کپسول فرفولیک Ferfolic برای جبران کم خونی مناسب است

کپسول فرفولیک Ferfolic نوعی مکمل غذایی برای افراد کم خون می باشد افرادی که دچار کم خونی شدند یبوست و اسهال و استفراغ دارند اگر به پزشک مراجعه نمایند با تجویز این کپسول فرفولیک کم خونی آنها بهتر شده و اشتهای آنها هم خوب می شود افراد کم خون بسیار بی حوصله و افسرده می باشند خیلی زود خسته نی شوند و رنگ پریده می باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر برای درمان کم خونی از کپسول فرفولیک Ferfolic استفاده نمایید را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

کپسول فرفولیک Ferfolic
کپسول فرفولیک Ferfolic

آهن به انتقال اکسیژن در بدن کمک می‌کند و همانطور که می‌دانیم تمامی ارگان‌های بدن برای داشتن یک عملکرد مطلوب به اکسیژن کافی نیاز دارند. علاوه بر آن آهن در حفظ سلامت پوست، مو، ناخن و سایر بافت‌های بدن نیز نقش اساسی دارد. اما اینکه بدن شما به چه میزان آهن به طور روزانه نیازمند است به سن، جنس و وضع سلامتی شما بستگی دارد. بدن با کمبود آهن دچار مشکلات متعددی می‌شود. رنگ پریدگی پوست، تنگی نفس، سردرد، بی‌حسی اندام‌های بدن، سرد شدن دست و پا، احساس درد در ناحیه قفسه سینه، ضعف و بی‌حالی، سرگیجه و ضربان نامنظم قلب برخی از نشانه‌های کم خونی در بدن است.

کپسول فرفولیک Ferfolic
کپسول فرفولیک Ferfolic

کپسول فرفولیک چیست؟

فرفولیک برای جبران کم خونی و کمبود برخی از ویتامین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دارو در مواقعی مثل بارداری و شیردهی، کمک به رشد کودکان و همچنین در مواردی که بدن با کمبود ویتامین ب۱۲ مواجه شده است، استفاده می‌شود. کپسول فرفولیک شامل آهن، فولیک اسید، ویتامین ب۱۲ و ویتامین C است. این مکمل دارای عوارض گوارشی کمتر ، جذب بهتر و اثربخشی بیشتر است.

توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه این مکمل به هیچ عنوان مجاز نیست. علت کمبود آهن باید مشخص گردد؛ زیرا این کمبود ممکن است به دلیل بیماری‌های کم خونی جدی و خطرناک باشد. بنابراین لازم است کپسول فرفولیک و سایر مکمل‌های آهن توسط پزشک تجویز شود.

نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی
نام‌های دیگر

موارد مصرف رفع کم خونی ناشی از فقر آهن

عوارض گرفتگی عضلانی، مشکلات گوارشی مثل يبوست، اسهال، تهوع و استفراغ
تداخل دارویی تتراسايكيلين‌ها، پانکراتین‌ها و پنی‌سیلین

 

مقدار و نحوه مصرف کپسول فرفولیک

مقادير مصرف در کم خونی باید توسط پزشک متخصص تجویز گردد. به طور معمول میزان مصرف برای بزرگسالان روزانه یک عدد کپسول است.

کپسول فرفولیک Ferfolic
کپسول فرفولیک Ferfolic

نکاتی که در رابطه با مصرف کپسول فرفولیک باید بدانید

در صورت وجود هر گونه حساسیت به غذاها، رنگ‌ها و مواد محافظ و فولیک اسید، پزشک را در جریان قرار دهید.
در صورت ابتلا به هر نوع کم خونی، قبل از مصرف کپسول فرفولیک با پزشک مشورت کنید.
فرفولیک را با معده خالی یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از غذا همراه با یک لیوان پر آب، مصرف کنید.
در صورت وجود ناراحتی‌های گوارشی، این دارو را همراه با غذا مصرف کنید.
برای جذب بهتر فرفولیک، آن را همراه با داروهای آنتی‌اسید و نیز خوراکی‌هایی مانند قهوه، چای، حبوبات و تخم‌مرغ مصرف نکنید.
مصرف فرفولیک باعث تیره شدن رنگ مدفوع می‌گردد.
قبل از مصرف این دارو، فهرست کلیه داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها با مکمل فرفولیک تداخل داشته باشند.
در صورتی که مصرف یک وعده از این مکمل را فراموش کردید، به محض یادآوری، آن را مصرف کنید. اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کنید و به برنامه دارویی خود بازگردید.
مصرف توام ویتامین C با آهن به نسبت متناسب جذب آهن را افزایش می‌دهد.
مصرف مکمل‌های آهن در دوران شیردهی، مجاز است.
در دوران بارداری، با مشورت پزشک از این مکمل استفاده کنید.
در صورت داشتن مشکلات کلیوی یا عفونت کلیه، مشکلات کبدی، بیماری پورفیریا، آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی، کولیت یا سایر مشکلات روده و زخم معده، قبل از مصرف کپسول فرفولیک با پزشک صحبت کنید.
در صورت بروز عوارضی مثل درد یا کرامپ شکمی، اسهال، تهوع و استفراغ، یبوست، سوزش سر دل، تیره شدن رنگ ادرار، خواب‌آلودگی، ضربان ضعیف یا سریع و غیرعادی قلب، به پزشک مراجعه کنید.

 

منبع: ستاره

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =