پارک ژوراسیک تهران
تهران به‌عنوان پایتخت ایران از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است و در عین حال افراد زیادی هم با هدف کار و هم برای گردش و تفریح به آن سفر می‌کنند. ما در این مقاله به بررسی جاذبه‌های دیدنی نزدیک هتل اسپیناس پالاس تهران پرداختیم.

هتل اسپیناس پالاس تهران یکی از هتل‌ های تهران است که در منطقه‌ی زعفرانیه واقع شده است. این هتل تهران با چیدمانی مدرن و طراحی شیک و زیبا، امکانات کامل و خدمات بسیار عالی را برای مسافران فراهم کرده است. این هتل دارای اتاق‌هایی با دکوراسیونی مدرن، مبلمانی شیک و تجهیزات کامل است که به راحتی می‌توانید در آنها اقامت کنید. همچنین این هتل دارای رستوران‌های با منوی بین‌المللی و سنتی است که انواع غذاهای خوشمزه را برای شما آماده می‌کنند. هتل اسپیناس پالاس تهران همچنین دارای استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی و سالن کنفرانس است که برای مسافران تجهیز شده است.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک یا پارک دایناسورها، از پارک‌های نزدیک هتل اسپیناس پالاس تهران بوده که یک مجموعه تفریحی- آموزشی به شمار می‌آید. این پارک در اسفندماه ۱۳۹۲ در شهر تهران به بهره‌برداری رسید و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در حال حاضر میزبان گردشگران می‌باشد. مجسمه‌های متحرکی از گونه‌های مختلف دایناسورها در پارک ژوراسیک، در اندازه طبیعی، به نمایش گذاشته می‌شود. با در نظر گرفتن آناتومی بدن دایناسورها این مجسمه‌ها ساخته شده‌اند؛ از این رو بسیار طبیعی می‌باشند. ویژگی‌هایی همچون حرکت پلک‌ها، دست‌ها و صدای دایناسورها، سبب شده تا آن‌ها واقعی‌تر نیز بنظر بیایند. یک تخم دایناسور بزرگ نیز در پارک وجود دارد که نحوه متولد شدن دایناسورها را نمایش می‌دهد.

نام این پارک از رمان پارک ژوراسیک اثر «مایکل کرایکتون» برگرفته شده است. در سال ۱۹۹۳ یعنی سه سال پس از انتشار آن، فیلم معروف پارک ژوراسیک که اثر «استیون اسپیلبرگ» می‌باشد بر اساس آن ساخته شد.

پارک ژوراسیک از جمله پارک‌های معروف تهران به حساب می‌آید که دارای محیط بسیار مناسبی جهت یک گردش خانوادگی، به‌ویژه همراه کودکان است. گردش در این پارک از دو جنبه تفریحی و آموزشی برخوردار می‌باشد. مشاهده دایناسورها در اندازه واقعی، شنیدن صدای این موجودات، گرفتن عکس یادگاری در کنار آن‌ها، از تفریحات بسیار جذاب و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای کودکان خواهد بود. همینطور یادگیری نام علمی هر یک از دایناسورها، روش زندگی و غذای آن‌ها به این گردش جنبه‌ آموزشی نیز می‌دهد. به همین خاطر این پارک بدون شک محل مناسبی جهت اردوهای علمی- تفریحی مدارس است.

مجسمه‌هایی از حیوانات دیگر علاوه بر دایناسورها، نظیر فیل، تمساح و خرس قطبی هم در پارک خواهید دید.

 

باغ ایرانی

باغ ایرانی در نزدیکی هتل اسپیناس پالاس تهران قرار دارد. باغ ایرانی از جمله باغ‌های قدیمی محله ونک تهران می‌باشد؛ این باغ که دارای چهره‌ی جدیدی است، بیش از دو هکتار از مساحت حدود ۳٫۴ هکتاری آن را فضای سبز پوشانده است. علاقمندید که بدانید ساکنان قدیمی این باغ چه افرادی می‌باشند؟ درختان ۱۵۰ ساله تا ۲۵۰ که دارای سن عهد قاجاری هستند؛ شامل چنارها، نارون‌ها، سروها، زبان‌گنجشک‌ها، اقاقیا و درخت‌هایی نظیر گردو، توت، انار و خرمالو به‌همراه یک استخر قدیمی از ساکنان این مکان‌ می‌باشند که حق آب و گل دارند. سایر چیزهایی که مشاهد می‌کنید جدید می‌باشند و عمر آنچنانی از آن‌ها نمی‌گذرد. نام ۱۱ بخش باغ ایرانی عبارتند از بهشت یک، بهشت دو، آرامش، طبیعت، شعر، باغ‌ درون، بی‌کرانگی، تنهایی، دو رنگ، خاطره و اسطوره. این باغ‌ها به دو محور به نام‌های طاق ایرانی، سروستان و چنارستان، ۶ آب‌نما، و سایر گونه‌های گیاهی از جمله زرشک، شیر خشت، برگ نو، برگ بو، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته‌های فصلی و دائمی به مجموعه‌ای خاص تبدیل گشته‌اند. خوب است بدانید یکی از بخش‌های دنج این باغ چشم‌اندازی منحصربه‌فرد روبه اتوبان نیایش دارد و در سردر غربی واقع شده است.

باغ ایرانی

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر به هتل اسپیناس پالاس تهران نزدیک است. از جمله شاهراه‌های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس خیابان ولیعصر تهران در پایتخت است. تا قبل از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر، با نام خیابان پهلوی شناخته می‌شد. خیابان ولیعصر به خاطر داشتن درختان چنارش نیز بسیار معروف است؛ هرچند که تعداد این درختان در گذشته بسیار بیشتر از امروز بود.

شروع خیابان ولیعصر تهران از جنوب پایتخت در میدان راه‌آهن بوده و تا یکی از شمالی‌ترین نقاط شهر تهران میدان تجریش در شمیرانات ادامه دارد. پارک‌های عمومی بزرگ، مراکز فرهنگی و تجاری، رستوران‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری بسیاری در طول خیابان ولیعصر وجود دارند.

نام خیابان ولیعصر تهران را در هفتم دی ماه سال ۱۳۹۰، به خاطر داشتن قدمت بالا و ظرفیت برجسته گردشگری‌اش در فهرست آثار ملی ایران ثبت نمودند. از زمان‌ ساخت خیابان ولیعصر تا به امروز، این خیابان محل تفرج و گردش بوده است. البته در گذشته استفاده از این خیابان میسر نبوده است و تنها صاحب منصبان دولت و افراد حکومتی اجازه استفاده از آن را داشتند؛ اما خیابان ولیعصر امروزه محل مناسب جهت خرید، تفریح و پیاده‌روی برای تمام ساکنان پایتخت می‌باشد و تعدادی از بهترین جاذبه‌های دیدنی تهران در آن قرار دارد.

خیابان ولیعصر در مرکز شهر تهران واقع شده است. تا قبل از گسترش پایتخت از سمت غرب، می‌شد خیابان ولیعصر را خط میانی شهر تهران در نظر گرفت؛ با این حال امروزه با گسترده شدن شهر تهران از سمت غرب، فاصله خیابان ولیعصر تا منتهی الیه غربی تهران در مقایسه با شرق پایتخت، بیشتر شده است.

این خیابان از جنوب به میدان راه‌آهن و از شمال به میدان تجریش ختم می‌گردد و در طی این مسیر از تقاطع‌ها، میدان‌ها و خیابان‌های بسیار در تهران عبور می‌نماید. در قسمت‌هایی از امتدادش خیابان ولیعصر با اتوبان مدرس، خیابان وزرا، خیابان فلسطین و خیابان شریعتی موازی می‌باشد. از بااهمیت‌ترین تقاطع‌های این خیابان باید به تلاقی آن با اتوبان مدرس، بلوار میرداماد، بزرگراه حقانی و خیابان ملاصدرا در میدان ونک، بزرگراه همت، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید مطهری، بلوار کشاورز، خیابان انقلاب در چهارراه ولیعصر، خیابان دکتر فاطمی، خیابان جمهوری، خیابان امام خمینی و خیابان مولوی اشاره نمود.

خیابان ولیعصر

 کاخ سعدآباد

هتل اسپیناس پالاس تهران به کاخ سعدآباد نزدیک می‌باشد. این کاخ جاذبه تاریخی‌ای محسوب می‌شود که دو دوره قاجار و پهلوی را دربردارد. موزه‌های مختلف این کاخ اطلاعات فراوانی را در زمینه‌های گوناگون در اختیارتان قرار می‌دهد. سبک‌های معماری متفاوت، از سنتی ایرانی گرفته تا مدرن اروپایی را یکجا می‌توانید مشاهده کنید. فضای سرسبز و جنگلی آن برای عکاسی و گشت‌وگذار محیط مناسبی است.

کاخ سعدآباد با سروهای بلندش و کاخ‌های خود، در شمال شهر فضایی یک میلیون و صد هزار متر مربعی را در بر گرفته است. این مکان محل سکونت تابستانه پادشاهان به خصوص در زمان حکومت قاجاریان بوده است. این کاخ که درب‌های آن فقط به روی افراد خاص باز بود پس از انقلاب سال ۱۳۷۵ با تغییر کاربری و تبدیل شدن به موزه، پذیرای عموم مردم گشت. اینگونه کاخ سعدآباد توانست رازهای پنهان خود را با مردم سرزمینش در میان بگذارد. خوب است بدانید ‌در ابتدا سعدآباد قدیمی تنها هشت هزار متر در کنار رودخانه با یکی دو عمارت قرار داشته است. این کاخ را دوست و ندیم رضا شاه پهلوی، حاج آقا رضا رفیع ملقب به قائم مقام الملک، پس از کودتای سال ۱۲۹۹ از ابولفتح سردار اعظم به مبلغ چهارصد هزار تومان خریداری کرد. پس از اضافه کردن باغ‌هایی دیگر به محلی برای استقرار تابستانه رضاخان تبدیل گشت.

سپس در طول سال‌های حکومت پهلوی علاوه بر اضافه شدن تعدادی باغ دیگر به سعدآباد اولیه، بسته به مناسبت‌های گوناگون کاخ‌ها و کوشک‌های متفاوتی ساخته شد. هر یک از این کاخ‌ها و کوشک‌ها با توجه به سبک معماری، دنیای متفاوتی دارند. باغ سعدآباد در طول حکومت پهلوی‌ها گسترش پیدا کرد، در واقع متشکل از باغ امام جمعه، باغ سالار جنگ،باغ آقا محمد جواد گنجه‌ای‌ ‌«این باغ جزو جعفرآّباد بود‌»، باغ سپهد امان ا…میرزا، شکرا… قوام الدوله، همدم السلطنه و مستوفی الممالک می‌باشد.

کاخ سعدآباد

تله‌کابین توچال

هتل اسپیناس پالاس تهران به تله کابین توچال بسیار نزدیک است. تله‌کابین توچال را در پایان خیابان ولنجک، مجموعه بام تهران و در ۳ کیلومتری میدان تجریش در منطقه شمیرانات می‌توانید پیدا کنید. پروژه ساخت تله کابین توچال در سال ۱۳۵۳ هجری شمسی با همکاری شرکت فرانسوی ” پوما ” شد. این پروژه در سال ۱۳۵۷ پایان یافت.

این تله‌کابین متشکل از سه خط اصلی و سه خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله اسکی می‌باشد. طول سه خط اصلی تله کابین روی هم رفته نزدیک به ۷۵۰۰ متر می‌شود. در بین تله کابین‌های نصب شده تله‌کابین توچال در دنیا یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین پیوسته محسوب می‌شود. در مسیر تله کابین، سرعت حرکت کابین‌ها ۴ متر بر ثانیه می‌شود.

این تله کابین نزدیک هتل اسپیناس پالاس تهران از جمله طولانی‌ترین خطوط تله کابین در دنیا به شمار می‌آید. این تله کابین از سال ۱۳۵۷ تا کنون فعالیت نموده است. تله کابین توچال دارای ۷۵۰۰ متر طول بوده، از طولانی‌ترین خط تله کابین پیوسته در دنیا است. این تله کابین مسیر صعود به قله توچال را به بهترین شکل از تهران ایجاد کرده است. مسیر تله کابین از زیبایی‌های بی‌نظیری برخوردار می‌باشد. بطور قطع در هر فصلی از سال دیدن همزمان تهران از بالا و کوه‌ها اطراف تهران لطف دیگری دارد.

تله‌کابین توچال

جمع‌بندی

تهران به‌عنوان پایتخت ایران از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است و در عین حال افراد زیادی هم با هدف کار و هم برای گردش و تفریح به آن سفر می‌کنند. ما در این مقاله به بررسی جاذبه‌های دیدنی نزدیک هتل اسپیناس پالاس تهران پرداختیم.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =