90 دقیقه جنجالی تقابل آرسنال و منچسترسیتی صحنه های عجیب و متعددی به همراه داشت.

به گزارش “ورزش سه”، جنجال های دیدار آرسنال در مقابل منچسترسیتی پیش از شروع بازی آغاز شد. در حالی که بازیکنان آماده حضور در زمین و شروع مسابقه بودند، اعلام شد که در کادر داوری این دیدار تغییراتی اعمال شده است. کنستانتین هاتزیداکیس، یکی از دو کمک داور این دیدار جای خود را به کوین فرند، داور چهارم مسابقه داد و در واقع داور چهارمی در 30 دقیقه ابتدایی بازی در استادیوم حضور نداشت.

 

اما در بین نیمه کوین فرند به جایگاه خود به عنوان داور چهارم بازگشته و نیل دیویس به عنوان کمک داور وارد زمین شد. جالب اینجاست دیویس تنها کمی قبل از گل بوکایو ساکا وارد استادیوم امارات شده و خیلی زود خود را مهیای حضور در میدان کرد.

 

 

اما این دیدار حوادث جنجالی زیادی به همراه داشت. در همان دقایق ابتدایی مارتین اودگارد در محوطه سرنگون شد و استورات آتول، داور این مسابقه تمایلی به اعلام پنالتی نشان نداد. اما تکرار این حادثه به وضوح نشان داد که ادرسون قبل از توپ با اودگارد برخورد داشته است.

 

جرد ژیلت، مسئول اتاق VAR نیز صحنه را مورد بررسی قرار داد و تصمیم داور وسط را تایید کرد. امتناع VAR از مداخله، به ‌ویژه در شرایطی که در نیمه دوم چنین صحنه ای به نفع منچسترسیتی پنالتی اعلام ‌شد، اعتراضات گسترده توپچی ها برانگیخته است.

 

آلبرت استیوونبرگ، دستیار میکل آرتتا گفت: “گیج کننده، کلمه درستی برای توصیف اتفاقات است. باید ثبات در تصمیم گیری وجود داشته و در این صورت باید در صحنه مارتین اودگارد نیز داور برای بررسی احتمالی پنالتی به کنار زمین می رفت.”

حتما بخوانید  بهتر است آسنسیو راهی آرسنال شود

 

 

 

عصبانیت آرسنال زمانی به نقطه جوش رسید پس از متوقف شدن برناردو سیلوا در محوطه با حرکت گرانیت ژاکا در نیمه دوم، یک پنالتی به سود سیتیزن ها اعلام شد. البته به نظر می رسید ژاکا پیراهن سیلوا را کشیده، اما باز هم خود آتول در نگاه اول پنالتی را نگرفت. اما مسئول اتاق VAR به داور توصیه کرد که این برخورد را از روی مانیتور کنار زمین بررسی کند و در ادامه داور نیز تصمیم خود را تغییر داد و به سود سیتی پنالتی گرفت.

 

اما واکنش پپ گواردیولا به این اتفاقات: “من صحنه مشکوک به پنالتی روی اودگارد را ندیدم و این صحنه روی صفحه نمایش بزرگ نشان داده نشد، پس من نمی توانم در این رابطه نظر بدهم، اما صحنه برناردو سیلوا پخش شد.”

 

 

 

 

اما در همان صحنه ژاکا و گابریل ماگالاش در آن صحنه کارت زرد گرفتند و البته اخراج مدافع آرسنال در دقیقه 60 درست بود. گابریل ماگالاش در آن صحنه نقطه پنالتی را خراب کرد و داور با دیدن این صحنه به او کارت داد که تصمیم درستی هم بود.

 

همچنین او دقایقی بعد با متوقف کردن گابریل ژسوس در وسط زمین کارت دوم را نیز دریافت کرده و در نهایت زمین را ترک کرد. این اتفاقات عجیب تنها طی پنج دقیقه پیروزی آرسنال را به شکست تبدیل کرد و در نهایت این رودی بود که در دقیقه 93 تیر خلاص را زد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.