اگر در ابتدای راه هستید و تصمیم به راه اندازی یک وبسایت را دارید؛ روش­های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. بنابراین برای ایجاد سایت شرکت یا استفاده شخصی خودتان دو انتخاب پیش رو دارید؛ قالب آماده و اختصاصی. البته استفاده از هر کدام از این روش­ها مزایا و معایب خود را دارد و باید متناسب با کارآیی و کاربری مورد نیاز خود آن را انتخاب کنید.

انتخاب هر کدام از این قالب­ها در کیفیت نهایی و کاربری سایت شما مؤثر است، پس باید ابتدا درباره این دو روش اطلاعات کسب کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. قالب­های آماده با cms های وردپرس هزینه­ی کمتری نسبت به قالب اختصاصی خواهد داشت، بنابراین از همین ابتدا به شما بگوییم، اگر دنبال طراحی سایت با هزینه بسیار مقرون به صرفه هستید، پس استفاده از قالب‌های آماده انتخاب مناسب­تری خواهد بود.

cms یک سیستم مدیریت محتوا به حساب آمده و وردپرس و جوملا جزو ابزارهای حرفه­ای در این بخش است و می­توان قالب آماده یا اختصاصی را روی آن نصب کرد. همچنین می­توان از سیستم مدیریت محتوا به صورت اختصاصی (کدنویسی) استفاده کرد و یک قالب اختصاصی نیز برای آن در نظر گرفت.

در ادامه درباره تفاوت این دو روش صحبت خواهیم کرد تا تصمیم درستی برای انتخاب قالب داشته باشید. در portal اطلاعات تخصصی­تری درباره تفاوت این دو قالب بدست می­آورید.

تفاوت سایت آماده با طراحی اختصاصی

سایت آماده و کاهش هزینه­ های میلیونی

سایت آماده چیست؟ در واقع به سایتی گفته می­شود که قالب آن از پیش تهیه شده و به افراد مختلف فروخته می شود. فقط کافی است که قالب آماده را روی هاست ذخیره و اجرا کنید. برای ایجاد این نوع سایت نیازی به تخصص خاص نیست و می­توان آن را در چند دقیقه یا حتی چند ساعت نصب و اجرا کرد. در سایت آماده سلیقه را تا حد ممکن می­توان اعمال کرد ولی باید هدف از ایجاد سایت را بدانید؛ فروش، معرفی کسب و کار یا…

کدام را انتخاب کنم؛ سایت آماده یا اختصاصی

اگر بخواهیم تفاوت سایت آماده با سایت اختصاصی را بدانیم بهتر است با یک مثال شروع کنیم؛ برای دیزاین یک خانه، دو انتخاب پیش رو دارید: خانه آماده و دیزاین شده بخرید یا اینکه شروع به دیزاین آن بکنید و سلیقه خود را در آن به طور کامل دخالت دهید. در این مثال نیز مشخص است که صرفه جویی در زمان یکی از اصلی­ترین تفاوت یک قالب آماده با اختصاصی است. در ادامه به بررسی بیشتر تفاوت سایت آماده با سایت اختصاصی می­پردازیم:

تنوع بالا

قالب­های از پیش تعیین شده برای هر سلیقه و کسب و کاری طراحی شده­اند، برای همین زمان زیادی برای طراحی آن گذاشته شده و همین باعث می­شود که شما در یک مدت زمان کوتاه انتخاب‌های زیادی داشته باشید. در قالب اختصاصی، زمان قابل پیش بینی نیست و باید بخاطر فرآیند طولانی انتخاب­های خود را محدود کنید.

هزینه پایین

اگر بتوانید یک سایت در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت داشته باشید، همچنین هزینه بسیار پایین­تری پرداخت کنید، پس انتخاب شما چه خواهد بود. مثلا برای طراحی قالب سایت عطاری نیاز است تمام خواص در زیر محصولات در قسمت فروشگاه قرار بگیرد. معمولا در سایت­های آماده عطاری این مورد رعایت شده و صرف هزینه­ی بیشتر برای کدنویسی­های پیچیده یک هزینه اضافی محسوب می شود.

صرفه جویی در زمان

در دنیای امروز که سرعت از مهم­تری موارد برای انجام کارها به حساب می­آید، کاهش زمان­ اضافی یک امتیاز برای پیشرفت کسب و کار است. آیا شما دوست دارید که وارد مغازه شوید و تازه کالایی را سفارش دهید و شروع به ساختن بکنند یا اینکه کالایی با همان کیفیت را به صورت آماده تهیه کنید؟ امروزه اکثر افراد ترجیح می­دهند یک محصول حاضر و آماده داشته باشند و این برای طراحی سایت نیز صدق می­کند؛ به این صورت که استفاده از قالب­های آماده زمان زیادی را برای شما ذخیره می­کند.

سایت با قالب اختصاصی نیز متناسب با سلیقه خودتان است و زمان زیادی را باید صرف دیزاین و آماده سازی سایت انجام دهید و اگر از cms اختصاصی استفاده کنید که این زمان چند برابر خواهد شد.

سایت آماده چیست و چه تفاوتی با طراحی اختصاصی دارد

دیگر مزایای سایت آماده

امروزه سایت آماده مورد استقبال کارفرمایان، کسب و کارها، شرکت­ها و استفاده­های شخصی است، این نوع قالب­ها مزایای دیگری دارد که افراد را به استفاده از آن ترغیب می­کند، این مزایا عبارتند از:

کاربری آسان: اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هیچ دانشی درباره سایت ندارید و حتی در این باره کمی گیج می­شوید، پس سایت آماده مناسب شماست، چون این گونه سایت­ها نیازی به تنظیمات مجدد و نصب هر گونه برنامه در فضای خود ندارد.

دریافت طرح نهایی سایت در همان ابتدا: سایت­های آماده از قبل طرح نهایی را جلوی روی شما قرار می­دهد و در همان ابتدا خودتان قالب سایت را می­بینید و می­توانید انتخاب کنید که سایت شما چه شکل و شمایلی داشته باشد.

احتمال نقص کمتر در سایت های آماده: سایت­های آماده پس از نهایی شدن طرح بارها تست می­شوند که نقصش گرفته شود، برای همین فرصت بیشتری برای رفع آن­ها دارد و همین مزیت باعث برتری قالب آماده به قالب­های اختصاصی است.

چطور در پرتال سایت آماده بسازید

امروزه شرکت های خدماتی زیادی اقدام به فروش سایت آماده با قیمت­های مختلف کرده­اند. انتخاب یک شرکت معتبر و امن تأثیر زیادی در نتیجه کار شما دارد. مشاورین طراحی سایت در پرتال شما را در انتخاب دامنه و هاست امن راهنمایی کرده و یک قالب مناسب با کسب و کار و سلیقه­تان به شما پیشنهاد می­کنند.

برای ساخت سایت آماده در پرتال کافی است روی www.portal.ir/website بزنید، اطلاعات خود را وارد کنید، هدف از ساخت سایت خود را مشخص کنید و پس از آن قالب مورد نظر را انتخاب کرده و حالا شما یک سایت در چند دقیقه دارید و می­توانید این سایت را تا 7 روز تست رایگان کنید و اگر مناسب شما بود یکی از بسته‌های پرتال را تهیه کنید.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + سیزده =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.