علیرضا جهانبخش آن روزها یکی از بازیکنان ناشناخته اما پرامید فوتبال ایران بود، اما حالا یکی از موفق‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران.

به گزارش “ورزش سه”، کی‌روش پس از جام ملت‌های 2011 در شرایطی هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت که چند سال پرتلاطم را پشت سر گذاشته بودیم و ترکیب ثابتی نیز در تیم ملی وجود نداشت، پس این مربی که خیلی زود کارش را با جستجوی بازیکنان ایرانی خارج از کشور آغاز کرد و سعی کرد به بازیکنان مستعد فرصت حضور بدهد.

یکی از بازیکنانی که طی دوران کارلوس کی‌روش در ترکیب تیم ملی فرصت دیده شدن پیدا کرد، علیرضا جهانبخش بود؛ بازیکنی که پس از انتقال به نایمخن مورد حمایت سرمربی پرتغالی تیم ملی قرار گرفت و رفته رفته در مسیر جام جهانی 2014 به اردوی تیم ملی فراخوانده شد تا با حضور در جام ملت‌های 2015 استرالیا، تبدیل به بازیکنی باتجربه در مسیر جام جهانی 2018 روسیه و همینطور مرحله گروهی این مسابقات شود.

 

 

جهانبخش این روزها اما هیچ شباهتی با آن روزهایش ندارد. این بازیکن حالا علاوه بر بستن بازوبند کاپیتانی، در بازی های اخیر عضوی جدانشدنی از 11 بازیکن اصلی تیم ملی بوده است و با گلزنی در دیدارهای مختلف که آخرینش مصاف سرنوشت ساز برابر کره جنوبی بوده است، یکبار دیگر ارزش های خود را به اسکوچیچ نشان داد تا احتمال حضورش در ترکیب ثابت دیدار برابر لبنان ساده ترین کار ممکن باشد.

حتما بخوانید  تلاش سه جانبه برای اولین کلین‌شیت پرسپولیس(عکس)

در واقع از میان نفرات حال حاضر تیم ملی فوتبال که قرار است روز آینده در صیدا با لبنان بازی کنند، تنها علیرضا جهانبخش سابقه بازی کردن در بازی هشت سال قبل را دارد. در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال در آن بازی نفراتی مثل دانیال داوری، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، استیون بیت آشور، رضا حقیقی، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد حضور داشتند و حالا پس از چند سال و در شرایطی که چند تن از بازیکنان آن نسل مدت‌هاست از فوتبال دور بوده‌اند، جهانبخش در اوج آمادگی بار دیگر به لبنان رسیده است.

 

جهانبخش در مصاف با کره جنوبی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و در نشست خبری پس از مسابقه دراگان اسکوچیچ را به عنوان کاپیتان تیم همراهی کرد. جهانبخش حالا یکی از باتجربه‌هاترین بازیکنان تیم ملی به شمار می‌آید که چندین سال حضور در فوتبال هلند و انگلیس،  کاملا او را به بازیکنی پخته تبدیل کرده است.

 

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + ده =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.