مادران ژاپنی از همان سال های کودکی به دخترانشان نحوه صحیح مراقبت از مو را آموزش می دهند و از همان ابتدا موی دخترانشان را با مواد طبیعی تقویت کرده و همواره مرتب و تمیز نگه می دارند تا دخترانشان در سال های جوانی موهایی فوق العاده زیبا و بلند و سالم داشته باشند. از جمله مواد طبیعی که زنان ژاپنی برای زیبایی موهای خود از آن ها استفاده می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

 

راز موهای صاف و زیبا زنان ژاپنی استفاده از روش های زیر می باشد

در زیر به به نکات مهم صاف کردن مو به روش ژاپنی می پردازیم و به توضیح هر کدام خواهیم پراخت.

 

1) جلبک دریایی

زنان ژاپنی موهای خود را زیاد نمی شویند. آن ها معمولا دو بار در هفته موهای خود را می شویند البته نه با شامپوها و مواد شوینده شیمیایی، بلکه یکی از شوینده هایی که آن ها برای شستن و تقویت موهای خود استفاده می کنند پودر جلبک دریایی می باشد. آن ها این پودر را با آب مخلوط می کنند و از محلول به دست آمده برای شست و شوی موهای خود استفاده می کنند. خواص فوق العاده جلبک دریایی که باعث زیبایی و تقویت موی زنان ژاپنی شده است به شرح زیر می باشد

صاف كردن مو به روش ژاپني در خانه
صاف كردن مو به روش ژاپني در خانه

 

خواص جلبک دریایی برای موها

  • هیدراتاسیون و تقویت مو به دلیل وجود ید و اسیدهای ضروری مو
  • تقویت و رشد موها به دلیل وجود اسیدهای آمینه، کلسیم، آهن و انواع ویتامین ها
  • ضد عفونی کردن و پاکسازی مو و پوست
  • افزایش گردش خون و به تبع آن افزایش رشد موها
  • تقویت و لطافت موها به دلیل پروتئین، سلنیم، بتاکاروتن و ویتامین A

 

جلبک دریایی در چه مواردی کاربرد دارد؟

جلبک دریایی به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی در رشد و تقویت موها بسیار موثر بوده و تاثیرات فوق العاده ای بر روی موها می گذارد. افرادی که موهای ضعیف و شکننده ای دارند می توانند به منظور تقویت و استحکام تار موهای خود از پودر جلبک دریایی استفاده نمایند. یک راه حل مناسب برای بهبود ساختار موهای آسیب دیده استفاده از جلبک دریایی می باشد. جلبک دریایی همچنین ریزش موها را متوقف می کند و برای درمان شوره مو و خارش سر مفید می باشد. جلبک دریایی با خواص ضد عفونی کنندگی بالایی که دارد هر گونه آلودگی و مواد مضر را از موها می زداید و باعث درخشان شدن و تقویت موها می شود.

صاف کردن مو به روش ژاپنی

 

روش استفاده از جلبک دریایی برای تقویت و شست و شوی موها

روش استفاده از جلبک دریایی برای تقویت موها به این صورت است که ابتدا باید مقداری جلبک دریایی خشک از عطاری یا داروخانه تهیه کنید. در صورت نیاز جلبک های خشک شده را پودر کنید و با مقداری آب گرم مخلوط کنید و چند دقیقه کنار بگذارید تا محلول یکدستی به دست بیاید. سپس محلول جلبک دریایی را  بر روی موهای تمیز خود بریزید و چند دقیقه موهای خود را ماساژ دهید تا تمام تار موهایتان به محلول جلبک دریایی آغشته شود. با یک کلاه پلاستیکی یا یک نایلون موهای خود را بپوشانید و یک ساعت صبر کنید تا خواص جلبک دریایی کاملا جذب موهایتان شود. سپس موها را با آب گرم آب کشی نمایید. شما یک بار در هفته می توانید از این محلول برای شست و شو و تقویت موهای خود استفاده نمایید. پس از شستن و خشک کردن موها مقداری روغن کاملیا بر روی موهای خود بریزید و تمام تار موهایتان را به این روغن آغشته نمایید. سپس با یک شانه چوبی دندانه درشت موهایتان را شانه کنید.

صافی مو به روش ژاپنی

 

انواع مختلف ماسک جلبک دریایی برای تقویت مو

زنان ژاپنی با ترکیب جلبک دریایی با مواد مختلف ماسک های مختلفی برای زیبایی و سلامت موها درست می کنند که هر کدام از آن ها خواص خاص و ویژه ای دارد. در ادامه به معرفی سه ماسک متداول جلبک دریایی می پردازیم.

  • ماسک خانگی جلبک دریایی: این ماسک ساده ترن ماسکی است که از جلبک دریایی به دست می اید. برای تهیه این ماسک شما به مقداری پودر جلبک دریایی خشک نیاز دارید. یک قاشق پودر جلبک دریایی را در یک لیوان آب حل کنید و یک ساعت کنار بگذارید تا یک دست شود. سپس آن را بر روی موهای خود قرار دهید و موها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و پس از بیست دقیقه آبکشی نمایید. پس از آبکشی موهایتان را به یک روغن نرم کننده مو مثل روغن زیتون آغشته کنید و با یک شانه ترجیحا چوبی موهایتان را شانه کنید.

 

  • ماسک حنا و جلبک دریایی: ترکیب حنا و جلبک دریایی نیز برای تقویت موها بسیار مناسب است و باعث افزایش رشد موها می شود. برای تهیه این ماسک مقداری مساوی حنا و جلبک دریایی را با هم مخلوط کنید. مقدار آب گرم به آن اضافه کنید و یک ساعت کنار بگذارید تا خیس بخورد. سپس این نرکیب را بر روی موهای خود بگذارید و موها را با یک کلاه یا … بپوشانید و پس از سی دقیقه موهایتان را آبکشی نمایید. استفاده از این ماسک هفته ای یک الی دو بار باعث تقویت موهای شما می شود و رشد موهای شما را افزایش می دهد.

 

  • ماسک جلبک دریایی و روغن باباسو: مقداری پودر جلبک دریایی را با آب گرم مخلوط کرده و یک ساعت کنار بگذارید تا خیس بخورد.( میزان آب در این ماسک باید نصف مقدار آبی باشد که در ماسک های دیگر استفاده کرده اید مثلا یک قاشق پودر جلبک دریایی و نصف لیوان آب). سپس به همان مقدار آبی که داخل ماسک ریخته اید روغن باباسو به آن اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید و به مدت سی دقیقه بر روی موها قرار دهید. موی خود را با یک کلاه یا … بپوشانید و پس از سی دقیقه با آب گرم شست و شو دهید. سپس موها را خشک کنید و با یک شانه چوبی یا پلاستیکی موها را شانه کنید. استفاده از این ماسک باعث تقویت و نرمی موها می شود و رشد موها را افزایش می دهد.
حتما بخوانید  بررسی کیفیت بهترین مارک مواد کراتینه مو; کادیو

 

توجه: حتما قبل از استفاده از انواع ماسک مو بر روی موها ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی قسمت کوچکی از سر خود امتحان کنید اگر دچار خارش پوست سر، سوزش و قرمزی پوست سر نشدید می توانید از ان ماسک استفاده کنید و در صورت بروز علائم فوق پوست شما به آن ماسک حساسیت داشته و نباید از آن استفاده کنید. برای پیشگیری از عوارضی مثل انواع سرطان، بیماری های تیروئیدی و حساسیت پوست سر بهتر است از ماسک های بازاری و غیر استاندارد جلبک دریایی استفاده نکنید و خودتان با استفاده از پودر جلبک دریایی ماسک های دست ساز خانگی برای تقویت موهایتان بسازید.

 

2) آب برنج

یکی از اصلی ترین غذای ژاپنی ها برنج است. البته برنجی که ژاپنی ها می خورند با برنجی که ما می خوریم بسیار متفاوت است. آن ها برنج را با سبوس و بدون روغن تقریبا به صورت آب پز مصرف می کنند. یکی از معروف ترین غذاهای ژاپنی کوفته برنجی یا اونیگیری می باشد که از جوشاندن برنج در مقدار زیادی آب تهیه می شود. ژاپنی ها آبی که برنج در آن جوشانده شده است را دور نمی ریزند. بلکه از آن برای تقویت پوست و موهای خود استفاده می کنند. آب برنج سرشار از ویتامین های گروه B آنتی اکسیدان و املاح ضروری برای تقویت و رشد موها می باشد. آب برنج و سبوس برنج همچنین باعث تقویت و لطافت موها نیز می شود.

صاف کردن مو

 

خواص آب برنج برای تقویت مو

موی زنان ژاپنی نه تنها بلند و زیباست بلکه بسیار پر پشت و محکم نیز می باشد. از مهم ترین دلایل داشتن چنین موهایی استفاده مرتب از آب برنج برای شست و شوی موها می باشد. هفتاد الی هشتاد درصد دانه های برنج از نشاسته شکیل شده است. آب برنج آبی است که از جوشانده شدن یا خیساندن دانه های برنج به دست می آید. زنان ژاپنی و آسیای شرقی از دیرباز از آب برنج برای تقویت موهای خود استفاده می کردند. آب برنج حاوی آمینو اسید، ویتامین های گروه B ، E و مواد معدنی می باشد. همچنین آب برنج سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد. اب برنج علاوه بر این که باعث رشد و تقویت موها می شود در حفظ رنگ مو نیز بسیار موثر است، البته نه رنگ موهای شیمیایی بلکه رنگ طبیعی مو. موی زنان ژاپنی در سنین بالا همچنان مشکی باقی می ماند و تنها وقتی خیلی پیر می شوند موهایشان کمی خاکستری می شود. در مطالعاتی که بر روی فرهنگ و سنن کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن صورت گرفته است عنوان شده است که زنان این کشورها از زمان های قدیم با آب برنج حمام می کردند. موی بلند و صاف و درخشان زنان ژاپنی و پوست زیبا و صاف آن ها بدون شک از نتایج استفاده از حمام آب برنج برای تقویت موها و پوست می باشد. ژاپنی ها معتقدند آب برنج موها را صاف می کند، درخشش آن را افزایش می دهد، مو را تقویت می کند و به بلند نگهداشتن و در عین حال سلامت موها کمک می کند.

راز صافی مو زنان ژاپنی

 

روش تهیه آب برنج برای تقویت موها

از روش های مختلفی می توان آب برنج تهیه کرد. نیک استار در ادامه متداول ترین روش ها برای تهیه آب برنج را به شما معرفی می کند.

  • خیساندن: سریع ترین راه برای تهیه آب برنج خیساندن آن می باشد. یک دوم پیمانه برنج سبوس دار ( اگر دسترسی به برنج سبوس دار ندارید از برنج معمولی ایرانی استفاده کنید) را خوب بشویید. سپس به آن دو الی سه پیمانه آب اضافه کنید. سی دقیقه آن را کنار بگذارید تا برنج خیس بخورد. سپس برنج ها را در یک صافی ریخته و آن را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. از این اب برای شست و شوی موهای خود استفاده کنید.

 

  • تخمیر: عده ای از افراد معتقدند آب برنجی که از روش تخمیر به دست بیاید آنزیم های بیشتری دارد و برای سلامت و تقویت موها مفیدتر می باشد. روش کار به این صورت است که ابتدا باید مانند روش قبل برنج را در آب خیس کنید ( با همان مقادیر روش قبل). سپس پس از سی دقیقه آب برنج را جدا کنید. آب برنج را در یک ظرف در دار بریزید و  بین یک تا دو روز آن را در دمای اتاق نگهداری کنید. پس از دو روز در ظرف را باز کنید. بوی ترشیدگی آب برنج نشان دهنده تخمیر موفقیت آمیز آن می باشد. تحقیقات نشان می دهد خواص تقویت کننده آب برنج تخمیر شده بیشتر از سایر روش های تهیه آب برنج می باشد و برای موها مناسب تر می باشد.

 

  • جوشاندن: یک دوم پیمانه برنج رادر سه پیمانه آب بجوشانید تا آب آن به یک کاسه کاهش پیدا کند. سپس برنج را صاف کرده و کاملا فشار دهید تا آب آن به صورت کامل خارج شود. از این آب برای شست و شوی موهای خود استفاده نمایید.

 

توجه: اب برنج به هر روشی که تهیه شود تا پنج روز در یخچال قابل نگهداری می باشد.

صاف کردن مو ژاپنی

 

روش استفاده از آب برنج برای تقویت موها

شما می توانید در حمام از آب برنج برای شست و شوی موهای خود استفاده کنید و دور شوینده ها و نرم کننده های شیمیایی را خط بکشید. به این منظور ابتدا موهای خود را با اب تمیز بشویید. سپس اب برنجی که تهیه کرده اید را روی موهای خود بریزید و بیست دقیقه موهایتان را ماساژ دهید تا خواص آب برنج جذب موهایتان شود. سپس موها را آب کشی نمایید. می توانید مقداری روغن زیتون یا روغن اسطوخدوس نیز به آب برنج اضافه کنید. برای اینکه علاوه بر مو پوست زیبا و صافی نیز داشته باشید بهتر است از آب برنج برای شست و شوی پوست خود نیز استفاده کنید. استفاده مداوم از آب برنج برای پوست و مو در دراز مدت باعث تقویت و رشد فوق العاده موهای شما خواهد شد و علاوه بر آن پوستتان نیز بسیار نرم و صاف می شود.

راز لخت و صاف بودن مو زنان ژاپنی

 

3) شانه چوبی

یکی دیگر از دلایل زیبایی موی زنان ژاپنی استفاده از شانه چوبی می باشد. محققان معتقدند شانه های فلزی یا پلاستیکی باعث القای الکتریسیته به موها و تخریب مو و بروز مشکلاتی مثل شکنندگی موها و موخوره می شوند. زنان ژاپنی از زمان های گذشته همواره از شانه های چوبی دندانه درشتی که به تسوگ معروف است برای شانه کردن موهای خود استفاده می کردند و امروزه نیز استفاده از این شانه های چوپی در بین زنان ژاپنی متداول است و شاید یکی از دلایل زیبایی موی زنان ژاپنی استفاده از همین تسوگ های زیبا است.

نحوه صاف کردن مو به روش ژآپنی

 

4) روغن کاملیا

روغن کاملیا از یک نوع گل زیبا به دست می آید و مصرف آن بین زنان ژاپنی متداول است. این روغن سرشار از اولئیک اسید، ویتامین های A ،D ،B امگا 3 و امگا 6 و امگا 9 می باشد و باعث تحریک سلول ها به تولید کلاژن می شود. خواص این روغن بسیار زیاد است و در این بحث نمی گنجد اما خوب است بدانید زنان ژاپنی پس از حمام موهای خود را به این روغن آغشته می کنند و این روغن باعث حفاظت از موهای آن ها در مقابل آلودگی های طبیعی و حفظ روبت موها و نرمی فوق العاده آن ها می شود و شاید یکی از رازهای موهای زیبای زنان ژاپنی همین روغن کاملیا باشد.

صاف كردن مو به روش ژاپني

نتیجه گیری: همانطور که در متن بالا خواندید راز زیبایی موی زنان ژاپنی استفاده از مواد طبیعی برای شست و شو و تقویت موهایشان می باشد . آن ها به مراقبت از موها بسیار اهمیت می دهند و از روش های اصولی برای مراقبت از موهایشان استفاده می کنند.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. سلام. ممنون از توضیحاتتون. یه سوال داشتم. من مدتی هست که موهام نازک شدن و خیلی کم پشت شدن. خیلی ها به پیشنهاد کردن از آب برنج استفاده کنم اما تا الان اینکارو نکردم. چون طریق استفاده ازش رو درست نمی دونستم. الان توی مطلب شما متوجه شدم باید چیکار کنم. حتی خیلی ها بهم آب پیاز رو پیشنهاد دادن اما راستش ترسیدم نکنه باعث سوختن کف سرم بشه و استفاده نکردم. یه سوال داشتم ازتون و اونم اینه که برنج می تونه باعث رویش موهای جدید بشه یا فقط همین موهایی رو که هستن تثبیت و زیبا نگه می داره ؟ یا اینکه مواد طبیعی دیگه ای وجود داره که باعث رویش موهای جدید بشه یا نه ؟ ممنون از مطلب خوب و توضیحاتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =

همچنین بخوانید
بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که برخی از ‌ آنها محدود به برند خاصی می‌شوند. اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب را با شما در میان بگذاریم.
رنگ پوست هر فرد تأثیر زیادی بر روی نحوه آرایش و ظاهر او دارد. این مقاله به بررسی نکات اساسی آرایشی برای هر رنگ پوست می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای ایجاد ظاهری هماهنگ و زیبا ارائه می‌دهد.