آب سیب زمینی برای چاقی صورت

بعضی از افراد تناسب اندام خوبی دارند اما صورتشان لاغر است و همیشه سعی می‌کنند صورت خود را چاق و تو پُر کنند. خوردن سیب زمینی برای تو پر شدن صورت مرسوم است اما باید اشاره کرد که سیب زمینی سرخ شده و یا خوردن سیب زمینی همراه با پنیرهای چرب می‌تواند منجر به اضافه وزن فرد شود، به همین خاطر بهترین راه استفاده از آب سیب زمینی است که هم روزانه مصرف می‌شود و هم می‌توان با آب سیب زمینی صورت را ماساژ داد.

البته باید اشاره کرد که سیب زمینی به دلیل داشتن خواص مفید متنوع می‌تواند مشکلاتی از جمله چروک، و جوش و دیگر مشکلات پوستی را بهبود بخشد که نیک استار در ادامه پست برای شما خواص سیب زمینی و نحوه‌ی استفاده از آب سیب زمینی برای چاقی صورت را عنوان نموده است. در ادامه با ما همراه باشید.

آب سیب زمینی برای چاقی صورت
آب سیب زمینی برای چاقی صورت

 

خواص سیب زمینی برای پوست صورت

سیب زمینی یکی از چهار مواد غذایی پُر مصرف در میان برنج و گندم و ذرت به شمار می‌رود. سیب زمینی سرشار از ویتامین c می‌باشد، ویتامینی که برای سلامت پوست حائز اهمیت است.

کربوهیدرات (نشاسته) و ریز مغذی‌های موجود در سیب زمینی به طراوت پوست کمک می‌کند.همچنین می‌تواند در عملکرد سلول‌ها و کاهش عفونت پوست نقش داشته باشد.

علاوه بر این متخصصان پوست و مو به این موضوع اشاره کرده‌اند که سیب زمینی دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان به خصوص پلی فنولز طبیعی می‌باشد، پلی فنولز ریز ماده‌ای مغذی است و در گیاهان وجود دارد این ماده برای پوست مفید است.

ویتامین B6 نیز در سیب زمینی موجود است. البته دقت داشته باشید که سیب زمینی سبز شده و یا جوانه زده را مصرف نکنید چرا که سمی و سرطان‌زاست.

 

چاق شدن صورت با سیب زمینی
چاقی صورت با آب سیب زمینی

 

چاقی صورت با سیب زمینی

در مدت زمان 2 هفته هر روز، آب 2 تا 3 سیب زمینی به اندازه متوسط را گرفته خوب هم زده و به محض گرفتن آب، آن را مصرف کنید. در هنگام استفاده از آب سیب زمینی برای چاق شدن صورت لازم نیست رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

مایعات به آب‌رسانی پوست صورت، حفظ طراوت و شادابی و همچنین رفع چین و چروک کمک می‌کند.

خوب است که مایع مورد مصرف آب سیب زمینی باشد که نیاز پوست را تامین می‌کند و به دلیل داشتن نشاسته بر چاقی و پُر شدن صورت اثر می‌گذارد.

برای از بین بردن چین و چروک می‌توانید صورت خود را با یک تکه پنبه‌ی توپی که آغشته به آب سیب زمینی است ماساژ بدهید و بعد از 15 دقیقه صورتتات را با آب گرم شستشو دهید.

حتما بخوانید  چه قرصی برای چاقی صورت خوبه؟

 

ماسک سیب زمینی برای چاقی صورت

به منظور استفاده از آب سیب زمینی برای چاق کردن صورت ابتدا سیب زمینی را رنده کرده و فشار دهید تا آب آن از صافی رد شود سپس با یک قاشق کشک مخلوط کنید از این روش می‌توانید ماسک مناسب پوست صورت را آماده کنید. این مخلوط را 20 دقیقه روی صورت خود قرار داده و سپس با آب ولرم بشوئید.

ماسک سیب زمینی و کشک به عنوان ماسک ضد پیری و آب‌رسانی پوست کاربرد دارد و از روش‌های چاق کردن صورت به شمار می‌رود.

 

رفع جوش‌های صورت با آب سیب زمینی

آب سیب زمینی می‌تواند، اثرات سوزش و خارش، جای جوش، زخم و کبودی و التهاب را روی پوست صورت کم کند.

چاقی صورت با آب سیب زمینی
خواص سیب زمینی برای پوست صورت

برای تأثیر پذیری سیب زمینی رنده شده را با آب لیمو مخلوط کرده و روی صورت خود بگذارید ، مشاهده می‌کنید که جوش‌های صورت کمرنگ شده و به مرور زمان کوچک می‌شوند.برش‌های سیب زمینی تاثیرگذارترند.

 

رفع پُف و سیاهی زیر چشم با سیب زمینی

از برش‌های سیب زمینی می‌توانید برای رفع پُف و سیاهی چشم استفاده کنید.

پُف چشم زمانی اتفاق می افتد که رگ‌های کوچک خونی چشم باز شوند، برش سیب زمینی و حتی آب آن خاصیت خنک کنندگی و تسکین را داراست.

آب سیب زمینی برای چاقی صورت
خواص آب سیب زمینی برای پوست صورت

با قرار دادن سیب زمینی زیر چشم‌ها رگ‌های خون منقبض شده و پُف چشم به مرور از بین می‌رود. البته دقت داشته باشید هنگام استفاده ، نشاسته‌ی درون سیب زمینی وارد چشم‌هایتان نشود.
برای استفاده تکه‌ای از سیب زمینی را روی دستمال نخی تمیز قرار داده و زیر چشم‌ها بگذارید.15 تا 20 دقیقه زمان دهید و سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید. تکرار مداوم، سیاهی و پُف زیر چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

 

روشن کننده پوست صورت با سیب زمینی

همچنین سیب زمینی به دلیل داشتن آنزیم سفید کننده طبیعی به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

 

از بین رفتن لکه‌ های صورت با سیب زمینی

آب سیب زمینی را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و از آن روزانه برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. می‌توانید لکه‌هایی که از نور آفتاب روی پوست ایجاد می‌شود را با سیب زمینی محو کنید.

خواص سیب زمینی برای پوست صورت
خواص سیب زمینی برای پوست صورت

 

رفع چین و چروک با سیب زمینی

آنتی‌اکسیدان موجود در سیب زمینی، رادیکال‌های آزاد پوست را جذب می‌کند و مانع پیری پوست شما می‌شود. با استفاده از آب سیب زمینی نرم شدن پوست صورت را احساس خواهید کرد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

همچنین بخوانید
تأثیر مشاوره روان‌شناسی در تناسب اندام افراد متمرکز است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشاوره روان‌شناسی می‌تواند بهبود چشمگیری در وضعیت تناسب اندام افراد داشته باشد و به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در بهبود سلامت جسمانی و روانی فردی مطرح می‌شود.