نزديكي از پشت چه عوارضي دارد

نزديكي از پشت چه عوارضي دارد؟ خطرات و عوارض رابطه مقعدی از نظر پزشکی و دین اسلام، در ادامه خواهیم گفت رابطه جنسی مقعدی چه عوارضی برای مردان و زنان دارد.

نزديكي از پشت چه عوارضي دارد

رابطه جنسی یکی از غریزی ترین امیال انسان می باشد و لازمه ی بقای نسل بشر می باشد. رابطه جنسی البته از نوع حلال و شرعی نزد اسلام جایگاه بالایی دارد به طوری که در روایات مختلف ثواب زیادی برای زن و شوهری که با هم آمیزش می کنند در نظر گرفته شده است. رابطه جنسی سالم و پسندیده رابطه جنسی از جلو یا رابطه جنسی از مهبل می باشد. متاسفانه بعضی از افراد متاثر از رفتارهای جنسی بی حد و مرز و ناسالم جوامع غربی اقدام به انجام نزدیکی از پشت یا رابطه مقعدی می کنند که این کار چه از نظر دینی و چه از نظر بهداشتی یک کار بسیار غلط بوده و عوارض بسیاری دارد.

 

عوارض نزدیکی از مقعد از نظر پزشکی

مقعد محل قرار گیری فضولات انسانی یعنی مدفوع می باشد. بنابراین بسیار آلوده و کثیف می باشد و محل تجمع انواع مختلفی از میکروب ها و باکتری های مضر و خطرناک است. بنابراین از نظر پزشکی نزدیکی از پشت عوارض بسیاری دارد و باعث به خطر افتادن سلامتی فرد می شود. در ادامه به بررسی مهم ترین عوارض نزدیکی از پشت می پردازیم

بی میلی جنسی زن: شاید یکی از مهم ترین عوارض نزدیکی از مقعد بی میلی جنسی زن باشد. اگر چه رابطه جنسی از پشت می تواند برای مردان کمی لذت بخش باشد اما مسلما زن از این رابطه لذتی نخواهد برد. رابطه جنسی از پشت برای زنان بسیار آزار دهنده و دردناک است و از آن جایی که زن در طول رابطه جنسی مقعدی لذتی نمی برد خود را ابزاری برای لذت بردن همسرش قلمداد می کند و همین مسئله باعث سردی مزاج و بی میلی جنسی زن خواهد شد. رابطه جنسی سالم رابطه ای است که هم مرد و هم زن از آن لذت ببرند و هیچ کدام از طرفین مجبور به انجام آن نشده باشد.

 

درد شدید: رابطه جنسی از مقعد برای زن بسیار دردناک بوده و عذاب آور می باشد. اصرار مرد به انجام رابطه جنسی از مقعد ممکن است زن را از او متنفر و سرد کند. زن پس از رابطه جنسی مقعدی درد شدیدی در پشت خود احساس می کند به طوری که حتی نشستن و راه رفتن نیز برای او دردناک می شود.

 

بیماری زن: بافت داخلی مقعد قابلیت تحمل حجم آلت تناسلی مرد را ندارد در نتیجه رابطه جنسی از مقعد باعث عوارض جدی و جبران ناپذیری برای زن خواهد شد. از جمله این عوارض آسیب دیدن عضلات اسفنگتری مقعد ( ماهیچه حلقوی دهانه مقعد) می باشد که در مواردی حتی نزدیکی از پشت می تواند باعث پارگی این عضلات نیز شود. آسیب دیدن عضلات اسفنگتری باعث کاهش کنترل دفع در زنان خواهد شد و ممکن است به بی اختیاری در دفع مدفوع و بادهای شکمی دچار شود. از آن جایی که در حین نزدیکی از مقعد مرد به فکر ارضا شدن خود می باشد متوجه آسیب فیزیکی ای که به بدن زن وارد می کند نمی شود، آسیبی که حتی ممکن است زنان را به انجام عمل جراحی برای ترمیم آن بکشاند.

 

عوارض رابطه مقعدی

 

بیماری مرد: مقعد مکان تجمع فضولات بدن انسان است بنابراین فضای داخلی مقعد پر است از انواع میکروب ها و باکتری های مضر و خطرناک. تماس آلت جنسی مرد با این میکروب ها و باکتری ها عوارض خطرناکی به دنبال دارد که از آن جمله می توان به ورود این میکروب ها به بدن مرد و ابتلای او به انواع بیماری های خطرناک اشاره کرد.

حتما بخوانید  نزدیکی از پشت با همسر در صورت رضایت و عدم رضایت چه حکمی دارد؟

 

انتقال بیماری های مقاربتی: احتمال انتقال بیماری های مقاربتی مانند ایدز از طریق رابطه جنسی مقعدی بسیار بالا می باشد. زیرا در رابطه جنسی از پشت مویرگ های داخلی مقعد پاره شده و دچار خونریزی می شوند و این خون می تواند عامل انتقال دهنده ایدز به طرفین باشد.

 

آسیب به پروستات: فضای مقعد برای آلت تناسلی مرد تنگ است و ورودی مقعد مانند یک کش تنگ دور آلت تناسلی مرد را می گیرد و این مسئله باعث می شود منی نتواند به خوبی تخلیه شود و حتی باعث برگشت مایع منی به عقب و وارد شدن فشار به کیسه های منی و غده پروستات می شود که این مسئله باعث بروز عوارض جدی و جبران ناپذیری برای مرد خواهد شد.

 

زود انزالی: یکی از عوارض جدی مقاربت از مقعد زود انزالی مردان می باشد. از آن جایی که در مقاربت از مقعد آلت تناسلی مرد تحت فشار است زود ارضا شده و همچنین برگشت منی به عقب باعث فشار به کیسه های منی می شود، این دو عامل و مداومت بر نزدیکی از پشت باعث زود انزالی و سرد مزاجی مرد خواهد شد که این مسئله در آینده باعث بروز مشکلات روحی و اختلال در زندگی زناشویی او می شود.

 

ارضا نشدن زن: سیستم فیزیولوژیکی بدن زن به گونه ای است که از طریق واژن و مهبل و تحریک میلیون ها نقطه حسی این اعضا به لذت جنسی می رسد و ارضا می شود. در نزدیکی از مقعد لذتی متوجه زن نمی شود و از رابطه جنسی مقعدی فقط درد و عذاب سهم زن می شود، زن می بیند که مرد در طول رابطه جنسی مقعدی به لذت جنسی می رسد و ارضا می شود اما او ارضا نشده است و پس از ارضای مرد نیز زن دچار بی میلی جنسی شده و علاقه ای به ارضا شدن از خود نشان نخواهد داد. بنابراین زن تنفر شدیدی به رابطه جنسی پیدا می کند و خود را تنها وسیله ای برای ارضای مرد و برطرف شدن شهوت او می بیند. این تفکر برای زندگی مشترک زوجین بسیار خطرناک بوده و باعث آسب های روحی و روانی جدی به زن و به تبع آن به زندگی مشترک زوجین خواهد شد.

عوارض نزديكي از پشت

 

عوارض رابطه مقعدی از نگاه اسلام

از منظر دین اسلام نیز نزدیکی از پشت یک کار ناپسند و مکروه محسوب می شود و از آن نهی شده است. در روایات آمده است که فردی از امام صادق (ع) در مورد رابطه جنسی از مقعد سوال کرد، ایشان فرمودند: همسرت عروسک و عشق زندگی توست پس او را با این کار اذیت مکن.( وسائل الشیعه جلد 20 صفحه 143). به طور کلی نزدیکی از مقعد در اسلام حرام است مگر این که با رضایت زن باشد که در آن صورت نیز کراهت شدید دارد. بنابراین چنانچه زن راضی به رابطه جنسی از پشت نباشد شوهرش نمی تواند او را مجبور به این کار کند و این کار شرعا حرام است.  اکثر علما معتقدند انجام رابطه جنسی از مقعد بدون رضایت زن کراهت شدید دارد و بنابر احتیاط واجب جایز نیست. مسلما اسلام نمی توانسته برای مردم هزار و چهار صد سال پیش از دلایل پزشکی و علمی برای منع رابطه جنسی مقعدی سخن گوید اما همین حرام اعلام کردن رابطه جنسی مقعدی در اسلام نشان از عوارض بسیار بالا و خطرناک نزدیکی از مقعد می دهد بنابراین با هیچ توجیهی رابطه مقعدی مجاز نمی باشد و همانطور که گفتیم رابطه مقعدی عوارض خطرناک و جبران ناپذیر بسیاری به همراه دارد بنابراین لازم است که زوجین از انجام رابطه مقعدی اجتناب کنند.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

11 پاسخ

  1. سلام ادمین محترم ببخشید فکر نمی کنی مقداری درمورد این رابطه برداشت بیش از اندازه منفی شما دخیل بوده رابطه مقعدی چیزی نیست که جدیدا بین زوجین شکل گرفته باشه درصدر اسلام واءمه معصومین هم بوده ودراین مورد سوال می‌شده چنانچه شخصی ازامام رضا سوال کرد که یکی ازیاران شما سوالی داره که خجالت می کشه بپرسه وفرمون سوال ایشون چیست که آن شخص گفت درمورد رابطه از پشت؟ امام فرمود به دست خود مرد است بعد آن شخص ازامام پرسید آیا شما انجام می دهید امام فرمود خیر ما انجام نمی دهیم هم چنین درقرآن سوره حجر آیه 71 آمده که حضرت لوط به قوم خود فرمود این دختران من هستن بیایید به عقد شما دربیاورم اگر قصد عملی دارید علامه طباطبایی درتفسیر المیزان دربحث روایی آورده که اما رضا فرمود خداوند این رابطه را با این آیه برای زوجین حلال کرد بعد نظر اکثر فقها به مکروه بودن این رابطه است نه حرام بودن آن البته بعضی ازفقها داشتن این رابطه را به رضایت همسر دانسته اند بعد اینکه این رابطه هم رابطه توافقی بین زوجین است ونباید یک طرفه باشه اما ازنظر پزشکی مواردی را قید فرمودی که چنین نیست اگر چنین اتفاقاتی قرار بود بیفته باید نزدیک نمی لززوج ها دچار مشکلات وبیماری های مختلف می شدند این یعنی بالاترین فاجعه انسانی درصورتی که می بینیم این زوج ها این رابطه را برای تنوع گاه‌گاهی دارند ومشکلی هم ندارند البته اگر این رابطه بدون اصول ورعایت بهداشت باشه ویک طرفه می تونه باعث مشکلاتی بشه بهتر نیست به چای بزرگنمایی کردن وپاک کردن صورت مساله واقعیت ها رابیان کنیم تا باعث چالش درزندگی ها ی زوج ها نشویم وهم چنین عدم اعتماد به این مطالب.

    1. سلام و درود
      سعید جان خداوند هر عضو از بدن رو برای انجام کاری آفریده، با مغز فکر کنیم با پا راه بریم با دست کارهامون رو انجام بدیم با دهان غذا بخوریم و حرف بزنیم و … حالا درسته که لقمه غذارو به جای سوراخ دهان وارد سوراخ دیگری کنیم؟ شاید سوال خنده داری باشه اما میخوام بگم که هر عضور از بدن برای انجام کاری خلق شده و استفاده غیر مرتبط از اون عضو میتونه آسیب زا باشه.

      مقعد هم کارش نگهداری و استخراج مدفوع هست و اصلا محل مناسب و بهداشتی برای برقراری ارتباط جنسی نیست، اگر یک تحقیق کوچولو در سایتهای خارجی هم انجام بدین مشاهده میکنین که رابطه مقعدی باعث شل شدن کش مقعد و درنتیجه باعث ناتوانی در کنترل باد معده و مدفوع میشه و علاوه بر اون باعث مبتلا به یک سری بیماریهای عفونتی، باکتریایی و زگیل تناسلی هم میشن. رابطه جنسی پورن استارها که زیر نظر پزشک متخصص هست و با رعایت اصولی که میفرمایین انجام میشه نیز دچار همین مشکلات هستند. کافیه درباره مشکلات رابطه مقعدی به زبان انگلیسی در گوگل جستجو کنید تا متوجه واقعیات روابط مقعدی بشید.

      همانطور که در این مقاله گفته شد با رضایت زن مشکلی ندارد و مکروه است و حرام نیست، اما در نهایت بدونید که رابطه از پشت یا رابطه مقعدی آسیب‌زا است.

      موفق باشید.

      1. سلام جناب آقای استارعزیز ازبابت پاسخ شما تشکر می کنم ولی برای من قانع کننده نبود درسته خداوند هرعضوی را برای کاری آفریده واین مثال جنابعالی که غذا را نمیشه وارد سوراخ بینی کرد وخورد جایگاهی نداشت درصورتی که خیلی از افرادی که قدرت بلع ندارن یا آسیب های دهانی یا فک براثر تصادفات دارند همین غذارا ازطریق شیلنگ به وسیله مجرای بینی وارد معده می کنن درضمن کسانی که رابطه های دوران عقد مانند رابطه لاپایی یا لاسینه یا اورال یا بادست همسر دارند خداوند این اعضای نامبرده را برای رابطه جنسی خلق کرده؟ اما همه این ها دررابطه های جنسی زوجین کاربرد داره حال وقتی که شرع مقدس برای رابطه مقعدی مانند رابطه واژنی احکام داره مانند جنابت عده نگه داشتن وکامل شدن مهریه و… اما درمورد اینکه این رابطه ازنظر پزشکی باعث بیماری های اچ آی وی یا اچ پی وی میشه درزمانی صدق می کنه که یکی از طرفین ناقل باشند اما وقتی که زوجین سالم هستن به وسیله رابطه مقعدی که این ویروس ها تولید نمی شوند هم چنین فرمودی این رابطه باعث زود انزالی برای مرد میشه شما می تونی نتیجه تحقیقات خودتون را بفرمایید که درصد افرادی که دچار زود انزالی شدند چند درصد بوده اند؟ من تا به مقالات زیادی را مطالعه کرده وپای صحبت ها وکلیپ های سکسوتراپ ها نشسته وتبادل نظرداشته ام خانم دکترفاطمه اذرتاش سکسوتراپ درکلیپی گفتن که این رابطه را بعضی ازمحققان بدون مشکل میدونن وبعضی هم برای آن عوارض قائلند ایشون دراین کلیپ نحوه درست این رابطه را آموزش دادند دکتر بهنام اوحدی درمورد رابطه مقعدی نظرش این بود که ازهرهفت هشت رابطه واژنی یک بار رابطه مقعدی باشه ایرادی نداره ایشان گفتن طبق تحقیقات یک سوم خانم ها ازاین رابطه لذت جسمی می برند ویک سوم هم از لذت بردن شوهرانشون لذت می برند وتنها یک سوم خانم ها ازاین رابطه هیچ لذتی نمی برند وحس ناخوشایند دارند. البته باز تکرار می کنم هررابطه ای باید دوطرفه باشه وباتوافق زوجین حال این رابطه هم اگر همسر علاقه نداشته باشه شوهر حق نداره اونا مجاب به این رابطه نماید وزن وظیفه تمکین دراین رابطه را ندارد. طبق تحقیقاتی که داشته ام خیلی از زوج ها با این رابطه مشکلی نداشته وسال هاست که این رابطه را برای تنوع داشته و چار مشکلی نشده اند.

  2. وقتی اسلام یک عملی رو حرام یا حتی مکروه اعلام می کنه یعنی کلی عوارض و ضرر داره انجام اون. رابطه مقعدی از همین مسائله که از نظر علمی و روانی هم ثابت شده که یک عمل بسیار اشتباه و مضره

    1. سلام و درود دوست عزیز، بله اسلام شدیدا این کار رو نهی کرده و از لحاظ شرعی هم عمل ناپسند و مکروهیه. ممنون از اینکه نظر خود رو با ما به اشتراک گذاشتید

  3. سلام واقعا ممنونم که این مطالب علمی و مفید رو تو سایتتون قرار دادید تا مردم نسبت به خیلی از مسائل آگاه بشن و درست رفتار کنن.

    1. سلام و درود دوست عزیز. متاسفانه در جامعه ما صحبت کردن در مورد خیلی از مسائل تابو شده و اطلاع رسانی خیلی ضعیفی در مورد مسائلی که شاید نقش مهمی در سلامت روانی و جسمی افراد جامعه ایفا می کنن وجود نداره، نیک استار وظیفه خودش می دونه در مورد این مسائل توضیحات لازم رو به خوانندگان ارائه کنه.

  4. رابطه مقعدی اگرچه برای آقایون لذت بخشه اما در دراز مدت برای خانم ها مشکل ایجاد می کنه و باعث بروز مشکلات گوارشی خیلی ناجوری برای خانم ها میشه .

    1. سلام دوست عزیز بله همین طوره که شما می فرمایید. ممنون از مشارکتون

  5. با سلام
    ببخشيد تصويري كه از رابطه مقعدي گذاشتيد ، تصويري ست از همجنس بازي دو نفر مذكر ، كه بسيار زشت و زننده است ؛ لطفا تصوير را عوض كنيد
    با تشكر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =

همچنین بخوانید
در این مقاله، به انواع جرم گیری دندان، نحوه انجام آن، ضرورت آن در زمان‌های مختلف، و عوامل مؤثر در هزینه جرم گیری دندان می‌پردازیم.
تمیزی و روشنایی پوست صورت با ژل شستشوی مناسب، امری ضروری است. با معرفی بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده، پوست صورت خود را از آلودگی‌ها و آکنه‌ها پاک کرده و به رنگ و روشنایی دلخواه خود برسید.
با پاکسازی پوست، به پوستی سالم و زیبا دست پیدا کنید. مقاله حاضر روش‌های پاکسازی پوست را به صورت کامل توضیح می‌دهد. با این راهنمایی‌ها، پوستی تمیز، شفاف و درخشان را به راحتی خواهید داشت.