فیفا سه نامزد نهایی برای دریافت جایزه بهترین بازیکن را به صورت رسمی اعلام کرد.

به گزارش “ورزش سه”، جایزه THE  BEST که هر ساله از سوی فیفا به بهترین بازیکن و مربی در فوتبال زنان و مردان اهدا می‌شود قرار است امسال نیز در تاریخ 17 ژانویه 2022 و در مراسمی به صورت آنلاین به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شود.

پیش از این فیفا فهرستی از یازده بازیکن را اعلام کرده بود و رای‌گیری عمومی نیز روی سایت این سازمان برای فوتبال‌دوستان در دسترس بود تا بازیکنی را انتخاب کنند که از نظر آنها بهترین عملکرد در سال 2021 به نمایش گذاشته بود.

پیش از این کریم بنزما (فرانسه/ رئال مادرید)، کوین دی بروین (بلژیک/ منچسترسیتی)، کریستیانو رونالدو (پرتغال / یوونتوس / منچستریونایتد)، ارلینگ هالند (نروژ/ بوروسیا  دورتموند)، جورجینیو (ایتالیا/ چلسی)، انگولو کانته (فرانسه/ چلسی)، روبرت لواندوفسکی (لهستان/ بایرن مونیخ)، کیلیان امباپه (فرانسه/ پاری سن ژرمن)، لیونل مسی (آرژانتین/ بارسلونا/ پاری سن ژرمن)، نیمار (برزیل/ پاری سن ژرمن)و محمد صلاح (مصر/ لیورپول) در فهرست اولیه اعلام شده از سوی فیفا حضور داشتند.

 

 

دقایقی پیش فیفا اعلام کرد که سه بازیکن نهایی دریافت این جایزه در سال 2022 لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و محمد صلاح هستند.

این در حالی است که شاید بسیاری انتظار داشتند که نام کریم بنزما را نیز مانند رده‌بندی اهدای جایزه توپ طلا در بین سه نفر نهایی این فهرست بینند اما به نظر می‌رسد که عملکرد درخشان محمد صلاح در آخرین ماه سال 2021 باعث شده که این بازیکن بالاتر از مهاجم رئال مادرید در بین سه نامزد دریافت این جایزه قرار بگیرد.

حتما بخوانید  امباپه: به لیونل مسی نیاز خواهیم داشت

از سوی دیگر، روبرت لواندوفسکی که به عقیده بسیاری باید برنده جایزه توپ طلای امسال می‌شد نیز امیدوار است که بتواند در دریافت این جایزه از لیونل مسی پیشی بگیرد و برای دومین سال متوالی برنده جایزه THE BEST فیفا شود.

 

 

مراسم اهدای جایزه توپ طلای 2021 به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا برگزار نشد اما فیفا تصمیم گرفت این مراسم را مانند امسال به صورت مجازی برگزار کند و لواندوفسکی موفق شد جایزه سال گذشته را به دست آورد.

در دیگر بخش‌های اهدای جایزه THE BEST فیفا و در بخش بهترین بازیکن زن، نام الکسیا پوتیاس، هافبک بارسلونا، دیده می‌شود که برنده توپ طلای 2021 نیز شد. جنی هرموسو، هم تیمی او در تیم ملی اسپانیا، و سم کر، مهاجم چلسی و استرالیا، نیز دیگر نامزدهای دریافت این جایزه هستند.

 

 

در بخش بهترین مربیان سال 2021 نیز نام پپ گواردیولا از منچسترسیتی، توماس توخل از چلسی و روبرتو مانچینی از تیم ملی ایتالیا به چشم می‌خورد.

 

 

جانلوییجی دوناروما، دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا و پاری سن ژرمن، به همراه ادوارد مندی، دروازه‌بان تیم ملی سنگال و چلسی، در کنار مانوئل نویر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ، هم نامزد دریافت بهترین دروازه‌بانان سال گذشته میلادی هستند.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.