حکم مردی که زنش را از خانه بیرون میکند چیست؟

حکم شرعی مردی که زنش را از خانه بیرون میکند چیست؟ در دعواهای بین زن و شوهر گاه پیش می آید که شوهر زن را از خانه بیرون می کند. در این زمان معمولا زنان دچار ترس و استیصال شده و نمی دانند چه کنند. برای این که زن در این شرایط بهترین و سنجیده ترین رفتار را داشته باشد لازم است که نسبت به حقوق خود و قوانین شرعی و کیفری آگاهی کامل داشته باشد. در ادامه به بررسی حکم مردی که زنش را از خانه بیرون میکند می پردازیم.

حکم مردی که زنش را از خانه بیرون میکند
حکم مردی که زنش را از خانه بیرون میکند چیست؟

 

اگر مرد زن را از خانه بیرون کند

اگر زوج زوجه را از خانه بیرون کند و زوجه بتواند این مسئله را در دادگاه ثابت کند ( زوجه برای اثبات این ادعا باید شاهد داشته باشد ) و در طی این مدت از طرف زوج به زوجه نفقه و خرجی داده نشود، زوج به علت ترک انفاق محکوم به حبس خواهد شد. زوجه می تواند از مرد طلب نفقه کند و در قبال آن دادگاه او را الزام به تمکین می کند و اگر از تمکین سر باز زند نفقه به او تعلق نمی گیرد.

حتما بخوانید  خواص خوردن شیر همسر و حکم شرعی خوردن شیر همسر چیست؟

مسئله بالا حکم حقوقی و شرعی مردی است که همسرش را از خانه بیرون کرده است. اگر زن به مدت شش ماه از خانه به اجبار بیرون شده باشد و در این مدت شوهر هیچ خرجی و نفقه ای به او نداده باشد زن می تواند با اثبات این ادعا در دادگاه حکم طلاق بگیرد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

5 پاسخ

  1. ومی فرمایند بعضی از قضات به عرف رأی صادر می کنن پس قانون برای چی وضع شده قاضی دادگاه بدوی آقای پرنیان بودندکه به خاطر ترک انفاق وکالت در طلاق رو به زوجه دادند دادگاه خانواده قم وقاضی دادگاه تجدید نظر آقای تولیت بودند که اعتقادی به ترک انفاق نداشتند با وجود اینکه زوج محکوم هم شد بود.

  2. در یک خانه دونفره چ فرد دیگری میتونه حضور داشته باشه که شاهد بشه

    1. من ثابت کردم واز لحاظ کیفری وحقوقی محکم به ترک انفاق شد در دادگاه تجدیدنظر حق طلاق از من گرفته شد به این دلیل که بی کس نمونده بودی وخانواده ات که بودن و۱۴ سال زندگی کردی از این به بعد هم باید زندگی کنی به همین سادگی وهمچنان ۲ونیم که دردادگاه ها درپی گرفتن حقم هستم تازه اقرار به زبان هم کرده در دادگاه کلانتری مشاوره و….

  3. هیچ زنی نمیتواند اثبات کند. در ان موقع هیچ شاهدی غیر از خدا نیست. متاسفم برای قانون گزاران و زنان مظلوم سرزمینم

    1. بله فقط شاهد خداست
      چ کسی غیر از خدا میبینه زنی گوشه خیابون سردو تاریک نشسته دلیلش چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.
حوله‌ نخی یزدی، از انواع منسوجات سنتی یزد است. با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تهیه‌ نخ ویسکوز، به دلیل جذب آب بسیار بیشتر آن نسبت به نخ، بیشتر از نخ ویسکوز تولید می‌شوند. باتوجه به تبحر بالای بافندگان یزدی، از کیفیتی بی‌نظیر هم برخوردارند.