انرژی های نو جایگزینی برای سوخت های فسیلی

حتما تا الان شنیده اید که به دلیل رو به اتمام بودن منابع سوخت های فسیلی دانشمندان به دنبال یافتن روشی مطمئن به عنوان جایگزینی برای سوخت های فسیلی مورد نیاز بشر هستند. منبع انرژی جایگزینی که علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بشر زیان های سوخت های فسیلی را نیز نداشته باشد. امروزه استفاده از انرژی‌های نو به دلیل قیمت ارزان و عدم آلودگی، مورد توجه بیشتری قرار گرفته و هر روز شاهد اختراع تجهیزات جدید با این تکنولوژی می‌باشیم.

پرده خورشیدی هوشمند

از جمله منابع انرژی جایگزین برای سوخت های فسیلی که مورد توجه قرار گرفته است استفاده از انرژی خورشیدی است. خورشید منبع عظیم انرژی است که می تواند تمام نیاز بشر را بهانرژی تامین نماید. امروزه از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی مکان های زیادی استفاده می شود. بهتر است بدانید اگر فقط 10 درصد از سطح زمین با پنل های خورشیدی پوشش داده شود و هر کدام از این پنل ها فقط 1 درصد بازده داشته باشند انرژی مورد نیاز برای تمام فعالیت ها تامین می شود.

 

استفاده از سلول های خورشیدی که سازنده پنل های خورشیدی هستند روز به روز در حال گسترش است و هر روز با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه انرژی های نو طرح های گسترده تری برای استفاده از سلول ها و پنل های خورشیدی ارائه می شود.

 

یکی از این اختراعات جدید پرده هوشمند SolarGaps بوده که توسط مبتکر اوکراینی Yevgen Erik ارائه شده است. این پرده از طریق نور خورشید برق تولید می‌کند و به این طریق در کاهش هزینه‌ ها به شما کمک می‌کند. در شکل زیر تصویری از پرده هوشمند خورشیدی را مشاهده می کنید که از سلول های خورشیدی ساخته شده است.

 

پرده هوشمند خورشیدی

این پرده‌ ها شامل پنل‌ های خورشیدی و کرکره‌ های موتوری بوده و شما می‌ توانید از طریق وای فای گوشی و یا بلوتوث گوشی آن را کنترل کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق اتصال SolarGaps به پریز‌های برق و تزریق برق به شبکه، هزینه قبض برق خانه را کاهش دهید. سازندگان این پرده اعلام کردند: استفاده از پرده های هوشمند خورشیدی موجب کاهش ۷۰ درصدی مصرف انرژی خانه شما خواهد شد. پرده‌ های هوشمند SolarGap، در طول روز خورشید را دنبال می‌ کنند و بهترین موقعیت زاویه ای، برای تولید انرژی سولار تجهیزات برقی خانه، آپارتمان و یا اداره تنظیم می‌ کنند.

پرده خورشیدی هوشمند

به گزارش سایت نیک استار تولید کنندگان پرده های هوشمند خورشیدی می گویند، این محصول ۱۰۰ وات انرژی را در ۱۰ فوت مربع پنجره تولید کرده که این میزان تامین‌ کننده نیروی ۳۰ لامپ LED است.

این شرکت اعلام کرد: نصب این پرده خورشیدی ساده و راحت است و بعد از نصب، انرژی مصرفی دستگاه‌ های موجود در منزل را تامین می‌ کند. این اپلیکیشن به کاربران اجازه تغییر در زاویه تیغه‌ های پرده را داده تا جذب انرژی خورشیدی افزایش یابد.

پرده ی هوشمند خورشیدی از سلول‌ های خورشیدی ساخته شده که طول عمر آن‌ ها ۲۵ سال است. لایه بیرونی این پرده ها از فلز آلومینیوم ساخته شده و سازگار با هر آب‌ و هوایی تا دمای ۴۰ درجه زیر صفر و ۱۷۶ درجه فارنهایت است.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

6 پاسخ

  1. کاش از انرژی خورشیدی کم کم استفاده بشه اما خب من شنیدم پر هزینه در میاد.

    1. سلام و درود
      بله امیدوارم اما از لحاظ هزینه نه اینطور نیست. اتفاقا خیلی هم کمتر از سوخت های فسیلی هزینه می به. کافیه زیر ساخت هایی که برای تولید این انرژی لازمه مهیا بشه. چند تا از مزایاش رو عنوان می کنم خدمتتون.
      انرژی خورشیدی جایگزین پایداری برای سوخت‌های فسیلی به شمار می‌رود. با‌اینکه سوخت‌های فسیلی تاریخ انقضا دارند؛ اما انرژی خورشید حداقل چند میلیارد سال در دسترس خواهد بود. علاوه براین، هرروز ۷۳ هزار تراوات انرژی خورشید به سطح زمین می‌رسد که ۱۰٬۰۰۰ برابر بیشتر از مصرف روزانه‌ی انرژی در کل جهان است. برای استفاده از این منبع انرژی عظیم تنها لازم است فناوری‌ موردنیاز آن پیاده‌سازی شود. تأثیر انرژی خورشیدی بر محیط در مقایسه با سوخت‌های فسیلی، بسیار کمتر است. این انرژی گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند زیرا فناوری مربوط به آن نیاز به احتراق سوخت ندارد.ازآنجاکه نور خورشید در اغلب کشورهای دنیا فراوان است، بنابراین می‌تواند هر کشوری را به یک تولید‌کننده‌ی انرژی بالقوه تبدیل کند و وابستگی کشورها به انرژی را کاهش دهد و از طرفی امنیت آن‌ها را افزایش دهد. انرژی خورشیدی تنها در سطح ملی امنیت و استقلال را افزایش نمی‌دهد؛ بلکه در مقیاس‌های کوچک‌تر برای مثال با نصب پنل‌های خورشیدی روی بام خانه‌ها هم می‌توان نیروی برق موردنیاز هر خانوار را تأمین کرد.

  2. سلام. چقدر رویایی. منم از مطلب خوبیتون. واقعا میشه یعنی پرده خورشیدی ، حمام خورشیدی ؟ حیف از این تکنولوژی هایی که می تونیم داشته باشیمشون اما نداریم. چقدر زمان باید بگذره تا بفمیم انرژی خورشیدی از همه انرژی های موجود بهتره ؟ خیلی هزینه هامون هم کمتر میشه اما حیف که این تکنولوژی ها تا برسن به ایران ، ما پیر شدیم.

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلبمون رو دوست داشتین و انقدر هیجان زدتون کرده. بله. استفاده از انرژی خورشیدی توی ایران متاسفانه محدوده و دلایل زیادی داره که از جمله اون ها می تونیم به فراگیر نشدن انرژی خورشیدی بین مردم داره که اون رو اصلا به عوان یه منبع تامین انرژی قبوبل ندارن و تصور اکثر مردم بر این هست که فقط نفت و گاز و گازوییل سوخت محسوب میشن. البته نمیشه بهشون حق نداد چون تا الان اقدامک زیادی برای آگاهی مردم انجام نشده و اطلاعات زیادی از موارد استفاده از انرژی خورشیدی در دست نیست. دیر یا زود بالاخره سوخحت های فسیلی هم تموم میشن و ناگزیر به استفاد از انرژی های پاک مثل انرژثی خورشیدی و انرژی باد هستیم. امیدواریم زودتر آگاهی های لازم هم به مردم داده بشه تا بتونن این انمرژی ها رو به عنوان منابع سوخت بسیار مناسب قبول کنن و استفاده از این انرژی ها هم فراگیر بشه.

  3. سلام. ممنون از مطلبتون. خوب بود. اما قبول دارید توی ایران خیلی زمان می بره تا از این تکنولوژی ها به شکل گسترده استفاده بشه ؟

    1. سلام. آره خب. چون هنوز توی ایران عامه پسند نشده و مصرف انرژی رو بیشتر از طریق سوخت های فسیلی تامین می کنیم. اما با گذشت زمان ناگزیر به استفاده از سوخت های تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی هستیم چون بالاخره منابع تجدید ناپذیر مثل نفت و گاز رو به اتمام هستن و باید به فکر استفاده از انرژی های نو افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =