ایده های جذاب برای دکوراسیون و چیدمان پاییزی

دکوراسیون و چیدمان پاییزی در خانه باعث می شود که شما پاییز را به خانه خود بیاورید شما می توانید با استفاده از برگ های پاییزی دکور خانه خود را تغییر داده و چیدمان  پاییزی داشته باشید از وسایل تزیینی استفاده نموده و رنگ پرده خانه را تغییر دهید با هزینه بسیار کم نیز می توانید خانه پاییزی داشته باشید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر ایده های جذاب برای دکوراسیون و چیدمان پاییزی 97 2018 را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

 

دکور پاییزی

در زیر به ۲ نمونه از آنها اشاره خواهد شد:۱) برگ‌ریزان روی پرده‌ها: برای پرده ضخیم پنجره اتاقتان تعدادی بندینک به رنگ‌های مختلف برگ‌های پاییزی بدوزید، به صورتی که مانند در ادامه هریک از بندینک‌ها، شکلی پارچه‌ای از برگ پاییزی در رنگ‌ها و فرم‌های مختلف بریده شده و به بالای پرده دوخته شود.دکور پاییزی درواقع، پرده را به جای نوارپرده و گیره پرده با بندینک‌های برگ‌دار به چوب پرده متصل کنید.

دکوراسیون و چیدمان پاییزی
برگ های تزئینی زیبا بر روی اباژور میز غذاخوری

۲) برگ‌های چاپی روی کوسن: چاپ شکل برگ روی لوازم دکوراسیونی چوبی یا پارچه‌ای مانند کوسن یکی دیگر از ایده‌های پاییزی این فصل است.

شما می‌توانید مهر یا شابلونی با شکل برگ تهیه کنید و با استفاده از رنگ‌های اکریلیک زرد، نارنجی، قهوه‌ای یا تلفیقی از همه اینها دکور پاییزی را روی لوازم دکوراسیونی موردنظرتان چاپ کنید.درواقع شما به ۲ تکه چرم مصنوعی هم‌اندازه به شکل مربع و در ۲ رنگ تیره و روشن نیاز دارید (در این تصویر ۲ رنگ قهوه‌ای و خردلی انتخاب شده است)، به صورتی که هر ضلع آن باید ۱۰ سانتی‌متر بزرگ‌تر از ضلع کوسن مربع‌شکل انتخابی برای روکش باشد، یعنی اگر شما کوسنی ۴۰×۴۰ سانتی‌متری دارید، باید ۲ مربع با ابعاد ۵۲×۵۲ سانتی‌متر از چرم مصنوعی تهیه کنید.ـ

دکوراسیون و چیدمان پاییزی
برگ های زیبای پاییزی در دکوراسیون منزل

نکته: انتخاب چرم مصنوعی به این دلیل است که در این روش جایگزین دوخت کوسن، پارچه باید ضخیم و به اصطلاح شق باشد تا فرم موردنظر حاصل شود.پس از اینکه مرحله برش اصلی ۲ تکه روکش انجام شد، باتوجه به الگوهای ارائه‌شده در تصویر۷ و محل‌های تعیین‌شده برای برش در آنها، ابتدا برش‌های اریب را در محدوده ۴ سانتی‌متری دورتادور لبه هریک از تکه‌ها با قیچی انجام دهید تا ذوزنقه‌هایی در محیط هر لایه تشکیل شود.

دکوراسیون و چیدمان پاییزی
ریسه های پاییزی زیبا در دکوراسیون منزل

دکوراسیون و چیدمان پاییزی

پس از آن، با کمک کاتر و خط‌کش، خطوط افقی مابین هریک از ذوزنقه‌ها را (مطابق مکان‌های مشخص‌شده در الگو) ببرید.ـ نکته: هریک از ۲ الگوی ارائه‌شده، تنها نصف یک مربع زیر و رو را نشان می‌دهد. بنابراین شما باید برش نیمه دیگر مربع را نیز با همان الگو تکرار کنید.

دکوراسیون و چیدمان پاییزی
استفاده از برگ های پاییزی در چیدمان منزل

دکوراسیون و چیدمان پاییزی

پس از آنکه مرحله برش براساس الگوها انجام شد، یکی از تکه‌ها را روی کوسن و دیگری را زیر آن قرار دهید.ـ نکته: باتوجه به اینکه محل برش‌های ایجادشده در تکه‌های رو و زیر با هم متفاوت است، مراقب باشید آنها را جابه‌جا قرار ندهید، زیرا در این حالت این روش جایگزین دوخت، عملی نخواهد بود.

دکوراسیون و چیدمان پاییزی
گلدان پاییزی زیبا در چیدمان منزل

دکوراسیون و چیدمان پاییزی

در پایان، پس از آنکه مربع‌های مربوط به رو و زیر کوسن را در جای خود قرار دادید، ابتدا هریک از تکه‌های ذوزنقه‌ای شکل لایه زیرین را از داخل برش‌های افقی واقع در وسط ذوزنقه‌های لایه رویی – به صورت یکی در میان – عبور دهید و این کار را درمورد ذوزنقه‌های لایه رویی نیز تکرار کنید. به این ترتیب، کوسن با همین روش – بدون دوخت – روکش می‌شود.

دکوراسیون و چیدمان پاییزی
استفاده از برگ های زیبای پاییزی در دکوراسیون خانه

 

بد نیست بدانید رنگ های پاییزی را چگونه به نمایش بگذارید

رنگ های پاییزی را در خانه نمایش دهید و با برگ های طبیعی که از بیرون جمع کرده اید، یک قسمت از خانه یا تک تک اتاق ها را با رنگ های عنبر، کهربا، قهوه ای، زرد و طلایی تزیین کنید.

برای این منظور: ۱- با درست کردن نواری تزیینی از برگ ها و گذاشتن آن در جاهای مختلف خانه و با تابش نور خورشید به آن ها در طول روز، طیفی از رنگ های مختلف خواهید داشت.

۲- برگ ها و شاخه ها را به صورت گرد وسط میز بگذارید. برای جلب توجه بیشتر، از یک گلدان کبود رنگ پر از گل های پاییزی آفتابگردان یا رزهای زرد، شیری و قهوه ای استفاده کنید.

۳- حلقه ای از برگ های دکور پاییزی را روی یک اسفنج چسبانده، پشت در ورودی بزنید.

۴- ظرف کریستال بزرگی را انتخاب کنید دکور پاییزی و داخل آن را با شاخ و برگ های پاییزی پر نمایید.

۵- با مقداری چسب برگ های پاییزی را به صورت قلب یا پراکنده روی مقوایی سفید بچسبانید. روی آن کمی اسپری براق کننده بزنید و برای براق تر شدن برگ ها، روی آنها اکلیل طلایی بپاشید. آن را داخل قاب عکس گذاشته، به دیوار بزنید.

۶- چند برگ همراه با شاخه های کوچک را در امتداد پنجره قرار دهید. می توانید کدو حلوایی های کوچک، شمع خاموش و سایر اشیا تزیینی را نیز به آن اضافه کنید. برگ های دارای شاخه را به صورت دسته های کوچک یا به صورت پخش قرار دهید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

همچنین بخوانید
با پوسترهای دیواری، فضای خود را با هنر و زیبایی تزئین کنید. طراحی‌های منحصر به فرد و متنوعی که سلیقه‌های مختلف را جلب می‌کنند. به فضایی جدید از دکوراسیون داخلی دست پیدا کنید و احساسات و سلیقه خود را به اشتراک بگذارید.