گل شمشاد

شرایط نگهداری گل شمشاد طلایی در منزل یا آپارتمان همراه با نحوه پرورش تکثیر و رفع آفات آن – خاک کود نور و آبیاری مناسب برای نگهداری گیاه شمشاد را در این مقاله خواهیم پرداخت.

گل شمشاد

در ادامه معرفی گیاهان همواره سبز و مقاوم ، در این قسمت قصد داریم به معرفی گیاهی دیگر بپردازیم. گیاهی که از جمله گیاهان همواره سبز است و می توان با هرس کردن آن زیبایی آن را چند برابر کرد. نام این گیاه زیبا شمشاد رسمی است. شمشاد را بسیار زیاد در حاشیه پیاده رو ها یا در پارک ها و فضاهای سبز دیده اید. این گیاه زیلبا می تواند در انواع خاک ها و در شرایط محیطی مختلف رشد کند و به نگهداری زیادی نیاز ندارد و بسیار کم توقع است.

همین ویژگی ها علاوه بر زیبایی سبب محبوببیت روز افزون ن در بین مردم شده است و در سراسر جهان به صورت گسترده از شمشاد به عنوان یک گیاه تزیینی برای زینت بخشیدن به فضاهای بیرون و باغچه ها استفاده می شود. در بخش بعدی می خواهیم این گیاه را به صورت کامل برای شما معرفی کنیم و شرایط پرورش و نگهداری از آن را توضیح دهیم. اگر علاقمند به دانستن نکاتی مهم برای نگهداری از این گیاه هستید با ما همراه باشید.

 

شمشماد با نام علمی Euonymus japonicus  و نام انگلیسی Euonymous  از جمله گیاهان بسیار زیبا و دارای بیش از 176 گونه متفاوت و شناخته شده است که آن را در دسته بندی گیاهان زینتی قرار می دهند. شمشاد از گیاهان بسیار سبز است و می توان هر زمان که رشد زیادی داشت برای زیبا تر کردن شاخه های اضافی این گیاه را هرس نمود تا علاوه بر زیبایی بیشتر رشد مناسب تری نیز داشته باشد.

شمشاد از خانواده  Celastraceae بوده و بومی شمال آفریقا و جنوب آسیا از انگلستان تا شمال موروکو تا برخی نواحی مدیترانه ای است. از نام های دیگر این گیاه می توان به دوک ژاپنی نیز اشاره نمود. این گیاه به صورت درخت و درختچه های زینتی نیز موج.د است و می تواند تا ارتفاع 9 متری نیز رشد کند.

گیاه شمشاد

برگ های حالتی براق مانند دارند و جنس برگ های شمشاد مانند چرم است و به رنگ سبز تیره می باشند. می توان اولین خواستگاه این گیاه را ژاپن نامید. شمشاد دارای گل هایی است که به رنگ سبز مایل به سفید موجود هستند. هر سال بهار فصل گلدهی شمشاد است و علاوه بر این گل های زیبا دارای میوه هایی نیز در رنگ های نارنجی و صورتی است.

بوی این میوه ها ترش مانند است. این گیاه را می توان در آپارتمان نیز به سادگی پرورش داد اما باید دقت کرد در تابستان های هر سال می بایست آن را فضای بیرون نگهداری کرد. روش ازدیاد شمشاد را می توان قلمه زنی معرفی کرد. از انواع شمشاد می توان به شمشاد طلایی و شمشاد نعنایی اشاره کرد. عوامل متعددی بر رشد این گیاه تاثیر دارند هرچند می توان شمشماد را از گیاهان سازگار و مقاوم در برابر تغییرات شرایط محیطی نامید. در بخش بعدی به معرفی عوامل موثر بر رشد این گیاه و نحوه پرورش آن خواهیم پرداخت.

 

نام گیاه : شمشاد رسمی ( شمشاد ساقه طلایی )

نام علمی گیاه : Euonymus japonicus

نام انگلیسی گیاه : Euonymous

خانواده گیاه : Celastraceae

بومی : ژاپن

 

خاک مناسب برای پرورش گیاه شمشاد

همانگونه که در قسمت قبل گفتیم این گیاه از جمله گیاهان کم توقع است که می تواند به سادگی در انواع خاک ها رشد کند ام به عنوان تعریفی مناسب برای خاک هایی که برای کاشت گیاهان از آن ها استفاده می کنیم می توان گفت خاک را می توان از مهمترین عوامل موثر بر رشد گیاه معرفی کرد.

خاک ها با توجه به نوع بافتی که دارند به دو دسته خاک های سبک و سنگین طبقه بندی می شوند. به عنوان تعریفی خلاصه از خاک های سنگین و سبک می توان گفت خاک سبک به انواعی از ترکیب خاک ها گفته می شود که با توجه به مواد ترکیبی برای ساخت آن ها دارای ساختاری درشت تر ، تهویه بهتر و البته از همه مهم تر میزان نفوذپذیری آب بالا تری هستند.

از طرف دیگر خاک های سنگین دارای بافتی فشرده تر و ترکیباتی ریزتر و میزان نفودپذیری آب کمتری هستند و می توانند به مدت طولانی تری آب را درون خود نگه دارند. آب از میان خاک های سنگین به علت دارا بودن بافت فشرده تر آن ها به سختی عبور می کند. گیاهان مختلف با توجه به ساختار خود به ترکیبات متفاوتی از خاک ها برای رشد خود نیاز دارند.

نگهداری گل شمشاد طلایی

می توان برای کاشت شمشاد از ترکیب خاک معمولی باغچه + مقداری شن استفاده کرد تا بتواند آب را به خوبی از خود عبور دهد. خاک شمشاد بهتر است قلیایی باشد و دارای زهکشی خوبی نیز باشد تا گیاه بتواند در شرایط مطلوب تری در آن رشد کند. برای تامین مواد مغذی مناسب برای رشد این گیاه هم ماهانه دو مرتبه در فصل های بهار و تابستان هر سال از کوددهی استفاده کرد. زیرا برخی از مواد مناسب برای رشد گیاه در خاک موجود نیستند. استفاده از کود فقط به میزان مناسب برای هر نوع گیاه مجاز است و استفاده بیش از حد از کود می تواند سبب سوختن برگ های گیاه شود. در زمستان ها نیز کوددهی را برای ین گیاه فراموش نکنید تا گیاه بتواند به خوبی رشد کند.

 

آبیاری مناسب برای پرورش شمشاد

آبیاری از مهمترین عوامل موثر بر رشد هر گیاهی است. هرچند گیاه نسبت به خشکی مقاوم باشد نیز باید میزان آبیاری متوسطی را داشته باشد تا بتواند به خوبی رشد کند. میزان آبیاری هر گیاه و تعداد دفعات آبیاری به توجه به ساختار گیاه و شرایط اقلیمی تعیین می شود. برخی از گیاهان برای رشد خود به غرقاب شدن نیاز دارند و باید خاک آن ها همراه مرطوب باشد اما برخی دیگر به میزان آبیاری کمی نیاز دارند. آبیاری نقش موثری در رشد مناسب و سلامت گیاه دارد که باید طبق دستور برای هر گیاهی رعایت شود تا به گیاه آسیبی نرسد.

در مورد آبیاری این گیاه می توان گفت به آبیاری متوسطی نیاز دارد و در صورت خشک شدن و کم شدن رطوبت خاک باید آن را آبیاری نمایید. دقت کنید آبیاری بیش از اندازه می تواند سبب پوسیده شدن ریشه ها در گیاه به دلیل انباشته شدن آب کف گلدان می شود. زرد شدن برگ ها نیز می تواند به علت آبیاری بیش از اندازه باشد.

کم بودن آبیاری نیز می تواند سبب خشک شدن و قهه ای شدن و ریزش برگ های گیاه و متوقف شدن گلدهی در گیاه شود. پس تعداد دفعات آبیاری و میزان آن نقش مهمی در رشد گیاهان دارد. شمشاد به میزان 50 یا 70 درصد رطوبت نیاز دارد تا بتواند رشد بهتری داشته باشد. کم بودن میزان رطوبت می تواند سبب خشک شدن برگ ها و ساقه گیاه شود. برای ایجاد رطوبت می توان از غبار پاشی روی برگ های گیاه استفاده کرد.

حتما بخوانید  درخت بنجامین | شرایط نگهداری گل بنجامین و روشهای پرورش و تکثیر آن

 

نور مناسب برای پرورش شمشاد

نور نیز از اساسی ترین فاکتورهایی است که نقش مهمی در رشد گیاهان مختلف دارد و نمی توان تاثیر این فاکتور را گیاهان نادیده گرفت. گیاهان مختلف به میزان نور متفاوتی برای رشد خود نیاز دارند که این محدوده برای هر گیاه یک محدوده خاص است و ممکن است با گیاهان دیگر متفاوت باشد . مثلا برخی از گیاهان سایه پسند هستند و برخی دیگر به نور مستقیم خورشید برای رشد خود نیاز دارند.

شرایط نگهداری شمشاد طلایی

می توان گفت شمشاد برای رشد خود به نور کامل خورشید نیاز دارد تا بتواند رشد مناسبی داشته باشد. در واقع این گیاه هوای آفتابی را برای رشد خود می پسندد. در صورت کم بودن نور نیز می تواند رشد کند اما سرعت رشد آن کاهش می یابد. کم بودن نور می تواند سبب کمرنگ شدن برگ های گیاه شود.

 

دمای مناسب برای پرورش شمشاد

دما نیز مانند نور از فاکتورهای مهم در رشد گیاهان مختلف است و تاثیر بسزایی در زندگی هر گیاه دارد. محدوده دمایی مناسب برای رشد هر گیاه نیز مانند نور با محدوده دمایی مناسب برای گیاهان دیگر متفاوت است و با توجه به شرایط اقلیمی و ساختار هر گیاهی این محدوده دمایی تعیین می شود. برای محدوده دمایی مناسب برای رشد این گیاه می توان گفت در هوای خنک بهترین میزان رشد را دارد و در دماهای بالا سرعت رشد گیاه کم شده و در صورت افزایش بیش از اندازه دما برگ های گیاه دچار سوختگی می شوند و در نتیجه سبب ریزش برگ های گیاه خواهد شد.

 

آفات شمشاد

آفات از عواملی هستند که ممکن است گیاه را درگیر کنند و در صورت برطف نشدن حتی ممکن است سبب نابودی گیاه شما شوند. از آفات این گیاه می توان به سفیدک اشاره کرد که از نشانه های درگیر شدن گیاه به این نوع آفت می توان به رنگ پریدگی برگ ها و شاخه های گیاه اشاره کرد. در این صورت برای رفع این مشکل بای شاخه هایی از گیاه را که دارای سفیدک هستند از گیاه جدا کنیم.

 

نحوه تکثیر گیاه شمشاد

در این قسمت قصد داریم شما را با نحوه تکثیر این گیاه آشنا کنیم. معمولا شمشاد را از طریق کاشت بذر و قلمه زدن می توان تکثیر کرد. مناسب ترین روشی که برای تکثیر این گیاه مورد استفاده قرار می گیرد تکثیر از طریق قلمه زدن است که در این مقاله قصد داریم در مورد این روش توضیح دهیم. با رعایت نکات زیر می توانید به راحتی این گیاه را در منزل تکثیر کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

برای قلمه زدن این گیاه باید به این نکته توجه کنید که قلمه گیری از شمشاد را می تواندر هر فصلی از سال انجام داد و از قلمه های نرم ، نیمه چوبی و چوبی هم می توان برای تکثیر این گیاه استفاده کرد. فقط باید به این نکته توجه کرد که هر زمان قصد داشتید قلمه گیری را انجام دهید باید از قبل به خوبی گیاه را آبیاری کرده باشید و هر روز صبح اقدام به برش قلمه های گیاه کنید.

برای برش قلمه های گیاه از ساقه هایی استفاده کنید که افقی هستند زیرا شانس ریشه زایی بیشتری نسبت به سایر قلمه های گیاه دارند. ساقه هایی که در قسمت بالایی گیاه نیز قرار دارند از امکان ریشه زایی بالاتری نسبت به ساقه های پایینی گیاه برخوردار هستند. برای کاشت قلمه ها می توانید آن ها را در ترکیبی از  شن به اضافه پرلیت به نسبت مساوی و یا پیت موس و پرلیت به نسبت مساوی بکارید. عمق قرارگرفتن قلمه های گیاه در این ترکیب برابر 10 سانتی متر است.

مدتی قبل از اینکه قلمه ها را در این بستر بکارید باید به خوبی خاک را آبیاری کرده باشید تا کاملا در محیطی مرطوب قرار گیرند و به خوبی بتوانند رشد کنند. اگر از قلمه های نیمه چوبی برای قلمه زدن گیاه استفاده می کیند باید بین 15 تا 30 سانتی متر را برای طول قلمه های گیاه در نظر بگیرید. قلمه هایی از گیاه را که دارای دو گره هستند برای کاشت انتخاب کنید. دقت داشته باشید که باید قلمه های گیاه را به صورت اریب برش بزنید.

باید برگ های انتهایی قلمه را از گیاه حذف کنید و فقط دو یا سه برگ بالای قلمه ها را باقی بگذارید زیرا در غیر این صورت سرعت ریشه زایی قلمه های گیاه کاهش می یابد. پساز برش دادن قلمه های گیاه بهتر است برای اینکه سرعت ریشه زایی قلمه ها افزایش یابد آن ها را ابتدا در هورمون ریشه زایی فرو ببرید و سپس در گلدان هایی مناسب بکارید.

می توانید بدون فرو بردن قلمه های گیاه در هورمون ریشه زایی هم قلمه های گیاه را در گلدان بکارید اما در این صورت سرعت ریشه زایی قلمه های گیاه در مقایسه با استفاده از هورمون ریشه زایی کمتر می شود. حالا باید قلمه های گیاه را در ترکیبی که برای کاشت قلمه ها در گلدان فراهم کرده اید بکارید و باید حدود دو سوم از قلمه های گیاه در عمق خاک کاشته شوند.

برای تامین رطوبت مناسب برای رشد گیاه بهتر است روی سطح گلدان ها را با نایلونی شفاف بپوشانید و برای اینکه تهویه مناسب برای قلمه های گیاه فراهم شود می توانید روی سطح نایلون را سوراخ های کوچکی ایجاد کنید. از آبیاری بیش از اندازه گلدان ها بپرهیزید زیرا سبب پوسیدگی قلمه های گیاه می شود. قلمه ها را برای اینکه بتوانند سریع تر رشد کنند باید در دمای مناسب و نور خورشید غیر مستقیم قرار دهید.

نور مستقیم خورشید می تواند سبب صدمه دیدن قلمه های گیاه شود. می توانید برای اینکه سرعت ریشه زایی قلمه های گیاه افزایش یابد به صورت روزانه غبار پاشی را برای گلدان انجام دهید و مراقب باشید خاک گلدان خشک نشود. در صورت فراهم کردن شرایط مناسب برای قلمه های گیاه مدت زمان 4 تا 8 هفته زمان نیاز است تا ریشه زایی قلمه های گیاه انجام شود.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

14 پاسخ

  1. سلام .وقت بخیر.ببخشید من یک شمشادازباغ گل خریدم گفتن باید تو نور خورشید و هوای آزاد باشه منم گذاشتمش تو ایوون ،ولی الان برگهاش خشک شدن ونصفیاش ریختن ورنگ برگهاشم پریده وکمرنگ شده .من یک روز درمیان شبها بهش آب می دادم .دیدم اینجوری شد آوردمش توخونه پشت پنجره . میشه راهنمائیم کنید که چیکار کنم تا مثل روز اولش شاداب بشه.

    1. سلام و درود

      گل شمشاد طلایی رو در شرایطی که در بالا گفته شده، قرار بدید تا گلتون به حالت اولیه برگرده… اگر به خاک گلدان دست نزده باشید باید به میزان نور دما و آبیاری اون رسیدگی کنید که در مقاله به همه این موارد پرداخته شده.

      موفق باشید.

  2. سلام. ممنون بابت مطلبتون. من چند وقت پیش توی یه باغچه دو متر در دو متر توی حیاط خونه ام حدود 20 تا بذر شمشاد کاشتم. بعد از یک ماه از کاشت بذر ها اصلا گیاهی رشد نکرد . یکی دو تا از شمشاد ها هم که جوونه زدن رشد نکردن. خواستم بدونم دلیلش چی می تونه باشه ؟ ممنون

    1. سلام. خوشحالم که مطلب مورد پسندتون بوده و براتون مفید بوده. در مورد سوالی که مطرح کردید باید خدمتتون عرض کنم که اولا زمان رشد و جوانه زدن بذر های گیاهان مختلف با هم متفاوت هست و ممکنه حتی تا سه ماه هم زمان برای جوانه زدن بذر های گیاه مورد نیاز باشه. نکته دوم این هست که باید در فصل خاصی بذر ها رو بکارید تا بهترین نتیجه رو توی رشد بذر ها داشته باشید. اما حالا که می گید تا تا از بذر ها جوانه زدن و بقیه هیچ، می تونه به این دلیل باشه که شرایط محیطی مناسبی که مورد نیاز بوده برای رشد و جوانه زدن هر چه سریع تر بذر ها توی باغچه شما رعایت نشده. مثلا باید بین ردیف های کاشت حداقل 25 سانتی متر فاصله بدید تا جا برای رشد بذر ها باشه. ایجاد رطوبت و نایلون کشیدن روی سطح خاک یکی دیگه از عوامل مهم برای افزایش سرعت جوانه زدن بذر هاست. شمشاد برای رشد به فراهم کردن شرایط محیطی زیادی نیاز داره که دقیقا باید رعایت بشن تا بتونید بهترین نتیجه رو بگیرید.

  3. سلام. ممنون بابت مطلبتون. مفید بود. شمشاد رو خیلی کم در موردش مطلب دیدم تا الان توی سایت های مختلف. یه سوال داشتم در مورد نحوه آبیاری شمشاد ، توی متن نوشتین که باید هر وقت رطوبت خاک کم شد آبیاریش کنم، می تونم توی باغچه خونه که دارم این گیاه رو می کارم براش از آبیاری قطره ای استفاده کنم؟ ممنون

    1. سلام خدمت شما. خوشحالم که مطلب براتون کاربرد داشته. بله. شمشاد مطالب زیادی رو نمی تونید در موردش پیدا کنید. یه کم روش پرورش سختی داره و نکات خاصی باسد برای کاشت و نگهداری از اون رعایت بشه تا در نهایت بتونید گیاه سرحال و زیبایی داشته باشید. در مورد کاشتش و فاصله بین ردیف های کاشت شمشاد مثلانکات زیادی مطرح شده که باید تک به تک رعایت بشه تا بتونن گیاهاتون به خوبی رشد کنن. اما در مورد سوالی که مطرح کردید باید خدمتتون عرض کنم که این گیاه همونطور که توی متن هم بهش اشاره کردم به آبیاری زیادی نیاز نداره و همینکه خاکش خشک نباشه برای رشدش کفایت می کنه. اما در مورد آبیاری قطره ای باید خدمتتون عرض کنم که به نظر می رسه زیاد باشه این مقدار آبیاری برای شمشاد چون بیشتر ترجیح می ده از خاک های مرطوب دوری کنه و خاک های نیمه خشک رو می پسنده البته منظور این نیست که انقدر بهش آب ندید تا خاکش خشک شه.

    2. البته اگه خیلی هم اصرار دارید که از آبیاری قطره ای استفاده کنید می تونید یک ساعت مثلا آبیاریش کنید تا خاکش کاملا مرطوب بشه بعد مثلا تا 4 ساعت آبیاری رو قطع کنید. به هر حال شمشاد به خاک خیس حساس هست و در این صورت ریشه های گیاهتون به دلیل جمع شدن آب دچار پوسیدگی میشن و متاسفانه در نهایت باعث از بین رفتن گیاهتون میشه. بهترین روش این هست که هر چند ساعت یکبار یه کم از خاک روی گلدون یا باغچه رو تست کنید و اگه میبینید خاک خشک شده به مقداری که خاک مرطوب بشه باز هم گیاهتون رو آبیاری کنید. البته ناگفته نماند که انقدری هم نباید کم بهش آب بدید که برگ هاش بسوزه یا برگ های گیاهتون پژمرده بشه.

  4. سلام. مطلب خوبی بود. من شمشاد رو دیدم توی فضاهای آزاد می کارن و برای زیبا سازی پارک ها ازش استفاده میشه اما الان کعه متوجه شدم میشه ازش برایز پرورش توی حیاط خونمون هم استفاده کنم خیلی خوشحال شدم. اخه فکر می کردم شمشاد نمیتونه توی محیط خونه یا باغچه خونه و توی حجم کم رشد کنه. یه سوالی داشتم ازتون. اگه من بخوام توی یه گلدون توی خونه از این کگل نگهداری کنم باید کجای خونه قرارش بدم ؟ توی توضیحات گفتین آفتاب کامل نیاز داره اما متوجه نشدم کجا باید قرارش بدم. بعد اگه یه زمان نورش رو نتونم تامین کنم میشه از راه دیگه ای برای آسیبل ندیدنش استفاده کنم ؟ ممنون از مطلبتون

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده. در رابطه با سوالی که پرسیدید باید خدمتتون عرض کنم که چون شمشاد به نور کامل نیاز داره منظور از نور کامل رو براتون توضیح میدم. ببینید نور دریافتی توسط گیاهان به چند دسته تقسیم میشه. اولیش نور مستقیم هست که باید در تمام طول روز گیاه رو در مقابل نور فیلتر نشده یا همون نور مستقیم خورشید قرار بدید تا رشدش و نیازش تامین بشه. دسته دوم سایه پسندن که به هیچ وجه نور خورشیدو دوست ندارن و باید کنار پنچره نگهداریشون کنید. یه سری از گیاهان آفتاب کامل دوست دارن که باید طول روز بین 4 تا 6 ساعت بذاریدشون توی معرض نور خورشید یا اینکه کنار پنجره های جنوبی قرارشون بدید و سر ظهر یا زمانی که هوا گرمه و آفتتاب سوزان هست براشون سایه یا نور فیلترشده درست کنید تا آسیب نبینن و یه سری از گیاهان دیگه نیم سایه پسندن. یعنی روزانه باید توی یه مکانی قرارشون بدید که هم نور بهشون برسه هم نور زیاد بهشون نخوره. اینا نسبت به آفتاب مستقیم حساسن و آسیب می بینن مخصوصا توی تابستون هلا. در مورد این گل شما باید روزانه بین 4 تا 6 ساعت پشت پنجره های جنوبی قرارش بدید و سر ظهر که آفتاب خیلی سوزان میشه براش یه سایه درست کنید تا نسوزه برگاش. اینجوری هم نیاز نوریش برطرف میشه هم اینکه صدمه نمیبینه.
      سوال دومتون هم که پرسیدین در مورد تامین نور با استفاده ازب راه های دیگه ، بنظرم شاید بشه از چراغ فلورسنت براش استفاده کرد اما همون آفتاب براش بهتره. اگه نور کم باشه برگاش زیبایی و طراوتشون رو از دست میدن و کمرنگ میشن. اگه هم نور بیش از اندازه و مستقیم بهش بتابه که حاشیه برگاش می سوزه و در نتیجه می تونه باعث بشه ریزش برگ پیدا کنه گیاهتون.

      1. سلام.ممنونم بابت مطلب بسیارمفیدتون.
        سوالی داشتم.من این گل را داخل اتاقم گذاشتم و پرده ها رو جمع می کنم که نور بهش برسه و محیط نسبتا خنکی داره .ایا مناسبه شرایطش؟

        1. سلام و درود

          اگر گلدان شما در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشه بله مناسب هست. این گیاه به نور آفتاب نیاز داره و اگر کم باشه کمتر رشد میکنه و باعث کمرنگ شدن برگهای این گیاه میشه.
          اگر که برگهای گیاه‌تون کمرنگ شد بدونید که باید نور آفتاب بیشتری بهش بخوره و مکان گلدانتون رو تغییر بدین.

  5. سلام، مرسی از مطلبتون، یه سوال داشتم در مورد نوع کودی که برای گیاه استفاده میکنید، مهمه که محلول در آب باشه یا از کودهای جامد استفاده بشه؟ ممنون

    1. سلام. باید راهنمایی بگیرید و طبق دستور نوشته شده روی کود گیاه رو تغذیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =

همچنین بخوانید
گل ابری یک گیاه زینتی زیبا و محبوب است که به دلیل شکوفه‌های زرد، آبی و بنفش متنوع خود، جذابیت خاصی به باغ‌ها و بالکن‌ها اضافه می‌کند. این گل دارای رشد سریع و مقاومت به شرایط آب و هوایی مختلف است که آن را به انتخاب مناسبی برای عاشقان گل و گیاه تبدیل می‌کند.