دکوپاژ مو چیست؟ چه زمانی از دکوپاژ مو استفاده میشود؟ فواید دکوپاژ مو و عوارض دکوپاژ مو چیست؟که در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید.

 

دکوپاژ مو چیست؟

دکوپاژ (Decoupage) کلمه ای فرانسوی است که در لغت به معنی بریدن یا تقطیع می باشد؛ اما در دنیای آرایش و زیبایی دکوپاژ مو معنایی دیگر به همراه دارد. هنگامی که شما موهای خود را رنگ کرده باشید و پس از مدتی تصمیم بگیرید که مجدداً رنگ مو های خود را عوض کنید، باید موهای خود را دکوپاژ کنید. به عبارت دیگر دکوپاژ فرآیندی است که طی آن رنگ از روی موهای رنگ شده پاک می شود و مو مجدداً برای رنگ آماده می شود.

دکوپاژ مو چیست
دکوپاژ مو چیست؟ چه زمانی از دکوپاژ مو استفاده میشود و عوارض دکوپاژ مو چیست؟

 

چه زمانی از دکوپاژ مو استفاده می شود؟

ممکن است بعد از رنگ کردن موهای تان به این فکر کنید که رنگ به دست آمده ایده آل شما نیست و از طرفی نمی‌توانید منتظر بمانید تا موهای تان مجدد رشد کرده و رنگ به مرور زمان پایین تر برود، شاید موهای خود را از ریشه رنگ کرده باشید و نتیجه نهایی را دوست نداشته باشید. در این مواقع باید از تکنیک دکوپاژ استفاده کنید. این تکنیک غالباً برای موهایی استفاده می شود که تیره تر از رنگ طبیعی خود رنگ شده باشند.

دکوپاژ تاحدی به دکلره کردن نزدیک است. در این فرایند لایه های کوتیکول مو از هم باز شده در نتیجه شما می توانید بلافاصله پس از اتمام دکوپاژ رنگ جدید را به موهایتان بزنید.

 

تفاوت دکوپاژ و دکلره چیست؟

 همان طور که قبلا گفتیم، دکوپاژ زمانی انجام می شود که موهای فرد تیره تر از رنگ اصلی خود باشد و بخواهد رنگ موی خود را تغییر دهد. در واقع دکوپاژ پایه ی رنگ موی تیره را به روشن تغییر می دهد و نهایتاً موها را یک درجه روشن تر می کند؛ اما هنگامی که فرد موهای خود را دکلره می کند، قدرت انتخاب بیشتری دارد ؛ زیرا هنگام دکلره کردن مو، محدودیتی وجود ندارد و می توان تا حد امکان موها را به پایه سفید رساند. در نتیجه دکوپاژ ضعیف تر از دکلره بوده و ماده آن نیز از دکلره رقیق تر است.

 

نکاتی که قبل از دکوپاژ مو باید رعایت کنید!

 مهم ترین عامل تأثیرگذاری در دکوپاژ، تجربه آرایشگر و جنس موی فرد موردنظر است. از آن جایی که جنس موها با یکدیگر متفاوت است، ممکن است دکوپاژ بر روی برخی موها سریع تر و بر روی برخی دیگر سخت تر انجام شود. بنابراین برای نتیجه گیری بهتر، پیشنهاد می کنیم ابتدا لایه نازکی از مو را جدا کرده و آن را با ماده دکوپاژ تست کنید تا با ارزیابی پایه مورد نظر بتوانید یکی از انواع دکوپاژ را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که مواد دکوپاژ به هیچ عنوان نباید با پوست سر تماس پیدا کند.

پس از خرید مواد دکوپاژ به زمان ماندگاری آن ها بر روی موها دقت کنید. مدت زمان مورد نیاز از طرف کارخانه سازنده مواد تعیین می شود، در صورتی که این مواد بیش تر از زمان تعیین شده بر روی موهای شما باقی بماند، ممکن است موجب خشکی بیش از حد و از بین رفتن ساختمان مو شود.

 

 مزایای استفاده از دکوپاژ مو

 هنگامی که شما بر روی مو های خود دکوپاژ می کنید، در واقع قدرت انتخاب بیش تری دارید. می توانید موهای خود را به هر رنگ و شکلی که می خواهید در بیاورید و از زیبایی و طبیعی جلوه کردن آن ها لذت ببرید. از طرفی اگر رنگ موی خود را دوست ندارید، با دکوپاژ می توانید به رنگ ایده آل خود دست پیدا کنید؛ اما همان طور که می دانید در این فرآیند از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که ممکن است عوارض و آسیب هایی به همراه داشته باشد.

دکوپاژ مو چیست ، فواید دکوپاژ مو چیست ، عوارض دکوپاژ مو چیست
دکوپاژ مو چیست؟ فواید دکوپاژ مو چیست؟ عوارض دکوپاژ مو چیست؟ چه زمانی از دکوپاژ مو استفاده میشود؟

 

عوارض دکوپاژ مو چیست؟

همان طور که پیش تر گفتیم، هنگام دکوپاژ لایه های کوتیکول مو از هم باز می شوند. همین امر باعث شکننده شدن و زبر شدن موها می شود و همه این موارد مقدمات ایجاد موخوره را در شما ایجاد می کند. اگر پوست حساسی دارید، ممکن است مواد دکوپاژ برای شما حساسیت زا باشد و پوست سرتان ملتهب شده و خارش پیدا کند. آسیب های ناشی از دکوپاژ بسیار زیاد است و شما برای اینکه موهای خود را به حالت قبل برگردانید، باید پروسه طولانی را جهت مراقبت از مو آغاز کنید، که هم بسیار زمان بر است و هم هزینه های زیادی در بر دارد.

 

 مراقبت از موهای دکوپاژ شده

پس از دکوپاژ موها به شدت بیمار و تشنه مراقبت هستند. بهتر است قبل از حمام قسمت های دکوپاژ شده مو را به وسیله روغن بادام، زیتون، کرچک و یا نارگیل چرب کرده و اجازه دهید یک ساعت بر روی موهای تان بماند. سپس هنگام شستشوی مو، سعی کنید با ملایمت رفتار کنید و بگذارید مقداری از چربی روغن بر روی ساقه مو باقی بماند. این کار باعث می شود حالت خشکی و وز شدن موها بعد از حمام کمتر شود. شرکت در جلسات ویتامینه، استفاده از آبرسان و نرم کننده ها، ماسک ها و سرم های تقویتی مو نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

3 پاسخ

  1. سلام. ممنون از مطلب خوبتون. مفید بود. معمولا دکوپاژ به جز توی مواردی خاص نتیجه دلخواه رو نمیده. لااقل برای من که اینجوری بوده. خوب نتیجه دادنش بنظرم بستگی به مهارت کسی داره که این کارو برای شما انجام میده. البته به با کیفیت بودن مواد و اون مدتی که مواد روی موها هم می مونه خیلی بستگی داره. چون اون طیف رنگی که انتظار داریم رو ممکنه بهمون نده. بنظرم برای دکوپاژ حتما به سالن هایی مراجعه کنید که از مهارت داشتنشون و استفادشون از مواد با کیفیت مناسب و ماندگاری بالا مطمئن هستید.

  2. سلام. مرسی از مطلبی که قرار دادین. در مورد دکوپاژ چون خودم قبلا انجام دادم باید بگم ، دکوپاژ از لحاظ زیبایی خوبه اما خب متاسفانه مثل رنگ و دکلره عوارضی هم داره و بی ضرر نیست. موها رو خشک و زیر می کنه پس از مدتی و شونه کردنشون سخت می شه. باید حتما مثل حالت دکلره از نرم کننده استفاده کنید. اما خب واقعا زیباست اما عوارضش هم از دکلره کمتر هست.

  3. سلام. ممنون بایت مطلبتون. یه سوالی. دکوپاژ تمام عوارض دکلره رو داره ؟ منظورم سوختن مو و آسیب رسیدن به ساختار موهاست. چون بعد از دکلره و دکوپاژ باید مدام موها رو تقویت کرد و از نرم کننده براشون استفاده کرد. اگه این طوری باشه و انقدر آسیب برسونه به موها که قدرت انتخاب دکلره بیشتره و دلیلی ندازه از دکوپاژاستفاده کرد. ممنون میشم توضیح بدین که کدوم از این دو حالت آسیب بیشتری به مو می رسونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 19 =

همچنین بخوانید
بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که برخی از ‌ آنها محدود به برند خاصی می‌شوند. اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب را با شما در میان بگذاریم.
رنگ پوست هر فرد تأثیر زیادی بر روی نحوه آرایش و ظاهر او دارد. این مقاله به بررسی نکات اساسی آرایشی برای هر رنگ پوست می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای ایجاد ظاهری هماهنگ و زیبا ارائه می‌دهد.
اصول شینیون مو را رعایت کنید و با تکنیک‌های حرفه‌ای، شینیونی زیبا و متناسب با فرم صورت خود بسازید. استفاده از فیکساتور مو و اسپری تثبیت کننده حالت را به یاد داشته باشید تا ماندگاری بالا و حالتی بدون تافت را به دست آورید.