لمینت یا کامپوزیت
آمادگی خود را برای سال نو با یک لبخند جدید شروع کنید. بهترین زمان برای کامپوزیت و لمینت دندان، قبل از عید سال نو است.

آیا به تغییر رنگ، شکستگی یا کج شدن دندان ‌ها و تاثیر آنها روی خط لبخند خود آگاه هستید؟ شما می توانید زیبایی لبخند خود را با کامپوزیت و لمینت دندان بهبود بخشید! این نوع خدمات و ترمیم های زیبایی در  کلینیک سریتا با بالاترین کیفیت ارائه می شوند و به شما لبخندی زیبای و گیرا هدیه می دهند. در ادامه برای شما خواهیم گفت که چرا یکی از بهترین زمان ها برای انجام کامپوزیت و لمینت دندان، قبل از عید است.

لبخندی زیبا با کامپوزیت و لمینت دندان

لبخندی زیبا با کامپوزیت و لمینت دندان

این خدمات زیبایی و ترمیمی را می توان با قیمت مقرون به صرفه انجام داد و تا مدت طولانی از اثرات و نتایج آن لذت برد. به عنوان یکی از مهم ترین اعضای چهره، هر چند هر زمانی بهترین زمان برای زیباتر کردن لبخند و دندان هاست، اما ما ایرانی ها معمولاً قبل از عید و با شروع سال نو بیشتر به فکر کارهای این چنینی هستیم. در مورد زیبایی چهره و دندان ها هم قبل از شروع سال جدید بهترین فرصت برای کامپوزیت و لمینت دندان است تا بتوانیم سال جدید را با یک چهره جدید و لبخندی زیباتر از سال قبل، آغاز کنیم. اما قبل از هر چیزی بیایید در مورد این دو ترمیم زیبایی بیشتر بدانیم.

روکش کامپوزیت دندان

بد نیست بدانید که در مورد کامپوزیت های دندانی، انتخاب های زیادی دارید. با این حال، همانطور که بسیاری از دندانپزشکان به شما می گویند، همه کامپوزیت ها یکسان ایجاد نمی شوند و انتخاب بهترین ماده کامپوزیت مستلزم ارزیابی بیشتر و جزئیات کامپوزیت شما است. دو ویژگی فیزیکی کامپوزیت های دندانی که اکثر پزشکان آن را ارزیابی می کنند، جنبه مکانیکی و زیبایی کامپوزیت است. خواص مکانیکی به استحکام کامپوزیت، نحوه ساییدگی آن در دهان بیمار و همچنین استحکام باند و چسبندگی آن اشاره دارد و به عبارت دیگر نحوه عملکرد فیزیکی آن است و ویژگی‌های زیبایی به پرداخت و جلا دادن مواد یا به بیان ساده، ظاهر کامپوزیت دندان اشاره دارد.

روکش کامپوزیت دندان

کامپوزیت های دندانی از زمانی که برای اولین بار به عنوان یک ماده ترمیم کننده معرفی شدند، از چند عنصر تشکیل شده اند که وقتی با هم ترکیب می شوند، یک ماده دندانی انعطاف پذیر و بادوام می سازند. یکی از اجزای هر کامپوزیت پرکننده‌ها هستند که معمولاً قطعات شیشه یا سرامیک هستند که در ماتریس رزین قرار می‌گیرند تا به کامپوزیت استحکام بدهند.

رزین کامپوزیت ماده ای ارزان تر و همرنگ دندان است که اغلب برای روکش دندان از آن استفاده می شود. در حالی که ونیرهای رزین کامپوزیت ممکن است سریعتر از همتای چینی خود فرسوده شوند، ترمیم آنها آسانتر است و هزینه کمتری نیز دارد. با استفاده از کامپوزیت دندان می توانید هرگونه نقص و عیب دندان اعم از شکستگی یا لکه روی دندان های خود را بپوشانید و زیباتر از قبل به سال جدید لبخند بزنید.

روکش لمینت دندان

روکش های دندانی به نام های لمینت های چینی دندان یا ونیرهای چینی نیز شناخته می شوند. این قطعات نازک لمینت چینی برای پوشش قسمت جلویی دندان های موجود طراحی شده اند. لمینت ها و ونیرها به صورت سفارشی ساخته می شوند و اغلب به دندان های جلویی چسبانده می شوند و طول، شکل، اندازه و رنگ آنها تغییر می کند. اگرچه ونیر های کامپوزیت معمولاً ماندگاری کوتاه‌تری نسبت به روکش ‌های لمینت دارند، اما گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و راحت تر را ارائه می ‌دهند که نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار کمتری در زمان و هزینه دارد. آنها برای رفع آسیب های زیبایی و اصلاح مسائل مربوط به اندازه و شکل دندان گزینه ای قابل استفاده هستند.

لمینت ها به دلایل زیادی محبوب هستند، بخشی از این محبوبیت به این دلیل است که بسیار قوی و ماندگار هستند. این روکش های سرامیکی همچنین دارای ظاهری طبیعی هستند و در برابر لکه مقاوم هستند. بافت لثه نیز پرسلن را به خوبی تحمل می کند و می توان رنگ ونیرهای چینی را انتخاب کرد که باعث می شود دندان های جدید شما بسیار شبیه با دندان های کناری باشند.

لمینت یا کامپوزیت؟!

لمینت و کامپوزیت دندان هر دو برای ترمیم و زیبا سازی دندان ها مناسب هستند و می توانند با وصل شدن به دندان هایتان، مشکلات آنها را رفع کنند. انتخاب روش روکش لمینت و کامپوزیت برای سال نو، به فاکتور های مختلفی وابسته است و آگاهی از مزایا و معایب این دو روش ترمیم زیبایی دندان می تواند برای این تصمیم گیری بسیار مهم و حیاتی باشد. اما بیش از هر چیزی مشورت با یک دندانپزشک مجرب و توانا اهمیت دارد و برای انتخاب بهترین روش می توانید طبق تشخیص پزشک عمل کنید. اما در ادامه با این معیارها و فاکتورها بیشتر آشنا می شویم:

هزینه

یکی از مهم ترین معیار ها برای انتخاب بین روکش کامپوزیت و لمینت، هزینه این دو روش ترمیمی است. این معیار به خصوص قبل از سال نو اهمیت بیشتری هم پیدا می کند! به طور کلی اما روکش کامپوزیت مقرون به صرفه تر از لمینت دندان است، پس شاید اگر تنها قیمت برایتان اهمیت دارد، انجام کامپوزیت دندان قبل از سال نو انتخاب بهتری باشد.

دندانپزشکی اقساطی

پرداخت اقساط خدمتی است که توسط تعدادی از کلینک های دندانپزشکی از جمله کلینیک سریتا ارائه شده است، در این حالت شما می توانید هزینه خدمات زیبایی دندان خود را به صورت اقساط 6،12،18،24 ماهه و یا 10 ماه بدون پیش پرداخت، پرداخت کرده و در کنار کیفیت بالای خدمات، خیالاتان از هزینه ها هم آسوده باشد.

لمینت یا کامپوزیت

مدت زمان

مدت زمان انجام روکش لمینت و کامپوزیت نیز متفاوت است. قبل از سال نو و با وجود کارهای معوقه سال قبل و شلوغی آماده سازی برای عید نوروز قاعدتاً درمانی با تعداد جلسات کمتر و کوتاه تر، گزینه مناسب تری به نظر می رسد. بنابراین شاید از این لحاظ بتوان گفت که ونیر کامپوزیت گزینه مناسبت تری از لمینت برای زیباسازی دندان قبل از سال نو باشد. کامپوزیت دندان در یک جلسه ویزیت به طور کامل انجام می ‌شود اما لمینت سرامیکی دندان نیاز 10روز زمان دارد.

قابلیت برگشت پذیری

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های کامپوزیت نسبت به لمینت دندان، قابلیت برگشت پذیری آن می باشد. به این معنا که می توان بعد از مدتی کامپوزیت را از دندان جدا کرد و از دندان های طبیعی استفاده کرد، اما به دلیل تراشیدن دندان در نصب لمینت دیگر نمی توان از دندان های طبیعی بهره برد. شاید به همین دلیل هم هست که روش لمینت، بسیار قویتر از رزین کامپوزیت است و لمینت در کل ماندگاری بیشتری از کامپوزیت دارد. پس می توانید با انجام لمینت قبل از شروع سال نو از ماندگاری آن مطمئن باشید و با خیال راحت به سفر و گشت و گذار نوروزی خود برسید!

در آخر

با رسیدن سال نو بد نیست یک ظاهر جدید و زیبا هم برای دندان ها و لبخندمان ایجاد کنیم. کامپوزیت و لمینت دندان قبل از سال نو می تواند یک انتخاب خوب برای شروع سال جدید باشد. انتخاب شما هر چه که باشد می توانید بهترین و بالاترین کیفیت کامپوزیت و لمینت دندان قبل از عید را در  کلینیک سریتا تجربه کنید و با پرداخت اقساطی نگران هزینه های آن هم نباشید.

آدرس، شماره تلفن‌ و سایت کلینیک سریتا:

وب سایت: drserita.com

تلفن: 02191009918

آدرس: تهران، پاسداران، بوستان نهم، ضلع جنوبی بیمارستان لبافی نژاد، پلاک 122، طبقه اول

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

    1. من حدود 2 ماه میشه که لمینت کردم، 10 تا بالا و 10 تا پایین
      خیییلی راضی ام، وقتی نتیجه رو دیدم واقعا کیف کردم
      اعتماد به نفس آدم میره بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.