خرید ویلا در بهترین  و خوش آب و هوا ترین مناطق کشور یکی از دغدغه های هر ایرانی می باشد زیرا همه به دنبال آرامش و آسایش بیشتری برای خود و خانواده هایشان هستند و دوست دارند از شلوغی و محیط استرس زایی شهر خود به یک محیط آرام و زیبا آخر هفته ها یی خود را سپری کنند و به همین دلیل اغلب مردم  به دنبال خرید ویلا در شمال و یا مناطق بکر و زیبای کشورهستند.

خرید ویلا در شمال نیاز به رعایت بعضی  از نکات دارد که ما در این مقاله به آن می پردازیم که چطور یک خرید مناسب داشته باشیم ؛ اول از همه می بایست تصمیم گیری درست داشته باشید که تمایل دارید در کدام شهر ویلای خود را خریداری و تهیه کنید به عنوان مثال در مازنداران یا گیلان ؟ که هر یک از این شهر ها دارای فرهنگ های مختلف و همچنین زیبایی های متفاوتی نیز می باشد و بایستی در اولین اقدام به خرید به این نکات  توجه بیشتری داشته باشید. با گیلیم همراه باشید:

 تفاوت ویلای جنگلی و ساحلی

 

خرید ویلا در شمال با ویو دریا یا جنگل ؟

مورد بعدی در خرید ویلا در شمال تصمیم گیری برای موقعیت مکانی ویلا می باشد که تمایل دارید در منطقه جنگلی سکونت داشته باشید و یا کنار دریا که باز این مورد بر می گردد به سلایق شخصی شما عزیزان اما پیشنهاد گروه املاک آوان به شما کاربران عزیز مناطق جنگلی می باشد چرا که در مناطق جنگی طبیعت بسیار زیباتری را با صدای پرندگان گوناگون و هوای بهتری را تجربه خواهید کرد تا ویو دریا ؛ چرا که در ویلا هایی که ویو دریا دارند پس از مدتی افراد خانه را دل زده می کند و هوای شرجی که دارد باعث اذیت آنها خواهد شد و حتی نمی توانید پنجره ها را باز کنید و هوایی خنک و دلپذیر را تجربه کنید اما در مناطق جنگلی این امکان را خواهید داشت که در هر لحظه از روز و شب هوایی مطبوع داشته باشید و خود این شرایط یکی از بهترین گزینه ها هست که مناطق جنگلی را در خرید ویلا در شمال بر گزینید.

چنانچه به دنبال خرید زمین در شمال هستید می توانید به صفحه این دسته بندی مراجعه کنید و از اطلاعات این بخش استفاده نمایید.

مزایای خرید ویلای جنگلی و ساحلی

همواره برای بسیاری از افراد جذاب بوده که یک ویلا داشته باشند اما این دوگانگی وجود داشته که اساسا چه نوع ویلایی برای آن ها مناسب است و می تواند نیازهای تفریحی و اقامتی آن ها را تامین نماید. از سوی دیگر نیز تنوع و جذابیت های  که در انواع ویلاها درکشور وجود دارد باعث شده تا این سردرگمی چند برابر شود.

 همه چیز درباره تفاوت ویلای جنگلی و ساحلی

امروزه افراد زیادی به علت وجود مشغله های فکری و روحی و آلودگی‌های شهری در پی خرید ویلا در شهر ویا مناطق خوش  آب و هوا هستند. آنها نمی‌توانند از خرید ویلاهای زیبا و چشمگیردر شمال کشور مخصوصاً در گیلان و مازندران بگذرند. در استان‌های شمالی به علت خوش آب و هوایی کیفیت زندگی بالا می‌باشد و طبیعت بسیار زیبای نیز دارد. شما می‌توانید بر حسب سلیقه های خودتان ، نیاز و بودجه مورد نطرتان  ویلای جنگلی و یا ویلای ساحلی انتخاب نمایید. اما متفاوت بودن این دو در چیست؟  همه چیز درباره متفاوت بودن ویلای جنگلی و ساحلی عنوان مقاله‌ای است که در ادامه آن را می‌خوانید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید..

 ویلاهای ساحلی

اینگونه از ویلاها همانطور که از اسمش پیدا می باشد در ساحل دریا واقع شده است. طبیعتاً این ویلاها در شهرهایی که دریا دارند ساخته می‌شوند. ویلای ساحلی در کنار ساحل دریا و اطراف دریا ساخته می‌شود و معمولاً از اطراف به دریا راه دارد. بعضی از این ویلاها حیاط های روبه دریا داشته و این امکان را به صاحب ویلا می‌دهد که در هر زمان و ساعتی از شبانه روز در کنار سواحل زیبا قدم بزنند. یکی از بهترین ویلاهای ساحلی می باشد که شما می‌توانید شبهای پر آرامشی را در چنین ویلاهایی سپری کنید و شب خود را با صدای موج آب به صبح برسانید. و اما در ادامه به معایب ویلاهای ساحلی نیز اشاره خواهیم کرد.

https://gillim.ir/property-type/beach-villa/

معایب ویلاهای ساحلی

یکی از مهم ترین ایراداتی که این این بناها دارند، به دلیل مجاوربودن با ساحل و رطوبت بالا، خانه یا ویلاها دائما نیازمند مراقبت و تعمیرات می باشد. همچنین شرجی بودن شدید هوا در فصل گرم سال نیز از معایب داشتن این نوع مناطق می باشد.

مزایای خرید ویلای جنگلی و ساحلی

نکات مهم در زمان خرید

زمانی که از خرید خانه ویلایی اطمینان حاصل شد لازم است تا با رفتن به دفاتر مشاور املاک و بهره مندی ازمشاوره های کارشناس های محلی از تمامی نکات مهم درباره اقامت و استفاده از خانه های ویلایی اطلاع پیدا کنید. زیرا در مواردی خاص دیده شده است بناهایی با مجلل وزیبایی و جذابیت بصری ساخته شده اند و جذابیت های بصری دارند اما از نظر متریال ساخت جزو خانه های بی کیفیت و دارای مشکل به شمار می روند. می توان با مطالعه در سایت ها از نکات جزیی در این حوزه نیز آگاه شد. شنیدن صحبتهای افرادی که در این مناطق خانه ویلایی دارندو زندگی می کنند می توانید پیشنهاد خوبی برای گرفتن مشاوره باشد.زیرا این افراد به داشتن اقامت در این منطقه تسلط بالایی نسبت به افرادی که تازه قصد خرید و زندگی در این مناطق را دارند، دارا هستند.

ویلاهای جنگلی

ویلای جنگلی، به طور کلی به مجموعه ویلاهایی گفته می شود که با قرار گرفتن در موقعیت های جنگلی و در میان حجم گسترده و بسیار از سرسبزی و درگشت و گذاری در جنگلهای سرسبزو انبوه درختان سر به فلک کشیده و تنفس هوایی تمیز و پر از اکسیژن جانی تازه به هرفردی که در حال پیاده روی در این مناطق باشد رامی دهد.

هر چند دریای شمال، دارای جذابیت های  وصف ناپذیر است اما افراد زیادی به عشق جنگل‌های شمال راهی این منطقه می شوند. از طرف دیگر با توجه به این موضوع که کشور ما در ناحیه بیابانی قرار دارد، بسیاری از هموطنان ما علاقه دارند تا از این نعمت ملی و بهرمند شوند و در هوای سالم و منظره های بکرو زیبایی این منطقه حضور پیدا کنند.

https://gillim.ir/property-type/forest-villa/

معایب ویلاهای جنگلی

ولی باید در نظر داشته باشید که مزایای زیاد دلیلی بر عدم وجود مشکلات نیست. اولین عیب این نوع بنا دوری از مرکز شهرهاست و این ممکن است دردسر ساز باشد و در زمان هایی وقوع حادثه یا  نیاز به امداد و کمک باشد، مشکلات جدی را برای صاحبان این مناطق به همراه دارد. سرمای جنگل یکی دیگراز مشکلاتی است که سبب می شود تا برای گرم نگه داشتن ساختمان هزینه بسیار زیادی شود و حتی ممکن است برف سبب شود تا امکان رسیدن به خانه و یا تردد در آن منطقه با مشکلاتی جدی روبرو شود.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.