طرز تهیه مارگاریتا توت فرنگی

مارگاریتا چیست؟ مارگاریتا نوعی نوشیدنی خنک و تابستانی است. خاستگاه اولیه این نوشیدنی مشخص نیست اما ممکن است خاستگاه اولیه آن آمریکا باشد. نوشیدنی مارگاریتا را در لیوان های سر شور سرو می کنند و این نوع سرو برای مارگاریتا کاملا مرسوم است. اگرچه مارگاریتا معمولا الکی بوده و از مشروبات الکلی برای تهیه آن استفاده می شود اما انواع مختلفی از نوشیدنی مارگاریتا غیر الکلی نیز وجود دارد که در ادامه یکی از آن ها را به شما آموزش خواهیم داد.

عکس مارگاریتا

طرز تهیه مارگاریتای توت فرنگی غیر الکلی

مواد لازم

  • توت فرنگی تازه: 455 گرم
  • آب لیمو ترش تازه: یک چهارم پیمانه ( 60 میلی لیتر )
  • آب پرتقال: یک دوم پیمانه ( 120 میلی لیتر )
  • شکر: دو قاشق غذاخوری برای طعم دادن
  • یخ: 12 حبه مکعبی
  • توت فرنگی برای تزیین: به مقدار لازم
  • لیمو ترش ورقه شده: به میزان لازم

 

طرز درست کردن مارگاریتا توت فرنگی

مرحله اول: لیوان های مخصوص مارگاریتا را آماده کنید. مارگاریتا در ظرف های لب شور سرو می شود. جام یا لیوانی که می خواهید مارگاریتا را در آن سرو کنید برداشته و لبه های آن را با آب لیمو ترش تازه مرطوب کنید. مقداری نمک دانه درشت در ظرفی بریزید و جام یا لیوانی که لبه اش را مرطوب کرده اید در نمک فرو ببرید. مقداری نمک به لبه ظرفتان می چسبد. لیوان را گوشه ای بگذارید تا برای سرو مارگاریتا آماده باشد. مانند شکل زیر  لبه لیوان ها باید کاملا به نمک آغشته باشد.

طرز تهیه مارگاریتا توت فرنگی

مرحله دوم: توت فرنگی ها، آب پرتقال و آب لیموترش و یخ ها را در مخلوط کن بریزید. ترجیحا نوشیدنی مارگاریتا را با آب پرتقال و لیموی تازه تهیه کنید. اگر به آب پرتقال تازه دسترسی ندارید می توانید از آب میوه های بازاری با درصد خلوص بالا استفاده کنید.

طرز درست کردن مارگاریتا توت فرنگی

مرحله سوم: مخلوط کن را روشن کنید تا مواد خوب با هم میکس شوند. پنج دقیقه زمان برای این کار کافیست.

طرز تهیه مارگاریتا

مرحله چهارم: نوشیدنی را از مخلوط کن داخل لیوان های اماده شده بریزید. دقت کنید که نوشیدنی با نمک های لبه لیوان تماس پیدا نکند.

طرز تهیه نوشیدنی مارگاریتا

مرحله پنجم: یک برش لیمو و یک برش توت فرنگی روی لبه لیوان قرار دهید تا نوشیدنی شما چشم نواز تر شود. مارگاریتا آماده سرو می باشد. از این نوشیدنی خوشمزه و سالم و مقوی در روزهای گرم سال غافل نشوید هر چند می توان گفت مارگاریتا نوشیدنی ای برای تمام فصول است.

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =