پارگي بكارت بدون خونريزي

آیا امکان پارگي بكارت بدون خونريزي وجود دارد؟ پرده بکارت و مسائل مربوط به آن همواره جزء هنجارهای جامعه ما بوده است. در جامعه ما عرف این است که دختران و زنان جوان تا پیش از ازدواج رابطه جنسی نداشته باشند و نشانه رعایت این قانون نانوشته وجود پرده بکارت است. این مسئله انقدر حائز اهمیت است که در زمان های خیلی دور رسم و رسوماتی مثل رسم دستمال خونی برای تایید بکارت عروس اجرا می شده است. امروزه دختران جوان می توانند قبل از ازدواج به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند و با یک معاینه ساده گواهی سلامت پرده بکارت بگیرند.

پارگي بكارت بدون خونريزي

 

آیا امکان پارگی پرده بکارت بدون خونریزی وجود دارد؟

پارگی پرده بکارت معمولا با درد و خونریزی خفیفی همراه است. برای اگاهی بیشتر در این مورد می توانید مقاله خونریزی پرده بکارت چقدر است را مطالعه نمایید. اگرچه در اکثر زنان پارگی پرده بکارت با درد و خونریزی همراه است اما همانطور که گفته شد درصد بسیار کمی از زنان هنگام پاره شدن پرده بکارت دچار درد و خونریزی نمی شوند. عوامل مختلفی می تواند باعث بروز این اتفاق شود. نوع پرده بکارت یکی از مهم ترین عوامل عدم خونریزی هنگام پارگی پرده بکارت می باشد. در ادامه به بررسی انواع مختلف پرده بکارت می پردازیم.

پارگی پرده بکارت بدون خونریزی

 

انواع پرده بکارت

پرده بکارت یک بافت نازک و پرده مانند است که بر ورودی مهبل قرار گرفته است و فاصله آن از ورودی واژن حدود ده الی هجده سانتی متر می باشد. هنگام رابطه جنسی با ورود آلت تناسلی مرد به مهبل، پرده بکارت پاره شده و مقداری خون ناشی از پارگی پرده بکارت از واژن خارج می شود. البته این مسئله در مورد تمام انواع پرده بکارت صدق نمی کند. انواع پرده بکارت به شرح زیر می باشد

عکس انواع پرده بکارت

 

پرده حلقوی

یکی از انواع پرده بکارت پرده حلقوی می باشد. پرده حلقوی مانند یک حلقه در ورودی مهبل قرار گرفته است و دارای سوراخ یا حفره ای ریز به منظور خروج خون قاعدگی می باشد. پرده های حلقوی به دو گروه تقسیم می شوند. پرده حلقوی کشسانی و پرده حلقوی غیر کشسانی. پرده حلقوی غیر کشسانی در اولین دخول آلت تناسلی مرد پاره می شود و خونریزی کمی نیز دارد.

اما پرده حلقوی کشسانی که به آن پرده ارتجاعی نیز می گویند بافت انعطاف پذیری دارد و با دخول آلت تناسلی مردانه پاره نمی شود. البته پس از اولین رابطه جنسی پرده حلقوی کشسانی دچار ساییدگی هایی می شود که با معاینه پزشک قابل تشخیص است. اما افرادی که پرده بکارت آن ها از نوع حلقوی کشسانی یا ارتجاعی می باشد هنگام اولین رابطه جنسی خود خونریزی و دردی نخواهند داشت. البته این مسئله در زمان های قدیم می توانست برای زن دردسر ساز شود.

زیرا در زمان های قدیم وقتی در شب زفاف و پس از دخول خونی مشاهده نمی کردند تنها علت این اتفاق را رابطه جنسی قبلی عروس و باکره نبودن او می دانستند و اگر زنی دچار این مشکل می شود نه تنها او را طلاق می دانند بلکه این مسئله به عنوان یک لکه ننگ بزرگ برای او و خانواده اش محسوب می شد. خوشبختانه امروزه دختران جوان و در شرف ازدواج می توانند با یک معاینه ساده قبل از ازدواج پی به ماهیت پرده بکارت خود ببرند و گواهی سلامت پرده بکارت دریافت کنند تا در صورت بروز اتفاقاتی از این دست کسی نتواند حیثیت آن ها را خدشه دار کند.

حتما بخوانید  مقدار خونریزی پاره شدن پرده بکارت فرد باکره چقدر است؟

 

پرده بکارت مثلثی شکل

پرده بکارت مثلثی شکل شایع ترین پرده بین دختران جوان می باشد و با اولین رابطه جنسی و دخول پاره شده دچار خونریزی می شود.

 

پرده بکارت مشبک

پرده مشبک ابعاد بیشتری نسبت به سایر پرده ها دارد اما مشبک است یعنی دارای چند حفره و سراخ می باشد. این پرده نیز با اولین دخول در رابطه جنسی پاره می شود و خونریزی و درد خفیفی به همراه دارد.

پارگي بكارت بدون خونريزي

 

پرده مسدود یا بدون سوراخ

در موارد نادری فرد از بدو تولد پرده ای کاملا مسدود و بدون حفره دارد. وجود یک پرده ضخیم و بدون حفره در دهانه مهبل باعث می شود تا خون قاعدگی نتواند از مهبل خارج شود، علاوه بر این رابطه جنسی با وجود چنین پرده ای کاملا غیر ممکن است. بنابراین دخترانی که پرده بکارت آن ها از نوع مسدود و کاملا بسته می باشد لازم است وقتی به سن مناسبی می رسند با نظر پزشک از جراحی برای از بین بردن پرده بکارت خود استفاده کنند.

 

پرده دو سوراخه یا تیغه ای

یک نوع دیگر پرده بکارت پرده دو سوراخی می باشد.. در این نوع پرده بافت نازکی ورودی مهبل را پوشانده است که داخل آن دو حفره وجود دارد. این نوع پرده نیز مانند اکثر انواع پرده بکارت با اولین رابطه جنسی پاره شده و دچار خونریزی می شود.

همانطور که در متن اشاره شد از مهم ترین دلایل عدم خونریزی بعد از پارگی پرده بکارت نوع پرده بکارت می باشد به نحوی که پرده حلقوی کشسانی بر اثر رابطه جنسی پاره نمی شود و خونریزی ندارد و علاوه بر این پرده مسدود نیز انجام رابطه جنسی را غیر ممکن می کند و با دخول پاره نشده و خونریزی ندارد و فقط با جراحی قابل پاره شدن می باشد.

علاوه بر نوع پرده در مواردی نداشتن پرده منجر به عدم مشاهده خون پس از اولین دخول می شود. حدود 0.02 درصد از زنان به طور طبیعی و مادرزادی فاقد پرده بکارت هستند. از آن جایی که در جامعه ما داشتن بکارت برای دختران بسیار مهم است نیک استار توصیه می کند دختران جوان پیش از ازدواج به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند و از نظر نوع پرده بکارت و سلامت آن بررسی شوند و گواهی سلامت پرده بکارت دریافت کنند تا بعدها اگر هنگام انجام اولین رابطه جنسی با همسرشان مشکلی پیش آمد متهم به عدم سلامت جنسی و بی عفتی نشوند.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

3 پاسخ

  1. سلام از کجا بدونیم پرده حلقوی کشسانی هست یا غیر کشسانی… (قبل از ازدواج)

  2. این چیزهایی که شما نوشتید رو خیلی از پسرها باور نمی کنن و کلی انگ و تهمت به آدم می چسبونن

    1. سلام و درود دوست عزیز بله متاسفانه در این زمینه اطلاع رسانی کافی تو جامعه وجود نداره و چه بسیار زندگی هایی که به خاطر همین مسائل به خطر افتاده و چه بسیار زن و شوهرهایی که به علت عدم آگاهی از این مسئله کارشون به جدایی کشیده شده، خوشبختانه پیشرفت علم پزشکی در حال حاضر این امکان رو فراهم آورده که دخترهای جوان چه قبل و چه بعد از رابطه جنسی به پزشک مراجعه کنند و از ماهیت بکارت خود آگاه شوند. حتی اگه زوجی دچار این مشکل بشن به جای شک و شبهه باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند تا وضعیت بکارت خانم مورد بررسی قرار بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.