چه ویتامینی باعث چاقی صورت میشود
یکی از موثرترین کارهایی که برای توپر نشان دادن صورتتان و چاق شدن صورت می‌توانید انجام دهید استفاده از ویتامین برای چاقی صورت می‌باشد.

چه ویتامینی باعث چاقی صورت میشود و  بهترین موادهای غذایی که شامل این ویتامین‌ها هستند، کدامند؟

سوال اکثر مردم می‌پرسند: چه ویتامینی باعث چاقی صورت می‌شود؟ بهترین ویتامین برای چاقی صورت چیست؟ آیا ویتامین e برای چاقی صورت تجویز می‌شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با نیک استار همراه باشید.

مصرف ویتامین‌ها یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای چاق شدن صورت می‌باشد. یکی از موثرترین کارهایی که برای توپر نشان دادن صورتتان و چاق شدن صورت می‌توانید انجام دهید استفاده از ویتامین برای چاقی صورت می باشد. حتی گاهی کمبود بعضی از ویتامین‌ها در بدن باعث لاغری و وزن نگرفتن می‌شود. نیک‌استار در ادامه به بررسی بهترین ویتامین برای چاق کننده صورت می‌پردازد.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

 

 

ابتدا دلیل لاغری صورتتان را مشخص کنید

قبل از اینکه شروع به استفاده از ویتامین برای چاقی صورت نمایید بهتر است ابتدا به بررسی دلایل لاغری صورتتان بپردازید. عوامل مختلفی ممکن است باعث لاغری صورت شما شوند.

اگر برای کاهش وزن و لاغر شدن بدنتان رژیم گرفته‌اید و با رعایت یک رژیم غذایی مناسب در طی چند ماه چند کیلو وزن کم کرده‌اید بدون شک صورت شما نیز لاغر شده است.

به طور کلی لاغر شدن بدن بدون این که صورت لاغر شود امکان پذیر نیست. بنابراین یکی از شایع ترین دلیل لاغری صورت کاهش وزن بدن به وسیله رژیم‌های لاغری می‌باشد. ممکن است شما کمبود ویتامین داشته باشید.

کمبود بعضی از ویتامین‌ها در بدن منجر به عدم جذب و هضم مواد غذایی و در نتیجه لاغری می‌شود. بنابراین یکی از دلایل لاغری صورت می‌تواند کمبود بعضی از ویتامین‌ها در بدن باشد. ژنتیک یکی دیگر از دلایل لاغری صورت می‌باشد.

به صورت اطرافیان درجه یک خود نگاه کنید. اگر اطرافیان شما صورتی لاغر داشته باشند به احتمال زیاد لاغری صورت شما ارثی و ژنتیکی می‌باشد و با هیچ روشی شما قادر به چاق کردن صورت خود نمی‌باشید. و باید به جراحی و روش‌هایی از این قبیل برای چاقی صورت خود روی بیاورید. پس همانطور که گفتیم برای اینکه بهترین روش را برای چاق شدن صورتتان انتخاب کنید ابتدا باید علت لاغری صورتتان مشخص شود.

 

 

بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟

ویتامین B12: اگرچه ویتامین ب 12 یک ویتامین چاق کننده نمی‌باشد اما از آن جایی که کمبود این ویتامین در بدن باعث کمبود وزن و لاغری می‌شود می‌توان گفت یکی از ویتامین‌های چاق کننده صورت به شمار می‌رود. کمبود ویتامین ب 12 باعث افسردگی، اختلالات سیستم قلبی عروقی و کم‌خونی می‌شود. این ویتامین در پروتئین‌های حیوانی یافت می‌شود.

کمبود این ویتامین در افراد گیاهخوار و کودکان شایع است و باعث کاهش وزن و لاغری همراه با بی حالی و ضعف می‌شود. و در رشد کودکان اختلال ایجاد می‌کند. ویتامین ب 12 در منابع حیوانی مانند شیر، جگر، پنیر و تخم مرغ وجود دارد. بنابراین چنانچه لاغری صورت شما ناشی از کمبود ویتامین ب 12 باشد لازم است برای چاقی صورت خود از منابع غذایی حاوی ویتامین ب 12 به میزان کافی استفاده نمایید.

چه ویتامینی باعث چاقی صورت میشود

ویتامین B9: اگر می‌پرسید چه ویتامینی باعث چاقی صورت می‌شود باید بگوییم که بهتر است بدانید که چه ویتامینی مانع چاق شدن صورت می‌شود. فولات یا ویتامین ب 9 یکی از این ویتامین هاست.

کمبود ویتامین ب 9 باعث کاهش وزن و لاغری جدی در افراد می‌شود. نوزادانی که مادر ان ها به میزان کافی فولات مصرف نکرده باشد هنگام تولد کمبود وزن دارند و این کمبود وزن را در سال های بعد از تولد نیز به همراه خواهند داشت. یکی از مهم ترین عوارضی که کمبود فولات بر بدن می‌گذارد کاهش اشتها و بی‌اشتهایی می‌باشد.

کمبود وزن ناشی از کمبود فولات نیز به همین دلیل اتفاق می‌افتد. کمبود فولات در بدن باعث کاهش شدید اشتها می‌شود. در نتیجه فرد غذای کمی می‌خورد و اشتهای کمی دارد. سوخت و ساز بدن این افراد بیش تر از میزان انرژی دریافتی شان است بنابراین این افراد عموما از لاغری و کاهش وزن رنج می‌برند.

فولات که به اسید فولیک معروف است در غذاهای مختلفی یافت می‌شود. سویا، لوبیا قرمز، لوبیا مرمری، نخود، بادام زمینی، سبوس برنج، جگر، عدس، مخمر آب جو، بادام زمینی، برگ شلغم، اسفناج، مارچوبه و کدو تنبل از منابع خوب و غنی اسید فولیک می‌باشند.

حتما بخوانید  چاقی صورت با آب سیب زمینی و خواص سیب زمینی برای پوست صورت

ویتامین برای چاقی صورت

ویتامین D: کمبود ویتامین دی در بدن باعث اضافه وزن می‌شود. این مسئله از آن جا حائز اهمیت است که می‌تواند به لاغر نشدن صورت در حین رژیم غذایی کمک کند. استفاده از دوزهای مناسب ویتامین دی در حین انجام رژیم‌های لاغری برای افرادی که از کمبود ویتامین دی رنج می برند می‌تواند باعث عدم کاهش وزن و لاغری صورت شود.

به عبارتی دیگر با تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن چاقی کاذب بدن ناشی از کمبود ویتامین دی از بین می‌رود و لاغری آسان تر و سریع تر به دست می‌آید در نتیجه در حین استفاده از رژیم‌های لاغری صورت کمتر لاغر می‌شود و تا حدی چاقی خود را حفظ می‌کند. بنابراین با این استدلال ویتامین دی را نیز می توان یک ویتامین برای چاقی صورت به شمار آورد. منبع اصلی ویتامین دی نور آفتاب است.

لازم است افراد برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن روزانه حدودا نیم ساعت در فضای باز و زیر نور آفتاب قرار گیرند. علاوه بر نور آفتاب غلات، تخم مرغ، شیر و ماهی ساردین نیز حاوی ویتامین دی هستند و مصرف آن ها می‌تواند بخشی از نیاز بدن به ویتامین دی را برطرف کند.

ویتامین ای برای چاقی صورت

ویتامین E: حتما شما در مورد تاثیر ویتامین ای برای چاقی صورت شنیده اید. گفته می شود ویتامین e برای چاقی صورت مفید است. ویتامین ای به رشد و بازسازی عضلات کمک می کند و باعث بزرگتر شدن عضلات بدن شما در مدت زمانی کوتاهتر می شود.

البته مصرف این ویتامین برای ورزشکارانی که ورزش های حرفه ای می کنند مناسب است و مصرف مکمل های ویتامین ای به افراد عادی توصیه نمی شود. زیرا ویتامین ای از ویتامین های محلول در چربی بوده و مصرف دوز بالای آن خطر مسمومیت را برای فرد ایجاد می کند.

مقادیر بالای ویتامین ای باعث تداخل در ذخیره ویتامین آ در کبد می شود. بنابراین این که بگوییم ویتامین e برای چاق کردن صورت مفید بوده و بهترین ویتامین برای چاق شدن صورت است اشتباه می باشد.

زیرا بیشترین کارکرد ویتامین ای در بازسازی عضلات و بزرگ شدن عضلات برای ورزشکاران حرفه ای می باشد. البته باید بگوییم که کمبود ویتامین ای در بدن عوارض زیادی به دنبال دارد که یکی از آن ها کم خونی می باشد.

از آن جایی که کم خونی یکی از دلایل کاهش وزن، کم اشتهایی و در نتیجه لاغری صورت می باشد لازم است بدن به میزان کافی ویتامین ای دریافت کند. ویتامین ای در روغن برخی از گیاهان یافت می شود.

روغن جوانه گندم غنی ترین منبع ویتامین ای می باشد. روغن فندق، روغن بادام، روغن گلرنگ، روغن ذرت، روغن کاملینا، روغن هسته انگور، روغن آفتاب گردان و روغن کانولا از اصلی ترین منابع ویتامین ای به شمار می روند. ویتامین ای همچنین در مقادیر کم در فندق، بادام، گردو، سیب زمینی، زیتون، اسفناج، سویا، کلم پیچ، هلو و مارچوبه یافت می شود.

ویتامین e برای چاقی صورت

همانطور که در متن گفتیم چیزی به عنوان بهترین ویتامین برای چاقی صورت وجود ندارد. برای این که بدانیم چه ویتامینی باعث چاقی صورت میشود لازم است بدانیم که بدن ما به انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد نیاز دارد. همانطور که گفته شد کمبود بعضی از ویتامین ها ممکن است باعث کاهش وزن شود. بنابراین تامین ویتامین های مورد نیاز بدن یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین راه ها برای چاق شدن صورت می باشد.

استفاده مرتب از انواع سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین های حیوانی و گیاهی باعث تامین ویتامین های مورد نیاز بدن و شادابی و سرحالی بدن می شود. اگر ویتامین های بدن در حد نرمال و به مقدار مورد نیاز باشند پوست و مویی سالم و جذاب نیز خواهیم داشت.

پوست خوب یکی از عوامل شادابی و پر نشان داده شدن صورت می باشد. بنابراین برای اینکه صورت چاق و توپری داشته باشید لازم است از انواع ویتامین ها و مواد معدنی به میزان کافی استفاده کنید و از نظر کمبود ویتامین ها چکاب شوید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 16 =

همچنین بخوانید
تأثیر مشاوره روان‌شناسی در تناسب اندام افراد متمرکز است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشاوره روان‌شناسی می‌تواند بهبود چشمگیری در وضعیت تناسب اندام افراد داشته باشد و به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در بهبود سلامت جسمانی و روانی فردی مطرح می‌شود.