عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال از وصول پرونده بازیکن گابنی گل گهر به این کمیته خبر داد و گفت ما دقت را فدای سرعت نمی کنیم.

به گزارش “ورزش سه”، مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه سلام صبح بخیر پاسخگوی سوالات مجری برنامه بود. او درخصوص دیر رسیدن پرونده جنجالی بازیکن گابنی گل گهر گفت: پس از اینکه کمیته انضباطی رأی را صادر کند، یک هفته تا 10 روز تیم ها فرصت دارند تا اعتراضشان را به کمیته استیناف ارسال کنند. گل گهر نیز در این زمان اعتراضش را اعلام کرده است تا کمیته انضباطی نیز این پرونده را ارسال کند. 

 

دادرس درخصوص اینکه آیا بالاخره این پرونده به دست آنها رسیده است یا خیر، اینگونه پاسخ داد: دو روز پیش پرونده به دستمان رسید و ما نیز روز گذشته یک جلسه مقدماتی را در این خصوص برگزار کردیم. نمی توانیم جزئیات جلسه را ذکر کنیم ولی کلیات پرونده اینگونه است که آن را بازخوانی کرده ایم و در این خصوص صحبت های اولیه انجام شده است.

 

او درمورد جزئیات پرونده نیز گفت: چون پرونده حساسی است و شرایط خاصی دارد، برخی ها از این صحبت ها خوششان می آید و بعضی ها نیز خوششان نمی آید و هم اینکه چون دکتر صالحی هم رئیس کمیته و هم سخنگو هستند، اگر ایشان صلاح بدانند به صورت جزئی درباره پرونده صحبت می کنند.

 

وی درباره اینکه سال گذشته نیز رأی پرونده پیکان و سایپا در کمیته استیناف تغییر کرد، خیلی ها پیش بینی می کنند احتمال برگشت رأی پرونده گل گهر نیز خیلی زیاد است، پاسخ داد: به قول شما این یک پیش بینی است و همه آزادند پیش بینی کنند. یکی می گوید رأی پرونده تغییر می کند و بعضی ها می گویند این رأی برنمی گردد. بعضی ها نیز به ما دستور می دهند که باید رأی پرونده تغییر کند و برخی دستور می دهند همین رأی باقی بماند.

 

دادرس صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: در شرایط قضایی، ما تابع احساسات، نظریات و پیش بینی ها نیستیم. ما تابع پرونده هستیم و طبق برداشت هایمان به یک سمت حکم می دهیم. اینکه می گویند چون رأی پرونده سایپا و پیکان شکسته شد و رأی پرونده گل گهر نیز باید تغییر کند، منطقی نیست.

حتما بخوانید  اعلام اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر

 

وی درباره اینکه چرا برخی ها این پرونده را با برگشت رأی پرونده سایپا و پیکان مقایسه می کنند، گفت: این به دلیل احساسات است. همه دوست دارند حرفی بزنند چون پرونده حساس است. همه دوست دارند خودشان را در این جریان شریک بدانند و  نظرشان را ارائه می کنند. نظر آنها قابل احترام است ولی برای ما اثرگذار نیست. ما پس از خواندن کامل پرونده و انجام تحقیقات و دیدن شرایط، رأی خود را صادر می کنیم. وگرنه ما تابع نظرات دیگران نیستیم.

 

عضو کمیته استیناف درباره اینکه اعلام رأی نهایی چقدر زمان می برد، پاسخ داد: این مسئله به حساسیت پرونده بستگی دارد. بعضی جاها ابهام دارد و ما باید کسانی که دخیل هستند را دعوت کنیم و از آنها سوال بپرسیم تا ابهامات رفع شود. 

 

دادرس درباره اینکه باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه ای خواستار صدور فوری رأی پرونده شده است، گفت: قضاوت و صدور رأی مانند خمره رنگ رزی نیست. باید تحقیق شود. هنوز هم دیر نشده و کمیته انضباطی هم زود رأی نداد. آنها تحقیق و تأمل کردند و سپس رأی خود را صادر کردند. روندی که باشگاه گل گهر برای اعتراض به کمیته استیناف طی کرد، زمان برد. اکنون نوبت ماست تا پرونده را بررسی کنیم. ما نباید عدالت را فدای سرعت کنیم. در آخر فصل تیم قهرمان مشخص می شود و امتیازات تأثیرگذار است و اکنون اینگونه نیست. 

 

ممکن است ما  نیز اشتباه کنیم ولی سعی می کنیم عدالت را برقرار کنیم. اینکه کدام تیم امتیاز بگیرد و کدام تیم ضرر کند، به نفع ما نیست. آنچه که اتفاق افتاده است را بررسی می کنیم.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دوازده =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.