واکنش‌ها به نمایش تیم ملی زنان هندبال ایران در دیدار برابر نروژ در جام جهانی اسپانیا ادامه دارد. 

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی هندبال زنان ایران علیرغم شکست سنگینی که برابر نروژ خورد اما توانست نمایش قابل قبولی را از خود ارائه کند. 

فاطمه خلیلی بهفر، دروازه‌بان تیم ملی ایران، پس از این بازی جایزه بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد و اشک‌های این بازیکن بعد از دریافت این جایزه با واکنش‌های بسیاری روبرو شد. 

بسیاری از بازیکنان تیم ملی نروژ نیز به همراه این دروازه‌بان گریه کردند و پس از بازی به تمجید از دختران ایرانی تیم ملی هندبال پرداختند. 

حالا کوره گیر لیو، رییس فدارسیون هندبال نروژ، پیامی را در واکنش به اتفاقات دیدار تیم ملی کشورش برابر ایران منتشر کرده است. 

 

در این پیام آمده:« این دعای ماه دسامبر از سوی رییس فدراسیونی مفتخر، خوشحال، متاثر و خوش شانس است. من دیدار تیم ملی هندبال زنان در جام جهانی برابر تیم ایران را تا همیشه به خاطر خواهم داشت. به خاطر دخترانی پر غرور و زیبا! از ایران، از دنیایی دیگر. و ما تنها زمانی می‌توانیم آنها را درک کنیم که با آنها دیدار کنیم و در کنارشان باشیم.»

او اضافه کرد:« ما اینجا شاهد اسکی‌بازهایی هستیم که در رشته پرش نصف بهترین بازیکنان می‌پرند، دختران اسکی‌بازی که پنج دقیقه پس از فرد قهرمان کار را به پایان می‌برند، رقابت‌های اسکی صحرایی که با حضور سه تیم نروژی در بین شش تیم برتر ادامه دارد، ورزشکارانی که کارشان در همان راند اول به پایان می‌رسد، فوتبال‌هایی که با نتیجه 1-6 تمام می‌شوند و اسکی‌بازانی که هرگز به خط پایان راه پیدا نمی‌کنند… این داستان هر سال تکرار می‌شود اما هیچکس اشاره‌ای به تفاوت سطح موجود نمی‌کند.»

حتما بخوانید  آسیب سجاد استکی در جریان تورنمنت اسپانیا

گیر لیو ادامه داد:« ورزش از تفاوت سطح در دستاوردها و منابع شکل گرفته است. ورزش همچنین مکانی بهتر برای ملاقات با این تفاوت‌ها، درک، یاد گرفتن و لذت بردن است. این چیزی بود که ما روز یکشنبه در سالن هندبال جام جهانی در اسپانیا شاهدش بودیم.»

در ادامه این پیام آمده:« ما می‌توانیم دو یا سه دیدار هندبال مانند بازی نروژ برابر ایران را در بازه زمانی دو ساله برای اهدافی بهتر و بزرگتر برگزار کنیم. این چشم اندازی است که ما باید داشته باشیم. باور به مشارکت همگانی نباید فقط داخل مرزهای نروژ و درک نروژی‌ها از واقعیت وجود داشته باشد. این دعای من برای ماه دسامبر است.»

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.