تشخیص رابطه مقعدی

رابطه مقعدی تا چه مدت قابل تشخیص است و راههای تشخیص رابطه مقعدی چیست؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و خواهیم گفت چطور رابطه از پشت را تشخیص دهید با ما همراه باشید.

متاسفانه رابطه مقعدی در مواردی از جمله تجاوز به عنف و یا رابطه از پشت با کودکان وجود دارد که اثبات این موضوع توسط خانواده‌ها امری حیاتی است. اثبات و تشخیص این موضوع از طریق پزشکی قانونی صورت می‌گیرد که فهمیدن زود هنگام بسیار حائز اهمیت است. در این پست چگونگی مشخص شدن علائم و اینکه رابطه مقعدی تا چه مدت قابل تشخیص است و راه های تشخیص رابطه از پشت را می‌توانید مطالعه کنید.

رابطه مقعدی تا چه مدت قابل تشخیص است
رابطه مقعدی تا چه مدت قابل تشخیص است و راههای تشخیص رابطه مقعدی چیست؟

 

تشخیص علائم رابطه از پشت

تعداد دفعات و شدت فشار در هنگام رابطه مقعدی به خصوص در مواردی که به زور رابطه انجام شود، آسیب‌های جدی را به ناحیه مقعد وارد می‌کند همین مورد می‌تواند برای پزشکی قانونی همانند رابطه واژینال در تجاوزات جنسی تشخیص را آسان‌تر کند.

 

راههای تشخیص رابطه مقعدی

• از بین رفتن چین‌های ناحیه مقعد

• صاف بودن پوست اطراف مقعد در مقایسه با حالت طبیعی

• ضخامت پوست ناحیه مقعد که به داخل کشیده شده

• در بعضی موارد پوسته پوسته شدن پوست ناحیه اطراف مقعد

• شل شدن اسفنکتر مقعدی (تشخیص به این صورت است که در معاینه انگشت شصت در فاصله‌ی کمی از مقعد قرار می‌گیرد و دیگر انگشتان روی باسن قرار گرفته و با انگشت شصت ، پوست اطراف مقعد به کناره‌ها کشیده می‌شود، در این صورت چین‌های ناحیه مقعد قابل مشاهده می‌باشد. در ادامه به صورت عمدی به اسفنکتر فشار وارد می‌شود تا فرد عکس‌العمل نشان دهد در صورتی که حواس شخص پرت شود حرکت ارادی اسفنکتر از بین می‌رود و حالت ناحیه مقعدی کاملا قابل تشخیص می‌شود)

• پارگی اسفنکتر چین‌ها

راههای تشخیص رابطه مقعدی
رابطه از پشت تا چه مدت قابل تشخیص است و راههای تشخیص رابطه از پشت چیست؟

 

در بعضی موارد خاص و نادر مواردی از جمله ایجاد زائده ی گوشتی در اطراف ناحیه مقعد، ایجاد زگیل کوچک در همان ناحیه، کم باز شدن مجرای مقعد، بیرون زدگی قسمتی از بافت مقعد و ایجاد بواسیر و هموروئید نیز در شخص قابل تشخیص می‌باشد.

حتما بخوانید  نزدیکی از پشت با همسر در صورت رضایت و عدم رضایت چه حکمی دارد؟

البته موارد ذکر شده برای افرادی است که رابطه‌ی مقعدی را در دفعات کم تجربه کرده‌اند.
علایم در افراد حرفه‌ای متفاوت است که می‌توان به قیفی شکل شدن ناحیه‌ی مقعد، شل شدگی بیش از اندازه اسفنکتر مقعدی، ضخامت بیش از اندازه پوست اطراف مقعد و به داخل رکتوم امتداد داشتن، فیسوزهایی که بهبود یافته‌اند در رابطه‌های قبلی در محل چین‌ها به صورت خطوطی کمرنگ قابل مشاهده اند، اشاره کرد.

 

رابطه مقعدی تا چه مدت قابل تشخیص است

برای تشخیص رابطه مقعدی باید همان روزهای اولیه پس از رابطه اقدام نمود چرا که با گذشت زمان بافتهای ناحیه مقعد ترمیم یافته و تشخیص علایم سخت می‌شود. برای اثبات تجاوز با توجه به قوانین در پزشکی قانونی و امکانات موجود حداکثر 15 روز رابطه مقعدی قابل تشخیص می‌باشد و اثبات آن سندیت قانونی دارد.

تشخیص رابطه مقعدی قبل از ازدواج
تشخیص رابطه مقعدی قبل از ازدواج و بعد از ازدواج

 

عوارض رابطه مقعدی

و در آخر به بعضی از عوارض رابطه مقعدی یا نزدیکی از پشت اشاره می‌کنیم که عبارت‌اند از:

• مقعد محل ذخیره مدفوع است و در این قسمت میکروب‌های زیادی وجود دارد. ورود آلت مرد می‌تواند عامل انتقال بیماری‌های عفونی به بدن مرد باشد. در صورتی که مقاربت از راه واژینال این عوارض را ندارد.
• مخاط مقعد نازک و ظریف بوده و هنگام ارتباط، احتمال پارگی و همچنین انتقال بیماری‌های ویروسی از جمله ایدز وجود دارد.

• جنس ماهیچه‌های مقعد از نوع ماهیچه‌های حلقوی می‌باشد که مانند کشی محکم عمل می‌کند و دور آلت را می‌گیرد و از خروج منی از آلت جلوگیری کرده و منی را پس میزند.به همین دلیل فشار زیادی به کیسه‌های منی و غده‌های پروستات وارد می‌شود که خطرناک است.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

7 پاسخ

  1. من حدود ۱ سال پیش ۶ بار رابژه داشتم و فاصله ش یک هفته در مون بوده میخواستم ببینم اگه ۲ سال دیگه یا ۳ ساله دیگه بگذره پزشک رابژه رو تشخیص میده؟ ممنون میشم اگه زود جوابمو بدید خیلی ضروریه

  2. سلام
    ببخشید من ضرف دوماه پیش یه رابطه مقعدی برای اولین بار داشتم اونم به صورت خیلی کم و زمان بسیار کوتاه و الان نامزدم میگه که بریم آزمایش
    آیا در آزمایش مشخص میشه؟!
    البته واسه بعد عید به بعد؟!

  3. سلام به برادر من حدود ۵ الی ۴ سال پیش تجاوز لواط شد .علان ۱۸ سالش هست ومیخواد در استخدامی نیروانتطامی شرکت کنه ایا پزشکی قانونی بعد از گدشت این مدت تشخیص میده رابطه را

  4. سلام پسر من کلاس هشتمه و متاسفانه مدتیه که با دوستان خیلی بدی می گرده البته من بارها بهش تذکر دادم در این مورد ولی باز هم پنهانی با دوستاش رابطه داره، چند مورد سرچ در مورد رابطه مقعدی تو گوشیش دیدم، نمی دونم چیکار کنم خیلی نگرانشم و می ترسم اگه به روش بیارم اوضاع بدتر بشه لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام و درود
      نگرانی شما کاملا طبیعیه متاسفانه سن نوجوانی سن طغیان و سرکشی فرزندان هست و رفتار مناسب با فرزند در این سن خیلی مهمه و البته خیلی سخت. توصیه می کنم زیاد به این موضوع حساس نشید ممکنه برای ارضای حس کنجکاویش همچین سرچ هایی انجام داده باشه، توصیه می کنم هر چه بیشتر رابطه صمیمی با پسرتون داشته باشید و سرزنش ها و نصیحت هاتون رو کم کنید تا به شما احساس نزدیکی کنه و اگه مشکلی داره بتونه با شما در میون بگذاره. توصیه می کنم حتما و حتما به یک روانشناس حوزه نوجوان در مرحله اول خودتون به تنهایی و در مراحل بعد همراه با فرزندتون مراجعه کنید تا فرزندتون در مورد مهارت های دوست یابی بیشتر یاد بگیره و به اهمیت این مساله واقف بشه.

  5. ببخشید من متوجه نشدم خودمون می تونیم متوجه بشیم طرف مقابل رابطه مقعدی داشته یا نه؟

    1. سلام و درود دوست عزیز، اگه شدتش خیلی زیاد بوده باشه و باعث آسیب به فرد شده باشه با مشاهده نواحی اطراف مقعد قابل تشخیص هست اما اگه شدتش کم باشه و آسیب قابل مشاهده ای به فرد وارد نشده باشه فقط از طریق پزشک قانونی قابل تشخیص و اثبات هست و البته فقط در یک بازه زمانی محدود تشخیص رابطه مقعدی امکان پذیر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
در این مقاله، به انواع جرم گیری دندان، نحوه انجام آن، ضرورت آن در زمان‌های مختلف، و عوامل مؤثر در هزینه جرم گیری دندان می‌پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.