دره ای که جن ها ساخته اند تنگه چاهکوه در قشم

تنگه چاهکوه دره ای جالب در قشم می باشد که جن های واقعی این مکان را درست نموده اند این تنگه بسیار عجیب و کمی نیز ترسناک می باشد نقش و نگارهایی جالبی روی سنگ ها می باشد که بسیار مورد توجه توریست ها در جهان قرار می گیرد همه برای تماشا به این منطقه آمده تا این دره عجیب و ترسناک را ببینند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتری تنگه چاهکوه دره که جن های آن را در جزیره قشم ساخته اند را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

 

تنگه چاهکوه در بخش شمال‌غربی جزیره قشم نزدیک روستای چاهوی شرقی قرار دارد. این ژئوسایت، نمونه کم‌ نظیری از فرسایش آب و تشکیل دره پرتگاهی است که در اثر حرکت تند و سریع آب و بارندگی‌های شدید تشکیل شده است. اما فرسایش آب، دومین عامل تشکیل این تنگه است و عامل اصلی آن فرسایش سنگ در امتداد یک شکست اصلی بوده است.

درون تنگه چاهکوه، دو چاه آب وجود دارد که به دست مردم روستا چاهو حفر شده‌اند. چاهو در زبان محلی به معنی چاه‌کن است.

اما پیش‌از ورود رسیدن به این تنگه که در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری از شهر قشم قرار دارد، نزدیک روستای چاهو، سازند ماسه‌سنگی دیگری خودنمایی می‌کند که در اثر فرسایش باد به شکل قلعه درآمده است. به‌دلیل‌اینکه هیچ انسانی در تشکیل این قلعه دخالت نداشته است در گذشته‌های دور، مردم روستا ساخت آن را به اجانین نسبت می‌دادند و به‌همین‌علت حتی امروزه به این سازند زیبا، قلعه‌جن می‌گویند.

نزدیک روستای چاهو در جزیره قشم در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری از شهر قشم سازند ماسه‌سنگی شبیه به قلعه وجود دارد که به آن قلعه‌جن می‌گویند.

تنگه چاهکوه دره جن ها
تنگه چاهکوه در بخش شمال‌غربی جزیره قشم نزدیک روستای چاهوی شرقی قرار دارد.
این ژئوسایت، نمونه کم‌نظیری از فرسایش آب و تشکیل دره‌ای پرتگاهی است که در اثر حرکت تند و سریع آب و بارندگی‌های شدید تشکیل شده است.
تنگه چاهکوه دره جن ها
تنگه چاهکوه، کنار دره ستاره‌ها یکی از جاذبه‌های طبیعی ژئوپارک قشم به‌شمار می‌رود.
تنگه چاهکوه دره جن ها
باوجود فاصله زیاد تنگه چاهکوه تا شهر قشم، زیبایی این ژئوپارک به‌حدی است که سالانه هزاران گردشگر را جذب می‌کند.
تنگه چاهکوه دره جن ها
در اثر فرسایش آب، اشکال طبیعی زیبایی بر دل دیواره‌های این تنگه به‌وجود آمده است.
تنگه چاهکوه دره جن ها
تنگه چاهکوه دره جن ها 

 

منبع: چمدان

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =