مدیر رسانه ای باشگاه استقلال در واکنش به صحبت های امروز مدیرعامل پرسپولیس موضع رسمی این باشگاه را در نشست مطبوعاتی پیش از بازی نود علنی کرد.

به گزارش “ورزش سه”، رقابت در لیگ لیگ برتر فوتبال ایران همواره ستیزه جویانه و همراه با طعنه و کنایه بوده و حالا انتشار حکم کمیته انضباطی به سود دو باشگاه سپاهان و استقلال پای پرسپولیس را به به میان منازعه ای کشانده که طرفین آن چهار باشگاه دیگر لیگ برتری هستند. چهار باشگاهی که سه تای آنها با رقبای بالقوه پرسپولیس برای عنوان قهرمانی لیگ محسوب می‌شوند؛ سپاهان، استقلال، گل گهر. باشگاه هایی متمول و صاحب امکانات و مهم در فوتبال ایران که از ابتدا هم به نظر می‌رسید مربع قهرمانی با حضور آنها و پرسپولیس کامل خواهد شد.

 

اتفاقات مربوط به استخدام یک بازیکن اهل گابن اریک بانیاما شرایط تازه ای را برای لیگ فوتبال ایران رقم زده و جدول لیگ را دستخوش تغییر کرده است. تیم سپاهان با حکم کمیته انضباطی سه امتیاز و استقلال با حکم کمیته انضباطی دو امتیاز بیشتر به امتیازات قبلی خود اضافه کرده و با اختلافی سه امتیازی نسبت به پرسپولیس در صدر جدول لیگ فوتبال ایران قرار دارند. لیگی فشرده و پر زد و خورد که فاصله بین تیم های اول تا پنجمش فقط چهار امتیاز است.

 

امروز مجید صدری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مراجعه به فدراسیون فوتبال ضمن ابراز نگرانی از رای کمیته انضباطی مبنی بر سه هیچ کردن بازی های استقلال و سپاهان مقابل گل گهر اعلام کرد امیدوار است این رای در کمیته استیناف تغییر کند چرا که پرسپولیس بیشترین ضرر را از این موضوع خواهد کرد. روز گذشته هم البته حمید مطهری مربی پرسپولیس صحبت های کوتاهش در برنامه ورزشگاه اشاره ای به این موضوع کرده و این حکم را نامنصفانه و به ضرر رقابت عادلانه در لیگ دانسته بود.

 

با این دو اظهار نظر، امروز باشگاه استقلال به خود دید که به صورت رسمی به این اظهارات پاسخ بدهد. محمد نوری فر در نشست مطبوعاتی فرهاد مجیدی پیش از بازی مقابل نود نزدیک به شش دقیقه با خبرنگاران صحبت کرد و ضمن توضیح آنچه که باعث انشای رای کمیته انضباطی شده، اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس مشغول ایجاد یک فضای غیر ضروری پیرامون این رای است در حالیکه آنها در موضوع کمیته انضباطی اساسا صاحب هیچ حقی نیستند چرا که چهار باشگاه دیگر درگیر این پرونده بوده‌اند.

 

 

حتما بخوانید  گزارش زنده؛ مس 0 - پرسپولیس 0

 

نوری فر مثال هایی زد از جمله بازی سوپرجام جنجالی که در نهایت شکایت استقلال به دادگاه عالی ورزش نیز کشیده شد و همچنین موضوع رای انضباطی بازی انجام نشده سپاهان – پرسپولیس که به دلیل عدم حضور سپاهان در زمین بازی با نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد تا این تیم راحت تر به مقام قهرمانی لیگ برسد اما به جز این دو موضوع کنایه اصلی نوری فر متوجه پرونده مهدی طارمی در بازگشت از باشگاه ریزه اسپور به پرسپولیس بود که در زمان خودش سر و صدای زیادی به پا کرد و مدیران باشگاه استقلال در آن زمان ادعا داشتند که این حضور غیرقانونی بوده و پرسپولیس باید در تمام مسابقاتی که طارمی در آنها شرکت داشته سه بر صفر بازنده بشود.

 

البته موضوع این بود که فیفا بعدا در مورد حضور طارمی در پرسپولیس رای انضباطی خود را صادر کرد که جریمه مالی باشگاه و محرومیت بازیکن و خود باشگاه نتیجه این رای انضباطی فیفا بود؛ با این حال نوری فر امروز اعلام کرد اگر مثل این بار در پرونده طارمی نیز بررسی لازم صورت می‌گرفت اتفاقات دیگری در فوتبال ایران رخ می‌داد.

 

پرونده طارمی از آنجا داغ شد که این بازیکن که در رویارویی تند با مدیران باشگاه قرار گرفته بود در برنامه نود ادعا ‌کرد تاریخ قراردادش توسط مدیران باشگاه پرسپولیس جعل شده تا قرارداد وی قانونی جلوه کند که مدیران پرسپولیس در دفاع از خود اعلام کردند این توافق را با طارمی پیش از سفر وی به ترکیه انجام داده بودند. در آن زمان پندار توفیقی معاون باشگاه استقلال قصد داشت که در این زمینه علیه پرسپولیس طرح دعوی کند که وزارت ورزش بعنوان متولی هر دو باشگاه مقابل این حرکت او ایستاد که البته توفیقی بعد ها بارها در این باره صحبت کرده و مداخله وزیر را عاملی شاهدی بر علاقه او به باشگاه پرسپولیس عنوان کرده است.

 

 

بعد از اظهار نظر نوری فر به نظر می‌رسد باید در انتظار پاسخ جدی باشگاه پرسپولیس نیز باشیم؛ با توجه به اینکه این دو باشگاه هرگز در دوران حیات خود به خصوص در دو دهه گذشته و از زمان قدرت گرفتن رسانه های آنلاین از هیچ اظهار نظری علیه یکدیگر بدون پاسخ نگذشته‌اند.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.