گردن درد و نحوه درمان آن به شکل خانگی

درمان گردن درد پس از کار کردن زیاد برای بیشتر افراد در زندگی رخ داده است افرادی که ساعت ها پشت کامپیوتر نشته و در اداره ها کار میکند بعد از تمام شدن کارشان دچار گردن درد می شوند که اگر این دردها را جدی نگیرند رفته رفته  گردن دردشان تبدیل به فتق گردن می شود و در آینده دچار مشکل می شوند سوالات زیادی درباره درمان گردن درد شده است که ما در این مقاله به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت یا سایت نیک استار همراه باشید.

علائم فتق گردن
علائم فتق گردن و نحوه درمان درد گردن

علائم فتق گردن و نحوه درمان گردن درد های مزمن بعد از کار زیاد

گردن درد در افراد به نظر می رسد که یک مشکل خطرناک است گردن درد شدید و مزمن را باید سریعا درمان نمود چون باعث فتق گردن که نوعی بیماری در مهره های گردن می باشد که فتق دیسک گردن نام دارد .

 

علائم فتق گردن

پزشکان توصیه می نمایند که درد گردن را جدی گرفته و اگر هر روز گردن شما درد داشت به پزشک مراجعه نموده تا بررسی های لازم مانند ام آر ا ی و الکترومبوگرافی یا نوار عصبی در امر  درمان و تشخیص بیماری به افراد کمک نماید تا زودتر بیمار خوب شده و مراحل درمان را طی نماید.

همیشه درد گردن در مهره های گردن و استخوان های ستون فقرات منجر به بیماری فتق گردن می شود که این بیماری بسیار خطرناک می باشد .

 

عوامل درد گردن و بیماری فتق گردن :

  • استرس
  • نحوه نشستن
  • کار زیاد و سخت
  • بی خوابی
  • رژیم غذایی اشتباه

این بیماری بیشتر در بین افرادی که خواب نامنظم دارند در معرض استرس و اضطراب قرار می گیرند دیده می می شود افرادی که رژیم عذایی متعادلی ندارند خیلی سریع به درد گردن یا فتق گردن دچار می شوند .

 

درمان گردن درد یا فتق گردن :

درمان گردن درد در مراحل اولیه بسیار آسان می باشد اگر شما سریع تر به درمان گردن درد بپردازید در غیر اینصورت درمان فتق گردن راحت و آسان نمی باشد.

یکی از راههای درمان گردن درد فیزیوتراپی می باشد در این روش با ورزش های مختلف عضلات گردن را تقویت کرده و به رفع درد گردن کمک می نمایند روش کششی سر و گردن نیز برای کاهش درد بسیار مفید می باشد.

روش دوم درمان گرن درد می توان از دارو هایی مانند شل کننده های عضلات و یا مسکن ها مانند پروفن استفاده نمود تا درد بیمار کمتر شود .

ورزش یکی از بهترین گزینه ها برای درمان گردن درد و فتق گردن می باشد تمرینات و تقویت عضلات گردن توسط پزشک برای بیماران بسیار مناسب است .جراحی گردن یکی از آخرین روش های درمان فتق گردن یا همان گردن درد می باشد این گزینه در صورتی انجام می شود که بیمار از دارو و فیزیوتراپی نتیجه نگیرد و دچار فلج شود .

این بیماری برای هر فردی ممکن است به گونه ای باشد که برای درمانش از دارو یا ورزش و یا جراحی استفاده نمایند هر فرد بیمار باید مراحل بالا را طی نماید تا بتواند سلامت خود را بدست بیاورد .

 

منبع:  sabah .com .tr ترجمه شده توسط سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یک =

همچنین بخوانید