همیشه بزرگ ترین هدف ما در فوتبال صعود به جام جهانی بوده! و یک گام جلوتر صعود پی در پی به جام جهانی. شاید به همین دلیل است تاکنون از مرحله گروهی به دور حذفی صعود نکردیم.

به گزارش “ورزش سه”، به خوبی می دانیم بالاتر از صعود به جام جهانی هم اهدافی وجود دارد که اولی اش صعود از گروه است. و این هدف منوط به تلاش بیشتر، باور پذیری و از همه مهمتر یک تدارک خوب است. اردوهای تدارکاتی با کیفیت و بازی های دوستانه خوب. سقف آرزوهای تیم ملی فوتبال ایران همواره کوتاه بود و گویی با صعود به جام جهانی کار تمام می شود. و در ادامه نمایش خوب در برابر تیم های بزرگ و کسب نتیجه آبرومند در برابر این تیم ها که در دو جام جهانی اخیر رخ داده است. این در مصاحبه اخیر عزیزی خادم هم نمود داشته است؛ برد در برابر عراق و امارات و صعود به جام جهانی 2022.

 

اینجا کار تمام نمی شود. به نظر می رسد دراگان اسکوچیچ به این راضی نخواهد شد. او قطعا خواهد کوشید بعد از این دو بازی در دو بازی پایانی هم پیروز شود. این موجب تداوم شکست ناپذیری و صعود به عنوان تیم نخست و از همه مهمتر پیشرفت در رنکینگ فیفا می شود که این به خودی خود موجب می شود تیم ملی در سید بندی به بهانه قرعه کشی جام جهانی 2022 وضعیت بهتری پیدا کند. و در ادامه مسیر تلاش برای صعود از مرحله گروهی. چرا که نه؟ آیا تیم ملی شایسته صعود به مرحله حذفی جام جهانی نیست؟ تیمی که بیشتر بازیکنانش را لژیونرها تشکیل می دهند. از مهدی طارمی در نوک خط حمله که نامزد دریافت جایزه پوشکاش شده تا علیرضا بیرانوند که در لیگ برتر پرتغال و در تیم بوآویشتا فوتبال می کند؟ اصلا چه دلیل منطقی وجود دارد که سقف آرزوهای خود را در فوتبال ملی کوتاه کنیم و تنها به برد در برابر عراق و امارات و صعود مستقیم به جام جهانی راضی شویم؟

حتما بخوانید  رویانیان: امیدوارم با بردن سوریه صعود کنیم

 

در بخشی از صحبت های عزیزی خادم می خوانیم:«امسال، سال جام جهانی است؛ برای ما خیلی مهم است بتوانیم تمام تلاش‌مان را در راستای تاریخ سازی و جابجایی رکوردهای تاریخی فوتبال ایران انجام دهیم و بهترین نتیجه را برای فوتبال ملی ایران به دست بیاوریم. سال گذشته و در چنین روزهایی فوتبال ملی در یک مخمصه تاریخی گرفتار بود، اما امروز به لطف خدا و تلاش‌های همه ارکان فدراسیون، کادرهای فنی تیم‌های ملی و بازیکنان ارزشمند ایران در رتبه نخست رنکینگ فیفا در آسیا و گروه مقدماتی جام جهانی هستیم.»

 

فوتبال است و در آن بایدی وجود ندارد. در ادوار تاریخ جام جهانی چه تیم های بزرگی در همان مرحله گروهی کنار رفتند اما هیچ اشکالی ندارد تیم ملی بعد از صعود به جام جهانی از حرکت نایستد و با باور صعود از مرحله گروهی به کار ادامه دهد. در این صورت اگر صعود کند که تاریخ سازی کرده و اگر این دستاورد حاصل نشود تیم ملی در همان جایی خواهد ایستاد که اکنون ایستاده است.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.