بیماران مبتلا به آسم این هشدارها را جدی بگیرید

آسم نوعی بیماری ریوی می باشد این بیماری در هوای سرد بدتر شده ولی شما بیماران مبتلا به آسم می توانید با این موارد آسم را کنترل نموده و با این راه کارها بیماریتان را در فصل های سرد سال به حالت نرمال برسانید یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده آسم، آلرژی است که این بیماری را تشدید بخشیده و باعث میشود عفونت در ریه ایجاد شود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر هشدار برای بیماران مبتلا به آسم در زمستان + کنترل بیماری آسم را در سایت نیک استار خواهید خواند با ما همراه باشید.

بیماران مبتلا به آسم
بیماران مبتلا به آسم

هوای کم کم در حال سرد شدن می باشد و همه از لباس های گرم استفاده می نمایند بیماران آسم نیز باید از لباس های گرم استفاده نمایند تا ریه هایشان دچار عفونت نشود. گرد و خاک در زمستان باعث می شود آلرژی در بیمارت مبتلا به آسم تشدید شده باید لباس هایتان را عاری از هر گونه گرد و خاک باشد از بالش پشمی نباید در اتاق خوابتان استفاده نمایید در حین خواب دچار آلرژی می شوید.

بیماران آسم در هنگام شب دچار خس خس سینه می شوند و نفس کشیدن برایشان دشوار می شود ضعف تنفسی ، تنگی قفسه سینه و سرفه نشانه آسم در زمستان می باشد لباس های زمستانی در کمد گرد خاک روشان نشسته اند را اول شسته بعد بپوشید.در زمستان از لاف و تشک پشمی همه استفاده می نمایند این امر باعث می شود می شود خانه دچار گرد و خاک شده و آلرژی هم در بین افراد مبتلا به آسم بیشتر شود اتاق خواب در زمستان باید از تهوع مناسبی برخورددار شود و هر هفته باید اتاق خوابتان را تمیز نموده و گرد و خاکش را تمیز نمایید .

 

بلوز یقه اسکی نپوشید

لباس های نامناسب مثل بلوز های یقه اسکی برای افرادی که آسم دارند مضر می باشد لباس های نامناسب می توانند آسم را تشدید نموده و باعث عفونت ریه شوند این لباس ها با شستشو گرد خاک شان از بین نمی رود و گرد و خاک خیلی زود روی این لباس ها جمع می شود . از طریق تماس با دهان و بینی می تواند بیماران مبتلا به آسم را بیمار نماید تماس ناگهانی با این لباس ها باعث می شود که افراد سالم نیز دچار آسم شوند و اگر لباس هایتان پشم نیستند می توانید با شستن تمیزشان نموده و فقط لباس های پشمی شستنشان کمی سخت است و برای بیماران آسم مضر می باشد. لازم نیست بیماران آسم کت های ضخیم تری پوشیده و بدنشان را گرم نگه دارند.

 

دمنوش نخوردید

بیماران مبتلا به آسم باید از داروهایی که در فصل زمستان به خصوص به طور منظم مصرف می کنند، استفاده کنند. در صورتیکه حمله آسمی در بدن این افراد رخ داد باید به پزشک مراجعه نمایید نه دمنوش های مختلف را امتحان نمایید چون بی فایده است و دمنوش بیماری شما را خوب نخواهد کرد فقط نوشیدنی هایی مانند چای بسیار برای بیماری آسم مفید می باشد .

 

افرادی که بیماری آسم دارند در طی حمله های آسمی لب ها ، دست ها و زبانش دچار کبودی می شوند که این امر نشان می دهد ریه هایشان نمی تواند اکسیژن کافی تولید نماید و بدنشان به کمبود اکسیژن دچار شده است بیماری آسم باعث می شود تنفس افراد ضعیف شده و افراد نتوانند به راحتی نفس بکشند هوای سرد باعث می شود افراد دچار سرماخوردگی ویروسی و گاهی عفونت های باکتری مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شوند که بیماری آسم را از کنترل خارج می نماید.

 

به منظور محافظت بدن از عفونت و کنترل بیماری آسم مصرف مایعات در بدن و خوردن غذاهای سالم نیز باعث می شود بیماری آسم بهبود یابند و حملات آسم نیز در بدنشان کاهش پیدا نماید .

 

منبع: ntv.com.tr ترجمه شده توسط نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

5 پاسخ

  1. سلام. می خواستم به همه مادرایی که فرزند مبتلا به آسم دارن بگم که مهمترین نکته ای که باید رعایت کنید اینه که تمام لباس ها و ملافه ها و رو بالشی های فرزندتون بهتره که نخی باشه. برای فرش و مبل هم از روکش های نخی استفاده کنید. به هیچ وجه سگ و گربه و گل و گلدون تو خونه نگهداری نکنید. تمام این موارد باعث تحریک ریه بچه ها و تنگی نفسشون میشه، زمستونا لباسهایی تنشون کنید که پرزهاش به راحتی جدا نشه، ادویه های خیلی تند و تیز تو غذاهاشون نریزید. با مصرف مرتب عسل و سیاهدونه سیستم ایمنی بچه هاتون رو تقویت کنید. من تمام این موارد رو رعایت کردم پسرم از 4 سالگی آسم داشت و الان که 14 سالشه می تونم بگم تقریبا درمان شده و مشکلی نداره. ریه بچه های مبتلا به آسم خیلی حساس و ضعیفه و لازمه که حتما همیشه گرم و به دور از عوامل تحریک آمیز نگه داشته بشه.

    1. سلام و درود به شما مادر عزیز. ممنونم از این که تجربه گرانبهای خود رو در اختیار ما قرار دادید.

  2. سلام . ممنونم بابت مطلبی که نوشتید. من معلمم شش تا از شاگردهام دچار آسم هستن این طفلک ها هر روزی که هوا یه کم آلوده تر میشه غایب هستن چون ممکنه دچار حمله آسم بشن، نمی دونم چرا این بیماری انقدر همه گیر و زیاد شده اما می دونم این که ما باعث آلودگی هوای شهر بشیم ظلم بزرگیه به این بچه ها و تموم بچه هایی که بیماری تنفسی دارن.

  3. برای بیماران مبتلا به آسم هیچی وحشتناک تر از یه روز سرد و آلوده زمستونی نیست، مخصوصا وقتی چند روز باشه برف یا بارونی نباریده باشه دیگه فاجعه س. واقعا نمی تونن نفس بکشن تو این موقعیت

    1. سلام و درود دوست عزیز، حق باشماست مخصوصا این که پاییز و زمستون که میشه هوا خیلی آلوده و سنگینه و واقعا برای بیماران مبتلا به آسم تنفس این هوا مضره و دچار مشکل میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

همچنین بخوانید