زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد

سوالی که ذهن بسیاری از مادران را به خود درگیر کرده است این است که زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد تا در آن زمان و یک ماه قبل از آن شروع به خوردن خوراکی هایی که سبب زیبایی جنین میشوند کنند که در ادامه به طور مفصل به آن میپردازیم با ما همراه باشید.

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد
زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد

بارداری یکی از پر رمز و رازترین شگفتی های جهان خلقت است و یک معجزه ی تمام عیار به شمار می رود. دوران بارداری یکی از زیباترین و مهمترین دوران زندگی هر زنی می باشد و تقریبا اکثر زن ها در دوران بارداری به دنبال راه هایی برای افزایش سلامت، زیبایی، هوش و … جنین خود می باشند. یک مادر باردار تمام هوش و حواسش به فرزندیست که در شکم دارد و دقت می کند که از کارهایی که برای سلامت جنینش مضر است بپرهیزد و کارهایی که باعث افزایش سلامت جنینش می شود را انجام دهد. یکی از مهمترین دغدغه های مادران باردار و به تبع آن همسرانشان، مسئله ی زیبایی جنین است که البته این مسئله در مقایسه با سلامت کلی جنین و جنسیت آن، در درجه ی اهمیت پایین تری قرار دارد. اما به هر حال یک سوال متداول زنان باردار این است که چگونه می توانند فرزند زیباتری داشته باشند؟ و اینکه برای زیبایی فرزند خود به چه نکاتی باید عمل کنند؟! ما در این مقاله به طور مفصل این پرسش ها را پاسخ خواهیم داد.

اگرچه عوامل موثر بر چهره ی افراد تقریبا ارثی بوده و فاکتورهای اصلی آن مانند رنگ پوست، رنگ چشم و شکل اعضای صورت و بدن ژنتیکی تعیین می شود، اما جالب است بدانید که در طب اسلامی و سنتی و تجربیات عوام عوامل زیادی خارج از بحث ژنتیک بر زیبایی جنین تاثیر می گذارد. در ادامه به بحث در این مورد می پردازیم.

 

زیبایی جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

دانشمندان طی بررسی هزاران زن باردار و ثبت دقیق وضعیت جنین آن ها با استفاده از ابزارهاب دقیق سونوگرافی و … به نتایج ارزشمندی دست یافته اند. که از آن جمله می توان به تخمین زدن زمان رشد و رویش اعضای بدن جنین اشاره کرد. در این گزارشات آمده است:

پس از عمل لقاح و تشکیل نطفه، در همان روزهای ابتدایی، حدودا 25 روز بعد از شروع بارداری، سر، چشم و بازوهای جنین شروع به رشد می کند، سپس کم کم پاها شکل می گیرند و ستون فقرات از خمیدگی خارج شده اعضای بدن اطراف آن جوانه می زنند. در حالی که یک ماه از شروع گذشته باشد، جنین دارای چشم، گوش، کبد، کلیه، قلب (در این مرحله فقط خون را پمپاژ می کند) و بند ناف می باشد که تغذیه جنین با استفاده از بند ناف انجام می شود.

از روز سی ام بارداری تا اواخر ماه دوم، جنین تکامل بیشتری پیدا می کند، تقریبا شکل انسانی به خود می گیرد و در سونوگرافی قابل مشاهده می شود.

بعد از گذشت دو ماه از بارداری جنین کاملا شبیه به انسان شده است و اکثر اعضای بدنش تشکیل شده است. در این زمان جنین دارای چهره می شود. در این زمان در چشم جنین شبکیه ها تشکیل شده، سلول های مغز و اعصاب جنین تکامل پیدا می کند. همچنین در این ماه جنسیت جنین مشخص می شود.

در سه ماهگی جنین قادر به حرکت دستان خود می باشد و گاهی دست هایش را به داخل دهانش می برد.

در ماه چهارم بارداری، یعنی حدودا نود روز بعد از شروع بارداری، جنین که دارای اعصاب تکامل یافته ای شده است به صداهای خارج از رحم مادر واکنش نشان می دهد. بزرگ شدن شکم تقریبا از این ماه شروع می شود.

پس از 120 روز از شروع بارداری، جنین شروع به زیبا شدن می کند. بافت های ظریف جنین شروع به رویش می کند، مژه ها، موها، ابروها و ناخن انگشتان جنین در این زمان شکل می گیرد و همچنین ماه پنجم ماه توسعه ی پوست جنین می باشد که در این ماه یک مایع چرب محافظ روی پوست را می پوشاند که نقش آن جلوگیری از عفونت پوست و بروز بیماری های پوستی در نوزاد است.

ماه های بعدی ماه های افزایش وزن و اندازه ی جنین می باشد و اندام هایی که در ماه های پیش تشکیل شده اند در ماه های بعدی به رشد و تکامل می رسند تا به تدریج در ماه نهم جنین آماده ی خروج از رحم مادر شود.

بنابراین از ابتدای بارداری و به گفته ی بعضی از ماه پنجم زمان مناسب برای انجام نکات مربوط به زیبایی جنین می باشد.

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد
زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد

 

تغذیه دوران بارداری برای زیبایی نوزاد

مهمترین عامل در سلامت و زیبایی جنین تغذیه ی مادر می باشد. چنانچه مادر در دوران بارداری تغذیه ای عالی داشته باشد فرزندش سالم، زیبا و باهوش خواهد بود. تغذیه ی سالم به معنای حذف کامل فست فودها، خوراکی های مضر، انواع کنسرو و انواع محصولات کارخانه ای و در عوض مصرف فراوان میوه، سبزی، حبوبات، لبنیات و انواع گوشت در دوران بارداری می باشد. گنجاندن مقدار زیادی میوه و سبزی در غذای زنان باردار باعث شادابی و سلامت جنین آن ها خواهد شد.

 

دستورالعمل های  طب اسلامی و سنتی برای زیبایی جنین 

در طب اسلامی_سنتی و تجربیات عوام نیز دستورالعمل های متنوع و مجرب برای زیبایی جنین وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. این گونه دستورات به دو بخش تقسیم می شوند:

الف) دستورالعمل هایی که قبل از بارداری برای زیبایی جنین باید انجام داد.
ب) دستورالعمل هایی که در دوران بارداری برای زیبایی جنین باید انجام داد.

در ادامه دستورالعمل های هر بخش ذکر می شود.

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد
زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد

 

نکات زیبایی جنین پیش از بارداری

الف) دستورالعمل های قبل از بارداری برای زیبایی جنین

اسلام برای بارداری برنامه و دستورالعمل های دقیق و مناسبی ارائه می دهد که از آن جمله می توان به مناسب بودن زمان، مکان و حالات زوجین در هنگام آمیزش به قصد بارداری اشاره کرد. از روایات مختلفی که به جا مانده است ساعات، حالات و زمان هایی مناسب برای آمیزش ذکر شده است و زمان، مکان و حالت هایی نیز هستند که آمیزش در آن ها نهی شده است. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

حتما بخوانید  علائم بارداري بعد از 48 ساعت نزديكي چيست؟

 

نکاتی که در مورد زمان، مکان و حالات آمیزش باید رعایت کرد:

ا) نزدیکی با شهوت زیاد : یکی از مواردی که در زیبایی جنین تاثیر مثبت دارد زیاد بودن شهوت زوجین هنگام نزدیکی است؛ مخصوصا زیاد بودن شهوت مرد در حین نزدیکی باعث زیبا شدن فرزند می شود. برای افزایش شهوت می توانید از خوراکی هایی که طبع گرم دارند استفاده کنید، مثل زعفران، انواع حلوا، ادویه جات و پیاز.

2) هیچ گاه هنگام آمیزش، مرد و زن الکل یا مواد مخدر مصرف نکرده باشند. زیرا فرزندی که از این آمیزش به دنیا می آید دچار کمبود شدید ویتامین D خواهد شد.

3) قبل از نزدیکی زن و شوهر وضو بگیرند، مقداری قرآن تلاوت کنند و با آرامش به بستر روند.

4) در روزهایی که قمر در عقرب است آمیزش انجام نگیرد. هر سال تعدادی روز قمر در عقرب دارد، برای سلامت و زیبایی جنین از آمیزش در این روزها پرهیز شود. این روزها را در تقویم های معتبر می توانید پیدا کنید.

5) در شبی که به مسافرت می روید یا از مسافرت بر گشته اید آمیزش به منظور لقاح توصیه نمی شود.

6) آمیزش در ساعات اولیه ی شب و هنگام غروب آفتاب توصیه نمی شود.

7) بهتر است آمیزش با نشاط و شادابی بالا انجام گیرد و در زمان هایی که خسته یا عصبی یا مضطرب هستید آمیزش توصیه نمی شود.

8) نزدیکی در ساعات پایانی شب بسیار مناسب است و برای داشتن فرزندی زیبا و باهوش، آمیزش در این زمان توصیه شده است.

9) مکانی که در آن آمیزش می کنید باید بدون نور و تاریک باشد، نور خورشید به هیچ وجه داخل آن جا نشود زیرا اشعه ی گامای موجود در نور خورشید بر سلولهای جنین تاثیر منفی می گذارد که اثرات منفی آن در سالهای جوانی فرزند نمایان می شود.

10) هنگام تغییرات جوی، طوفان، رعدو برق، سیل و زلزله آمیزش انجام نگیرد که بر چهره و سلامت جنین تاثیر بدی می گذارد.

11) در شب سه شنبه (دوشنبه شب) آمیزش انجام گیرد زیرا فرزندی که از آن حاصل می شود خوش بو و خوش رو خواهد بود.

12) هنگام طلوع آفتاب به هیچ وجه آمیزش نکنید، که فرزندی که از آن حاصل می شود رنگ چهره ش همیشه زرد خواهد بود.

علاوه بر نکاتی که در مورد زمان، مکان و حالات آمیزش گفته شد، دستوراتی نیز برای تغذیه در دوران پیش از بارداری به منظور سلامت و زیبایی جنین وجود دارد، علاوه بر آن تلاوت سوره ها و دعاهایی خاص پیش از بارداری توصیه شده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد
زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد

 

برای زیبایی جنین قبل از بارداری چه چیزهایی بخوریم؟! چه دعاهایی بخوانیم؟

1) قبل از اقدام به بارداری زن و مرد هر دو سوره ی مبارکه ی نور را تلاوت کنند ، بعد از بارداری نیز زن هر روز به تلاوت آن مبادرت ورزد و آن را ترک نکند.

2) مدتی قبل از اقدام به بارداری، زن و مرد هر دو به مقدار زیاد گلابی مصرف کنند.

3) اگر پیش از اقدام به بارداری مرد مدت زیادی به بخورد، فرزندش خوش رو خواهد شد.

4) قبل از اقدام به بارداری زن و مرد کاسنی بخورند، البته بعضی معتقدند مصرف کاسنی در دوران بارداری باعث تیره شدن رنگ پوست جنین می شود.

5) قبل از اقدام به بارداری زن و مرد سویق گندم و جو و قاووت بخورن، این کار باعث گرم شدن بدن آن ها، افزایش شهوت و تقویت اسپرم و تخمک ها می شود.

6) قبل از اقدام به بارداری زن و مرد انار شیرین بخورند که باعث نیکو شدن روی فرزند می شود.

7) قبل از اقدام به بارداری زن به مقدار کم کندر بخورد، مصرف زیاد کندر به عقیده ی بعضی باعث پیش فعالی فرزند می شود.

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد
زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد

 

نکات زیبایی جنین پس از بارداری

ب) دستورات و نکات طب اسلامی و سنتی برای زیبایی جنین که پس از شروع بارداری باید انجام شود:

در طب اسلامی و روایات ماه زیبایی جنین ماه هشتم می باشد و ماه شکل گیری چهره ماه دوم به شمار می رود. توصیه می شود در ماه دوم مادر در همه ی حالات با وضو باشد. برای ماه های دیگر نیز دستورالعمل هایی ذکر شده است که در اینجا به طور خلاصه به آن اشاره می کنیم :

ماه اول: هر روز روی دو عدد خرما سوره ی قدر را بخواند و ناشتا بخورد.

ماه دوم: هر روز روی دو عدد عناب سوره ی توحید خوانده آن را بخورد.

ماه سوم: هر روز روی یک سیب آیت الکرسی بخواند و ناشتا بخورد.

ماه چهارم: هر روز روی دو انجیر سوره ی والتین بخواند و ناشتا بخورد.

ماه پنجم: هر روز روی یک عدد تخم مرغ سوره ی نصر را بخواند و ناشتا بخورد.

ماه ششم: هر روز روی یک انار سوره ی فتح بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه هفتم: هر روز به یک عدد به سوره ی یس بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه هشتم: ماست شیرین، انار ناشنا و هفته ای یک بار مقدار کمی سرکه ی خانگی بخورد.

ماه نهم: هر روز به شیر و خرما سوره ی دهر بخواند و ناشتا بخورد.

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد
زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد

 

دستورالعمل های اسلامی و سنتی برای زیبایی، سلامت و هوش جنین بسیار متنوع و جامع می باشد و امکان ذکر تمام نکات در این مقاله نمی باشد. چنانچه تمایل دارید که تمام نکاتی که باید قبل و بعد از بارداری رعایت کنید را مطالعه نمایید می توانید کتاب جامع بارداری را از اینجا دانلود کنید.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

9 پاسخ

  1. حالا دیگه میدونم که زیبایی جنین در کدام ماه شکل می گیرد 🙂 ممنون از سایت خوبتون

  2. سلام. من قصد بارداری دارم و در حال جمع آوری اطلاعات در این مورد هستم. به جرات می تونم بگم این مقاله سایت شما یکی از کامل ترین مقاله های بارداری بود. قشنگ در مورد اقدامات پیش از بارداری و بعد از بارداری توضیح دادید. واقعا عالی هستید ممنون

    1. سلام دوست عزیز. از این که مطلب سایت نیک استار برای شما مفید بوده و راضی هستید بسیار خرسندیم. از داشتن هوادارانی چون شما به خود می بالیم.

  3. ببخشید کسی که اطلاع نداشته در مورد زمان های که نباید رابطه جنسی داشته باشن و تو اون زمان ها رابطه داشته و باردار شده چیکار کنه؟ یعنی بچه مشکل پیدا می کنه؟

    1. سلام و درود دوست عزیز، نگران نباشید. به دلیل چیزی که نمی دونستید مسئولیتی گردن شما نیست . سعی کنید از این به بعد تدابیر مربوط به بارداری و زیبا شدن جنین رو انجام بدید تا فرزندی زیبا و سالم داشته باشید.

  4. سلام . مطلبتون خیلی مفید و کاربردیه واقعا ممنون. یه سوال داشتم ماه اول بارداری که معمولا کسی از بارداریش خبر نداره چطور دستورالعملی که نوشتید برای زیبا شدن جنین رو انجام بده؟

    1. سلام و درود دوست عزیز حق با شماست معمولا در هفته دوم به بعد بارداری مشخص میشه و فقط دو هفته از چهار هفته ماه اول بارداری میشه این دستورالعمل رو رعایت کرد، به نظر من همون دو هفته هم کافیه اما بهتره افرادی که قصد بارداری دارن بعد از اقدام شروع به انجام این دستورالعمل کنن. تدبیر مربوط به ماه اول مصرف خرما به صورت ناشتاس که نه تنها ضرری نداره بلکه به دلیل خواص فوق العاده خرما باعث تقویت بدن هم خواهد شد.

  5. الهی بگردم من باردارم مطلب شما رو خوندم و همش تو ذهنم چهره بچم رو تصور کردم. اصلا زشت باشه زیبا باشه مهم نی فقط سالم بیاد تو بغلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 20 =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.