با رد درخواست دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای مجوز حرفه‌ای، حالا سرنوشت 17 سهمیه لیگ قهرمانان آسیا روشن شده است.

به گزارش “ورزش سه”، حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا خبری نیست که به آسانی بتوان از کنار آن گذشت؛ اتفاقی که ارکان اصلی ورزش کشور یعنی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را با انتقاداتی تند مواجه کرده و فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار داده اما این تاثیر فقط داخلی نیست و لیگ قهرمانان هم متاثر از تصمیم سختگیرانه کمیته کنترل ورودی ای اف سی، این فصل با تغییراتی مواجه خواهد شد.

 

پرسپولیس و استقلال از سال 2016 در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و حالا از ای اف سی خبر رسیده که پس از حذف این دو باشگاه از ACL تعداد سهمیه های مستقیم و غیر مستقیم کشورهای حاضر در غرب آسیا به این شرح تغییر یافته؛ جایی که ایران با از دست دادن دو سهمیه خود، همراه با ازبکستان، تنها کشوری است که دو نماینده در لیگ قهرمانان خواهد داشت (یک نماینده غیرمستقیم عراق انصراف داده است).

 

 

در این بین 7 باشگاه نیز به عنوان سهمیه غیرمستقیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند که از بین آنها الزورای عراق انصراف داده است. از عربستان التعاون در پلی آف حاضر خواهد بود و از امارات نیز بنی یاس و شارجه اف سی. نکته مهم اینکه حضور الجیش سوریه، پس از سالها این کشور را صاحب نماینده کرده است.

 

با توجه به این که قطر در رنکینگ نهایی ای اف سی مقام اول رتبه بندی فدراسیون های غرب آسیا را داراست و همچنین باتوجه به عدم تمایل حضور سهمیه دوم غیر مستقیم عراق، سهمیه غیر مستقیم قطر (الغرافه) بدون برگزاری مسابقه به مرحله گروهی صعود نموده تا به این ترتیب قطر صاحب چهار نماینده مستقیم در لیگ قهرمانان 2022 باشد. بر اساس این برنامه، الجیش سوریه برای صعود به مرحله گروهی باید التعاون را شکست دهد.

حتما بخوانید  شکست‌ناپذیران لیگ برتر و لیگ یک به هم رسیدند

 

 

از بین 20 سهمیه منطقه غرب، حالا تکلیف 17 تیم روشن شده که از ایران دو تیم سپاهان و فولاد در مرحله گروهی حضور خواهند داشت. نکته مهم اینکه از عربستان الفیصلی در لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت تا تیم کمتر شناخته شده این مسابقات لقب بگیرد. همچنین از هند تیم “مومبای سیتی” برای اولین بار در لیگ قهرمانان نقش آفرینی می‌کند.

 

با این وصف، سید بندی باشگاه‌های آسیا در قرعه کشی روز دوشنبه 27 دی که ساعت 9:30 صبح برگزار می‌شود، به این ترتیب خواهد بود که فولاد خوزستان قهرمان جام حذفی ایران به جای پرسپولیس در سید یک حضور خواهد داشت و فرصت این را دارد تا با گروه آسان تری روبرو شود. این تیم خوزستانی، با الهلال، السد، الجزیره و الدحیل روبرو نخواهد شد و همچنین به دلیل همسانی جغرافیایی، سپاهان نیز در گروه این تیم حضور نخواهد داشت. 

 

همگروهی با الفیصلی، مومبای سیتی و الغرافه شاید آسانترین گروه برای فولاد باشد. همچنین باتوجه به اینکه تیمهای قطری با حداقل توان وارد مسابقات خواهند شد، شاید سپاهان در انتظار همگروهی با السد و الدحیل از سید یک باشد و در ادامه قهرمان ترکمنستان و نیروی هوایی عراق، گروهی مطلوب را برای طلایی پوشان رقم بزنند.

 

  *مهدی حاجی خانی

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.