اولین حیوان فضانورد در جهان را بشناسید

حیوان فضانوردی که برای آزمایش برای اولین بار به فضا رفت یک مگس بود همیشه در همه مقاله های علمی نوشته اند که اولین فردی که به فضا رفته است یک انسان میباشد ولی اشتباه می باشد مگسی را که به عنوان آزمایش راهی فضا نمودند تا بیینند تا چه زمانی این مگس زنده خواهد ماند تنها موجود زنده ای که هفته ها در فضا زنده ماند مگس بود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر اولین حیوان فضانورد در جهان را بشناسید را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

اولین حیوان فضانورد
عکس فضا

برخی از انسان‌ها موجودات عجیب و خستگی ناپذیری هستند و آرزوهای دور و درازی را در سر می‌پرورانند. سفر به فضا مثل آرزوی پرواز از آرزوهای دور دست اما دست یافتنی برخی از افراد در دوره‌های مختلف بوده و البته نا گفته نماند که تحقق چنین آرزویی تا کنون جان تعدادی از افراد را گرفته است.

بر اساس شواهد موجود نخستین موجود زنده‌ای که به فضا پا گذاشته، انسان نبوده و پیش از انسان‌هایی که رویای سفر به فضا را در سر داشتند، برخی از حیوانات توسط پژوهشگران به فضا فرستاده می‌شدند تا شرایط سفر انسان به فضا با توجه به اطلاعاتی که از سفر حیوانات به دست می‌آمد، از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

اولین حیوان فضانورد
اولین حیوان فضانورد

«مگس» اولین موجود زنده‌ای است که در سال 1947 میلادی توسط محققان حوزه فضا نوردی به فضا فرستاده شد و این موجود زنده به همراه دیگر محموله‌های زیستی جهان که شامل ذرت، جلبک و سایر گونه های گیاهی بود به منظور مطالعه اثرات تابشهای مضر خورشیدی بر حیات در قالب چند پرتاب مختلف به فضا ارسال شد.

پس از مگس، سگ‌، میمون، موش، خوکچه هندی، غورباغه و خرگوش از دیگر موجودات زنده‌ای بودند که به همراه حس گرهای اطلاعاتی که روی آن‌ها نسب می‌شد راهی فضا می‌شدند و اطلاعات به دست آمده از حس گرهای اطلاعاتی فوق، به عنوان منبع تحقیق مورد استفاده پژوهشگران و محققان قرار می‌گرفت.

جالب است بدانید تنها برخی از این حیوانات زنده و سالم به زمین باز می‌گشتند و برخی از آن‌ها در جریان سفر به فضا جان خود را از دست می‌دادند و نشانه‌ای از آن‌ها به جا نمی‌ماند.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =