قرص ضد خارش پوست
خارش و قرمزی پوست عارضه‌ای آزاردهنده است که باعث بی تابی فرد خواهد شد. باید دانست که عوامل مختلفی در ایجاد حساسیت‌های پوستی و خارش نقش دارند.

معرفی 10 قرص ضد خارش پوست

اگر به دنبال بهترین دارو برای خارش بدن و قویترین قرص ضد حساسیت پوستی میگردید در زیر 10 تا بهترین قرص برای درمان کهیر و درمان خارش سریع بدن معرفی نموده ایم و در پاسخ به سوال اینکه برای خارش بدن چه قرصی بخوریم؟ میتوانید قرص ضد حساسیت و خارش پوست که در زیر معرفی نموده ایم را از داروخانه تهیه نمایید.

در زیر به معرفی اسم قرص ضد خارش بدن یا اسم قرص حساسیت می‌پردازیم که این قرص ها در درمان خارش شدید کل بدن در روز و درمان خارش بدن در شب مناسب می باشند.

 

شما علاوه بر قرص نیز میتوانید از پماد ضد خارش پوست یا پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی استفاده کنید که در یک مقاله دیگر به معرفی 10 تا از بهترین پماد ضد خارش پوست برای رفع خارش بدن پرداخته ایم جهت مشاهده این مقاله بر روی پماد ضد خارش پوست کلیک کنید.

 

خارش و قرمزی پوست عارضه‌ای آزاردهنده است که باعث بی تابی فرد خواهد شد. باید دانست که عوامل مختلفی در ایجاد حساسیت‌های پوستی و خارش نقش دارند. بهتر است برای انتخاب قرص ضد خارش پوست به پزشک مراجعه کنید.

قرص ضد خارش پوست
قرص ضد خارش پوست

عواملی که باعث خارش پوست می‌شوند

  • حساسیت‌های فصلی
  • کهیر
  • آفتاب سوختگی
  • نیش حشرات
  • سرمازدگی و سوز
  • مصرف برخی داروها هم زمان
  • کک و ساس
  • مصرف بیش از اندازه الکل
  • مشکلات تیروئید
  • بیماری‌های کبدی و کلیوی
  • استرس
  • آلرژی
  • حساسیت غذایی
  • استشمام گرده و ادویه جات

بهترین قرص های ضد خارش پوست

1- قرص سیپروهپتادین

یک داروی ضد آلرژی و ضد خارش بوده و از خانواده‌ی آنتی‌هیستامین می‌باشد. دارو به صورت قرص بوده و برای نوزادان استفاده نمی‌شود.

این دارو می‌تواند عوارض احتمالی از جمله تاری در دید، احساس خشکی دهان و خواب آلودگی را به وجود آورد.

همچنین بعضی افراد ممکن است به خوردن این دارو حساسیت داشته باشند و با مشکلاتی از جمله لرزش، افزایش ضربان قلب و مشکلات ادراری روبه رو شوند که در این شرایط حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

2- قرص زادیتن

قرص ضد خارش پوست زادیتن ، برای بهبود مشکلاتی از جمله آلرژی فصلی ، خارش پوستی، کهیر و آسم توسط پزشک تجویز می‌شود.

زادیتن از خانواده‌ی آنتی‌هیستامین ها بوده و به عنوان قرص ضد حساسیت کاربرد دارد.

این دارو به مدت چند هفته روزی دو عدد مصرف می‌شود. خواب آلودگی، افزایش وزن، حالت تهوع ، خشکی دهان و سرگیجه از عوارض احتمالی این دارو می‌باشد.

 

3- هیدرو کسی HCL (خوراکی)

این دارو جهت درمان خارش‌های حساسیتی مصرف می‌شود. هیدروکسی HCL یک آنتی‌هیستامین بوده و به صورت قرص و شربت تجویز می‌شود.

از عوارض این دارو می‌توان به خواب آلودگی و خشکی دهان و احساس تاری در دید اشاره کرد. بهتر است هنگام استفاده از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز دارند از خوردن آن پرهیز کنید.

 

قرص حساسیت پوستی کهیر
قرص حساسیت پوستی کهیر

 

4- لوراتادین

لوراتادین برای درمان مشکلات پوستی مانند کهیر تجویز می‌شود، و داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت بوده و توسط دستگاه گوارش جذب خون می‌شود.

متابولیسم این دارو کبدی می‌باشد و افرادی که ناراحتی کبدی دارند ممکن است در صورت مصرف دچار عوارض خواب آلودگی شدید شوند. مقدار این دارو برای بزرگ‌سالان و کودکان بالای 6 سال، ده میلی گرم در طول روز قابل مصرف است.از عوارض این بیماری می‌توان به سرگیجه و سردرد اشاره کرد.

 

5- هیدرو کسی زین 25

این دارو خاصیت ضد حساسیت داشته و برای درمان آلرژی‌های فصلی و خارش پوست استفاده می‌شود.

می‌توان عوارض احتمالی این دارو را گیجی، کاهش فشارخون، خشکی دهان، خواب آلودگی و ایجاد حمله لرزش و تشنج و خواب آلودگی نام برد. دقت داشته باشید که کودکان نسبت به عوارض این دارو حساس‌ترند.

 

6- بنادریل (خوراکی)

این دارو از خانواده‌ی آنتی‌هیستامین ها بوده و برای درمان آلرژی و تب یونجه و همچنین خارش‌های پوستی استفاده می‌شود.بنادریل می‌تواند تهوع و استفراغ را در اثر مسافرت و تغییر آب و هوایی درمان کند.

این دارو را حتماً زیر نظر پزشک استفاده کنید. عوارض این دارو تاری دید، یبوسیت، سرگیجه، تورم، خواب آلودگی می‌باشد.

 

7- کتوتیفن

قرص ضد حساسیت خارجی
قرص ضد حساسیت خارجی

کتوتیفن برای درمان عارضه‌هایی از جمله سرماخوردگی، آلرژی و حساسیت‌های پوستی مانند کهیر و خارش مصرف می‌شود.

قرص ضد خارش پوست کتوتیفن از گروه آنتی‌هیستامین ها بوده و می‌تواند عوارضی مانند سرگیجه، عفونت تنفسی ، سردرد، خستگی و خواب آلودگی، خشکی دهان و سرفه و اسهال ایجاد کند.

 

8- آستمیزول

قرص خارش شبانه
قرص خارش شبانه و روز

این دارو برای مشکلاتی از قبیل آلرژی و کهیر تجویز می‌شود و دارویی ضد حساسیت بوده و از خانواده‌ی آنتی‌هیستامین ها می‌باشد.

البته قابل ذکر است که در بعضی از کشورها به دلیل بروز حساسیت و عوارض ، مصرف این دارو منع شده است.

سردرد ، افزایش اشتها، خشکی دهان، سردرد و سرگیجه، بی قراری و درد در مفاصل از عوارض این دارو می‌باشد.

 

9- ترفنادین

برای عارضه‌هایی از جمله کهیر و خارش پوستی، عطسه، آبریزش بینی، قرمزی و آبریزش چشم توسط پزشک تجویز می‌شود.

این دارو از قرص‌های ضد حساسیت بوده و از گروه آنتی‌هیستامین ها به حساب می‌آید. آریتمی قلبی ، تهوع، بی قراری، سردرد و سرگیجه و فشار خون بالا از عوارض این دارو نام برده شده است.مقدار این دارو برای بزرگ‌سالان یک عدد در طول روز می‌باشد.

 

10- سیتریزین

این قرص برای حساسیت‌های پوستی، عطسه، گرفتگی بینی، حساسیت به گرد و خاک، اشک ریختن و قرمزی چشم‌ها، تسکین ورم و خارش پوست، کهیر و زکام تجویز می‌شود و از خانواده آنتی‌هیستامین ها به حساب می‌آید.

برای خارش بدن چه بخوریم
برای خارش بدن چه بخوریم

عوارض این قرص شامل خواب آلودگی، اسهال، احساس ضعف و خشکی دهان نام برده شده است.

البته دقت داشته باشید که این دارو برای افرادی که بیماری کبدی مزمن دارند توصیه نمی‌شود.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.
آیا کم کاری تیروئید باعث لاغری می شود؟ یا برعکس، باعث چاقی و افزایش وزن می شود؟ آیا این موضوع که ید درمانی باعث چاقی می شود صحت دارد؟ در این مقاله درباره تمام این سوالات صحبت خواهیم کرد.