انواع سنگ مناسب برای کف ساختمان

سنگ ناسب برای ساختمان باید با هماهنگی آب و هوای منطقه باشد و اگر این سنگ ها با ساختمان شما مناسب نباشد باعث می شود در خانه شما دچار مشکل شوید سنگی که مقاومت بیشتری نسبت به همه سنگ ها داشته باشد و همچنان کف اتاق باید از سنگی باشد که نه خیلی براق باشد و نه لیز تا برای افراد مشکل ایجاد ننماید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر سنگ مناسب برای کف ساختمان چه نوعی باید باشد را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

بهترین سنگ برای کف ساختمان چه ویژگی‌هایی دارد؟ سنگ یکی از مصالح شیک، با دوام و نسبتا گران جهت کف سازی منازل است. سنگ‌ها اصولا طول عمر بالایی دارند و با هر فضایی از منزل سازگار هستند. از طرفی در مناطق گرمسیر، زودتر از باقی مصالح خنک شده و به خنکی فضای داخلی کمک می‌کنند. در مناطق سردسیر هنگام گزینش چنین مصالحی باید ساختمان را از روش گرمایش از کف بهره‌مند کنید. از دیگر نکات مثبت سنگ می‌توان به عدم پراکنش و کمک به کاهش آلرژی در منزل اشاره کرد.

سنگ مناسب برای کف ساختمان

سنگ‌های براق لغزنده اند و اگر با پا‌های برهنه بر روی آن‌ها راه بروید و روی زمین آب چکیده و خیس شده باشد، می‌تواند منجر به زمین خوردن و ایجاد صدمه شوند، پس این نوع از سنگ‌ها برای فضا‌های مرطوب مثل سرویس بهداشتی مناسب نیست. اگر فرآیند هوند کردن بر روی سنگ انجام شود، سطح سنگ شما سطحی مات خواهد شد. در واقع در این فرایند سنگ به طور کامل پولیش نمی‌شود. معایب کلی سنگ‌ها به طور کلی شامل قیمت بالا، سنگینی و لغزندگی نوع براق آن می‌تواند باشد.

 

سنگ مناسب برای کف ساختمان

نکته‌ مهم قبل از خرید سنگ کف ساختمان، توجه به شرایط آب و هوایی آن منطقه می‌شود. به جز این مورد، بخش ساختمانی مورد نظر که سنگ را برای آن در نظر گرفته اید نیز در تعیین نوع سنگ نقش مهمی ایفا می‌کند. مسلما سنگ مورد استفاده برای سرویس‌های بهداشتی، با سنگ انتخابی شما برای فضای پذیرایی یکی نیست!

سنگ مناسب برای کف ساختمان

تنوع بسیار زیاد در رنگ و طرح و کیفیت سنگ‌های طبیعی، عاملی است جهت هماهنگی با سلیقه‌های مختلف. انواع مختلف سنگ‌های مورد استفاده در ساختمان بسته به جا و فضا‌های مختلف، شامل: گرانیت، مرمریت، تراورتن، چینی، لایم استون، ترا انیکس، سند استون، اونیکس است. بهترین سنگ‌ برای کف ساختمان، مرمریت، گرانیت یا تراورتن است که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

سنگ مناسب برای کف ساختمان

شاید بتوان گفت که این سنگ بهترین سنگ ساختمانی است. شکوه و زیبایی خاص این نوع سنگ، سبب محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. با وجود خش افتادن سریع و لک افتادن و قیمت بسیار بالایش، این امر مانع محبوبیتش نشده است. شفافیت و براقی زیبای این سنگ، ظاهر آن را کاملا بی نقص جلوه داده است. اما باید ذکر کنم که این نوع سنگ نیازمند نگهداری بیش تری نسبت به باقی سنگ‌هاست.

 

سنگ مناسب برای کف ساختمان

خود سنگ مرمر نیز دارای انواع مختلفی است که از این بین سنگ مرمریت کوه سفید قم، به دلیل ضعیف بودنش در کف ساختمان به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. جهت فرش کردن کف فضا‌های اداری یا تجاری لوکس می‌توان از این نوع سنگ بهره برد. تنها باید توجه کنید که در چنین مکان‌هایی باید به سراغ مرمریت‌های مقاوم‌تر مثل مرمریت خوی و مرمریت خوبسنگان بروید.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
در نمونه‌ی آورده شده، انتخاب سنگ مرمر باشکوه، در کنار چوب طبیعی، فضا را علاوه تجملی جلوه دادن، گرم و صمیمی می‌کند. در واقع نکته‌ی مهم هنگام طراحی ایجاد تعادل در رنگ بندی و تناسبات است. سعی کنید فضا را از بیروحی در آورده و به آن نوعی حس زندگی تزریق کنید.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
تصویر بالا نمادی از یک حمام تمام عیار است. وانی مدرن و خاص، پنجره‌های بزرگ با طبیعت زیبا، تضاد رنگی مناسب و کف سازی با سنگ مرمر! نحوه ترکیب سنگ مرمر با رنگی دیگر، فضا را از یکنواختی در آورده و آن را به صحنه‌ای خاص‌تر از تکرار معمولی سنگ‌های تکراری در کف تبدیل کرده است.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

سنگ گرانیت از آن جمله سنگ‌هایی است که توانسته است تمامی سلایق را راضی نگه داشته و حتی در ترکیب با دیگر سنگ ها، طرح‌های منحصر به فردی را خلق کند. مقاومت بسیار زیاد این نوع سنگ‌ها آن‌ها را بهترین گزینه برای فضا‌های بیرونی کرده است. اما بعضی تحقیقات نشان داده اند بهتر است از این سنگ در فضای داخلی استفاده نکنید. با این حال در بعضی پروژه‌ها شاهد استفاده از این نوع سنگ در بخش هستیم.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

زیباترین شکل سنگ گرانیت در حالت صیقلی آن است که براقیت کریستال‌های سنگ در این حالت مشخص است. در واقع ظاهر نهایی این نوع سنگ بسته کار انجام شده بر سطح نهایی آن است که می‌تواند انواع مختلف از این سنگ را تولید کند که هرکدام اسمی متفاوت به خود اختصاص داده اند.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

 

همان طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، تنوع سنگ گرانیت و امکان ترکیبش یا طرح‌ها و سنگ‌های مختلف، دست یابی به نتایج مختلف را برای طراح فراهم می‌کند. به رنگ کف و ترکیبش با دیواره‌های سفید دقت کنید. نوع طرح انتخابی باید در هماهنگی با دکوراسیون شما باشد تا به یک هماهنگی کامل در طراحی دست یابید.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

سنگ‌های تراورتن به دلیل مقاومت کم ترش در مقایسه با دیگر سنگ‌ها و عدم تحمل فشار، به عنوان سنگ تزیینی شناخته شده و بیش‌تر در هال و سالن‌ها و راهرو استفاده می‌شود. این نوع سنگ درخشش نداشته و وقتی تیشه‌ای می‌شود، سفید‌تر به چشم می‌آید. از ایرادات این سنگ می‌توان به خش افتادن آن اشاره کرد.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ تراورتن در قیاس با مرمریت‌ها سختی کم تری داشته و نرم‌تر است. به دلیل مقاومت خوب این نوع سنگ در شرایط آب و هوایی مختلف، استفاده آن‌ها در نمای ساختمان نیز رایج است. به دلیل تنوع بسیار زیاد این سنگ، می‌توان آن را در جای جای منزل استفاده کرد و طراحی‌های مختلف وفق داد.

انتخاب طرح و رنگ سنگ بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت کف ساختمان نقش کلیدی در دکوراسیون و نتیجه‌ی نهایی طراحی دارد. به این ترکیب رنگ در تصویر خوب بنگرید. چطور با ایجاد زمینه‌ای خنثی، مبلمان تاثیری بهتری گذاشته و انتخاب چوب در تضاد با رنگ کف، گرمای لازم را به فضا بخشیده است.

 

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

گاهی اوقات طراحی در یک زمینه‌ی رنگی موفق‌تر و کم ریسک‌تر از ترکیب رنگ‌های مختلف است. مخصوصا اگر مهارت و سلیقه‌ی کافی در دکوراسیون داخلی ندارید بهتر است از یک طیف رنگی در طراحی فضا، همانند تصویر بالا بهره برید.

سنگ مناسب برای کف ساختمان
سنگ مناسب برای کف ساختمان

به نظر شما بهترین سنگ برای کف ساختمان چیست؟ اگر شما هم از مصالح خاصی برای فضای داخلی و خارجی منزل استفاده کرده اید،

 

منبع: ستاره

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 5 =

همچنین بخوانید
با پوسترهای دیواری، فضای خود را با هنر و زیبایی تزئین کنید. طراحی‌های منحصر به فرد و متنوعی که سلیقه‌های مختلف را جلب می‌کنند. به فضایی جدید از دکوراسیون داخلی دست پیدا کنید و احساسات و سلیقه خود را به اشتراک بگذارید.