پیدا کردن افراد در تلگرام

پیام رسان تلگرام امروزه به یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های حال حاضر در کشور ما تبدیل شده است. این امر دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به راحتی دسترسی، سادگی کاربری و استفاده و همچنین امن بودن آن اشاره کرد. برای بسیاری از ما مهم است که هنگامی که در حال فعالیت در شبکه‌های مجازی و یا پیام رسان‌ها هستیم، جز دوستان نزدیک و آشنایان، افراد دیگری که با آنها ارتباط می‌گیریم به شماره تماس ما دسترسی نداشته باشند. برای این منظور قسمتی با عنوان user ID یا username یا همان شناسه کاربر در پیام رسان تلگرام تعبیه شده است. پس بهتر است قبل از هرچیز نحوه مشخص کردن شناسه کاربر برای خود را بررسی کنیم.

پیدا کردن افراد در تلگرام
نحوه پیدا کردن افراد در تلگرام بدون داشتن شماره فرد

 

نحوه ساختن نام کاربری و ارتباط آن با جستجو کاربران

برای این کار کافی است تلگرامتان را باز کرده و روی قسمت settings  کلیک کنید، قسمت user name را پیدا کرده و با کلیک برروی آن شناسه کاربری مورد نظرتان را در آن قسمت وارد کنید. این شناسه باید از حروف الفبای انگلیسی و اعداد 0 تا 9 ساخته شود و حداقل طول آن 5 کاراکتر است. پس از وارد کردن شناسه مورد نظرتان، در صورت تکراری نبودن میتوانید اطلاعات را ذخیره کنید. ازین پس این شناسه در قسمت اطلاعات تماس شما برای مخاطبین نمایش داده خواهد شد. خود شما نیز میتوانید این شناسه را به هر فردی که میخواهد در تلگرام به شما پیام دهد بدهید و دیگر نیازی نیست شماره تماستان را در اختیار دیگران قرار دهید.

 

یافتن افراد در تلگرام بدون داشتن شماره

 

پیدا کردن افراد با تایپ شناسه یا آی دی در صفحه چت

خب حال اگر ما شماره شخصی را نداشته باشیم و بخواهیم به وی پیام دهیم چه باید کرد. اگر آی دی شخص مورد نظر را داشته باشیم، کافی است صفحه چتی را باز کنیم و یک @  تایپ کرده و سپس آی دی طرف مقابل را نوشته و ارسال کنیم. (بهتر است این صفحه چت صفحه چت خودتان با خودتان باشد که در نسخه دسکتاپ با عنوان saved message  نمایش داده می شود) حال روی لینک آبی ایجاد شده کلیک کنید و شما به صفحه چت فرد مورد نظرتان هدایت خواهید شد.

حتما بخوانید  آسانترین روش قرار دادن لینک روی متن در تلگرام، آموزش ساخت هایپر لینک

 

پیدا کردن افراد با استفاده از قسمت جستجوی تلگرام

همچنین می توانید با استفاده از قسمت جستجوی تلگرام این کار را انجام دهید. کافی است در قسمت سرچ، آی دی شخص مورد نظر را وارد کنید در این صورت تصویر پروفایل  شخص در کنار آی دی نمایش داده میشود و شما با کلیک بر روی آن به صفحه چت با شخص مورد نظر هدایت خواهید شد. مزیت این روش این است که اگر شما فقط قسمتی از آی‌دی شخص مورد نظر را نیز داشته باشید با تایپ آن، موارد مشابه برای شما نمایش داده میشوند که می توانید ار بین آن ها شخص را پیدا کنید.

 

پیدا کردن افراد با استفاده از تایپ آیدی شخص در مرورگر

روش دیگری نیز برای انجام این کار با استفاده از مرورگر وجود دارد به این ترتیب که در مرورگر گوشی یا رایانه خود پس ار تایپ آدرس تلگرام، آی‌دی شخص را وارد میکنید که این امر نیز نیازمند دانستن دقیق آی‌دی فرد مورد نظر است. به این ترتیب که   telegram.me/username در قسمت user name  آی دی شخص را وارد میکنید که این کار نیز شماره به صفحه ای هدایت خواهد کرد که نام انتخابی شخص در آن نمایش داده میشود و می توانید انتخاب کنید که میخواهید با وی در نسخه وب تلگرام ارتباط بگیرید یا نرم افزار. که در هر دو حالت به صفحه چت با شخص مورد نظر هدایت خواهید شد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

همچنین بخوانید
دیجیتال مارکتینگ به دلیل نقش برجسته‌ای که در جذب مخاطبان هدف و افزایش فروش ایفا می‌کند، اهمیت بی‌نظیری دارد. از ابزارهای آن می‌توان به تبلیغات آنلاین، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و مدیریت شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که نقش حیاتی در موفقیت کسب‌وکارها را دارند.