آیا کاشت مو در افراد سالمند ممکن است؟
بله، کاشت مو در افراد سالمند نیز ممکن است. با کاشت مو به روش‌های پیشرفته، می‌توانید به جوان‌تر و شاداب‌تر شدن ظاهر خود بپردازید.

آیا کاشت مو در افراد سالمند ممکن است؟

با بالاتر رفتن سن افراد به دلایل ژنتیکی می‌توانند دچار ریزش موی شدید شده و دچار طاسی سر شوند و برای شما این سوال ایجاد شود که آیا کاشت مو در افراد سالمند ممکن است؟

ما در این مقاله به راهکار بسیار موثری به نام کاشت مو برای رفع طاسی سر خواهیم پرداخت و به شما توضیح می‌دهیم که مزایای این‌کار چیست و چگونه می‌توانید با اطمینان بیشتری به سراغ کاشت مو بروید.

کاشت مو روشی مناسب و ثابت شده با نتیجه ماندگار است اما محدودیت‌های سنی برای این روش وجود دارد. دلیل اینکه کاشت مو در افراد سالمند محبوب‌تر است این است که معمولا افراد در سنین بالا با ضعیف شدن ریشه مو معمولا دچار طاسی شده و زمینه‌های ارثی نیز آن را تشدید می‌کند.

در ادامه به جزئیات بیشتری در رابطه با کاشت مو خواهیم پرداخت و به شما نکات قبل از عمل را گوشزد خواهیم کرد.

کاشت مو در افراد سالمند و شایعات پیرامون آن

کاشت مو وقتی در سن بالا صورت می‌گیرد به دلیل تغییرات سیستم دفاعی بدن و طولانی شدن دوران نقاهت زخم‌ها می‌تواند سخت‌تر باشد. این در حالی است که وقتی در سن کمتری برای کاشت مو اقدام می‌کنید اثر گذاری و نقاهت مطلوب‌تری خواهید داشت پس پیشنهاد ما به شما این است که از مشاورین کاشت مو کلینیک صدف برای اقدام به بهترین روش کمک بگیرید.

همانطور که می‌دانید این عمل در افرادی که سالمند هستند دارای حساسیت بیشتری است و کاشت مو بهتر است در کلینیک‌های تخصصی و پیشرفته صورت پذیرد. پیوند مو در افراد میان‌سال اثر گذاری بیشتری دارد اما این به این معنی نیست که افردی که مسن هستند این فرصت را برای همیشه از دست داده‌اند.

متاسفانه افراد بسیار زیادی بر این باورند که پس از سنی مشخص کاشت مو موفقیت آمیز نیست و برای همین از این کار منصرف می‌شوند اما بهتر است که پیش از هر تصمیمی اندکی اطلاعات خود را بالاتر برده و با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که این باور کاملا غلط است.

 

نکاتی مهم درباره کاشت مو در افراد سالمند

انتخاب کلینیک و پزشک خوب

بهتر است برای قدم اول ابتدا کلینیک و پزشک مناسب این کار را پیدا کنید که هم تجربه کافی داشته باشد و هم از اعتبار لازم برای انجام این کار برخوردار باشد.

انتخاب روش کاشت مو

روش کاشت موی شما کاملا به تشخیص پزشک داده می‌شود و موفقیت کاشت مو نیز به همین بستگی دارد. تقریبا بیشتر از 90% عمل موفقیت آمیز کاشت مو به مهارت و تشخیص پزشک بستگی دارد همچنین عوارض پس از عمل نیز کاملا بستگی به مهارت پزشک شما و روشی که برگزیده است دارد پس حتما در انتخاب پزشک دقت کافی به عمل آورید.

نتایج کاشت مو

در مرحله دوم توجه داشته باشید که انگیزه شما از انجام کاشت مو چیست و چقدر انگیزه برای انجام کاشت مو دارید. معمولا کاشت مو یک‌سال طول می‌کشد تا به نتیجه دلخواه برسد و در این مدت باید مراقبت‌های لازم از موی سر را داشته باشید تا عوارض پس از عمل کنترل شده و احیای مو شما به خوبی صورت بپذیرد. دلیل اینکه باید انگیزه کافی داشته باشید این است که اگر صبور نباشید ممکن است در میانه راه خسته و دل‌زده شوید.

حداکثر سن کاشت مو

تهیه سوابق پزشکی

قدم سوم این است که تمام مدارک پزشکی شامل سوابق جراحی، داروهای در حال مصرف و پرونده‌های پزشکی خود را باید در اختیار پزشک قرار دهید. احتمالا اگر پزشک لزومی در انجام آزمایش‌های مختلف ببیند از شما چنین چیزی را بخواهد تا مطمئن شود کاشت موی شما برایتان دردسر ساز نخواهد شد.

صبر در حین عمل بسیار مهم است زیرا برای افراد سالمند سپری کردن جلسات طولانی کاشت مو می‌تواند کمی طاقت فرسا باشد هرچند که پزشک معمولا برای افراد سالمند وقتی برای استراحت در نظر خواهد گرفت اما بهتر است که شما نیز کمی صبوری بخرج دهید.

واقع بین باشید

و در آخر نیز واقع بینی شما نسبت به عمل و ظاهرتان است که بسیار حائز اهمیت است. درست است که درصد قابل توجهی از افراد بالای 50 سال نتیجه مطلوبی از کاشت مو می‌گیرند اما نباید انتظار داشته باشید که ظاهرتان مثل زمان 20 سالگی‌تان شود هرچند که نتایج رشد موی شما قابل توجه خواهد بود و اگر واقع بینانه به آن نگاه کنید شما را راضی خواهند کرد.

قبل و بعد از کاشت مو در افراد سالمند

کاشت مو در افراد سالمند می‌تواند بسیار موفق باشد و با به‌روز شدن تجهیزات و امکانات امروزه شانس موفقیت این عمل نیز بالاتر رفته است. فقط باید توجه داشت که سلامتی عمومی فرد باید در حد خوبی باشد تا از خطرات حین عمل و عوارض شدید بعد از عمل در امان بماند و عمل موفقی را پشت سر بگذراند.

مراقبت ها و نکات قبل از کاشت مو

افرادی که به طور طبیعی موهای خود را از دست داده‌اند همیشه بهترین کاندیدهای کاشت مو هستند. زیباجویانی که ممکن است این عمل برای‌شان خطرناک باشد معمولا افرادی هستند که دارای بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری قلبی، بیماری‌های انعقاد خون، داشتن سوابق سکته، فشارخون بالا، ترومبوزها و دیگر موارد می‌باشند و این موارد می‌توانند مانع از انجام کاشت مو باشند.

پزشک شما پیش از عمل آزمایشات و تست‌هایی را در صورت نیاز از شما گرفته و از موفقیت آمیز بودن عمل نیز مطمئن می‌شود سپس طبق صلاح دید خود به شما کاشت مو را توصیه می‌کند و حتی ممکن است که شما را منصرف از انجام این کار کند.

مزیت انجام کاشت مو در کلینیک‌های معتبر این است که خطرات آنقدر کم هستند که تقریبا به صفر میل می‌کنند و خیال شما از بابت موفق بودن عمل‌تان راحت است.

مراقبت های پس از عمل کاشت مو

همچنین مراقبت‌های لازم پس از عمل نیز مهم هستند که باید توسط خود شما رعایت شوند. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آب بیشتر مصرف کنید تا خون رسانی را افزایش داده و فولیکول‌های پیوند زده شده به خوبی تغذیه شوند
  • دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نکنید و حداقل زمان منع این مورد یک ماه است
  • به توصیه پزشک تا مدتی باید هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن روی بالشت بگذارید
  • خاراندن و ماساژ دادن مو تا زمانی که دکتر اجازه نداده است ممنوع است و استفاده از هرگونه شانه و برس نیز ممنوع است
  • استخر، سونا و جکوزی یا حتی سشوار تا مدتی پس از عمل ممنوع است
  • در افراد سالمند چون زخم ها دیر ترمیم می‌شوند بهتر است از حضور در مکان‌های آلوده پرهیز کنید تا عفونت در زخم‌ها رخ ندهد.
  • استفاده از میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید
  • داروها را به همان میزانی که پزشک توصیه کرده است مصرف کنید

موارد بالا از جمله مواردی هستند که خصوصا توط افراد سالمند باید رعایت شوند تا کاشت موی موفقی داشته باشند و دچار عوارض شدید و خطرناکی نشوند. همچنین فراموش نکنید که این مراقبت ها باید بین 6 ماه تا 12 ماه ادامه پیدا کنند تا نتیجه مطلوب بدست آید و کاشت مو پس از یک‌سال به صورت تدریجی نتیجه خواهد داد پس صبور بشید و تمام مراقبت‌های خود را جدی بگیرید. هرچند که این مراقبت‌های معمولا توسط پزشک نیز گوشزد می‌شوند اما مهم تدوام انگیزه و ناامید نشدن است و البته اعتماد به نتیجه پروسه کاشت مو نیز حائز اهمیت است. برای اطمینان بیشتر شاید بد نباشد که با افرادی که قبلا این عمل را انجام داده‌اند مشورت کرده و اطمینان بیشتری حاصل کنید.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.